recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yousee Boks sammen med YouSee Bredbånd
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yousee Boks sammen med YouSee Bredbånd

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders2400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yousee Boks sammen med YouSee Bredbånd
    Sendt: 03-September-2012 kl. 22:37
Hej
Jeg har lige benyttet mig at tilbuddet om gratis 20/2 Mbit bredbånd fra YouSee når man opgraderer til Fuldpakke. Det betyder at jeg nu skal bruge datastikket på antenneudtaget til routeren fra YouSee, førhen har jeg brugt dette datastik til YouSee Boksen. Nu har boksen mistet forbindelsen til internettet, så jeg ikke kan starte forfra mv.
Jeg går ud fra at jeg er nødt til at kable boksen eller få fat i en trådløs dongle fra YouSee? Fungerer begge løsninger lige godt?
 
Det er sådan antenneudtaget ser ud:
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-September-2012 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af Anders2400 Anders2400 skrev:

Hej
Jeg har lige benyttet mig at tilbuddet om gratis 20/2 Mbit bredbånd fra YouSee når man opgraderer til Fuldpakke. Det betyder at jeg nu skal bruge datastikket på antenneudtaget til routeren fra YouSee, førhen har jeg brugt dette datastik til YouSee Boksen. Nu har boksen mistet forbindelsen til internettet, så jeg ikke kan starte forfra mv.
Jeg går ud fra at jeg er nødt til at kable boksen eller få fat i en trådløs dongle fra YouSee? Fungerer begge løsninger lige godt?
 
Det er sådan antenneudtaget ser ud:
Jeg en dongle på hver af mine fire bokse. Virker perfekt. Ingen forskel i forhold til, da der var trukket kabler til hver boks. Min hustru er meget tilfreds med, at kablerne er væl. Det er jeg i øvrigt også. Ring du roligt til YouSee og få en gratis dongle.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 07:41
Synes kabling så langt er at foretrække hvis det er muligt.
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 09:29
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Synes kabling så langt er at foretrække hvis det er muligt.
Alle med en boks fra YouSee kan gratif få en WiFi dongle fra YouSee. Det vil da være helt tosset at kable først (kablet er ikke gratis), hvis en gratis dongle virker.
Med fire bokse, et TV og en BR 3 D afsiller trådløst på nettet og alt fungerer fint. Størst afstand fra router er ca. 15 m.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér niepe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 10:03
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Synes kabling så langt er at foretrække hvis det er muligt.
 
Og det har du helt ret i. Clap
 
 
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 10:47
Trådstarteren har helt konkret spurgt til forbindelsen til sin boks fra YouSee. I par stykker, der tilsyneladende foretrækker kabler, har I en boks fra YouSee, hvor I har prøvet med kabler og trådløst? Det drejer sig jo ikke om, hvad, der generelt er at foretrække.
På boksene har jeg prøvet begge dele og har ikke kunnet konstatere, at der er nogen brugsmæssig forskel. Til min stationære PC foretrækker jeg kabel.
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 10:56
Det er lige meget om Yousee boksen er kablet, modem eller trådløs.

Der bliver ikke sendt nogen billeder eller lyd over forbindelsen, grunden til at boksen skal have net tilgang er kun for at se om du er plus kunde.

Alt lyd og billede sendes stadig igennem antenneledning, net adgang har bare åbnet for en kanal mere, f.eks. Arkiv, startforfra eller cinema
Til top
joern.loenborg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2006
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér joern.loenborg Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 11:25
Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Det er lige meget om Yousee boksen er kablet, modem eller trådløs.

Der bliver ikke sendt nogen billeder eller lyd over forbindelsen, grunden til at boksen skal have net tilgang er kun for at se om du er plus kunde.

Alt lyd og billede sendes stadig igennem antenneledning, net adgang har bare åbnet for en kanal mere, f.eks. Arkiv, startforfra eller cinema
Ja, selvfølgelig - hvad ellers?
Mvh.
Jørn

Samsung TV: QE49Q6FN (4k)/Humax YS-4000 (4K), UE40HU6905 (4k)/Humax YSR-2000, T24E390/Humax YSR-2000, UE49MU6195 (4k)/Humax YSR-2000
BeoVision 7-40 med BeoLab 7-2 og gulvstand.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 11:40
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

Oprindeligt skrevet af Pony65 Pony65 skrev:

Det er lige meget om Yousee boksen er kablet, modem eller trådløs.

Der bliver ikke sendt nogen billeder eller lyd over forbindelsen, grunden til at boksen skal have net tilgang er kun for at se om du er plus kunde.

Alt lyd og billede sendes stadig igennem antenneledning, net adgang har bare åbnet for en kanal mere, f.eks. Arkiv, startforfra eller cinema
Ja, selvfølgelig - hvad ellers?

Jeg foretrækker selv at lave det kablet når der skal sendes lyd og billede

I det tilfælde her er det ikke nødvendigt, men mange tror at der sendes AV over internet forbindelsen til boksen, men det gør der ikke.

Det var bare det jeg lige ville oplyse om


Redigeret af Pony65 - 08-September-2012 kl. 14:34
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 14:09
Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

 
Alle med en boks fra YouSee kan gratif få en WiFi dongle fra YouSee. Det vil da være helt tosset at kable først (kablet er ikke gratis), hvis en gratis dongle virker.
Med fire bokse, et TV og en BR 3 D afsiller trådløst på nettet og alt fungerer fint. Størst afstand fra router er ca. 15 m.

Det vil da være helt tosset, at lade sin yousee box æde båndbredden på det trådløse netværk når det kan undgås med ledning.
Til top
Pony65 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-September-2008
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 1838
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pony65 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 14:33
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

Oprindeligt skrevet af joern.loenborg joern.loenborg skrev:

 
Alle med en boks fra YouSee kan gratif få en WiFi dongle fra YouSee. Det vil da være helt tosset at kable først (kablet er ikke gratis), hvis en gratis dongle virker.
Med fire bokse, et TV og en BR 3 D afsiller trådløst på nettet og alt fungerer fint. Størst afstand fra router er ca. 15 m.

Det vil da være helt tosset, at lade sin yousee box æde båndbredden på det trådløse netværk når det kan undgås med ledning.

Hvis jeg må svare på den

Internet forbindelsen i boksen bruges kun til nogle få informationer, som måske svarer til at sende en mail, hvor der står "hej med dig"

Så den bruger ingen båndbredde overhovedet
Til top
Anders2400 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-December-2008
Status: Offline
Point: 127
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders2400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-September-2012 kl. 15:48
Så har jeg modtaget donglen fra YouSee med posten i dag.
 
Men jeg får en fejlmeddelelse når jeg angiver netværksnøglen til min YouSee-bredbåndsforbindelse. "Netværksnøglen har et forkert format"? Det skal lige siges at jeg har ændret netværksnøglen på yousee.dk/aktiver for at få en nøgle der er til at huske :-) Men det bør vel ikke være problemet.
 
Heldigvis har jeg stadig trådløs bredbåndsforbindelse fra Dansk Bredbånd (indtil 30/9) - og når jeg forbinder til dette netværk, så fungerer alt som det skal.
Panasonic TH-42PX80EA - AirTies 7310 - Onkyo TX-SR608 - Sony PlayStation 3 250GB - Logitech Harmony One - ASUS K53SM-SX164V - Fibia 100/100 Mbit
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu