|
System Audio hjemmebio |
Besvar |
Forfatter | |
JensHolm
Guld medlem Oprettet: 26-Juli-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 791 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 14-Oktober-2012 kl. 20:23 |
Hej folkens Hermed mit 5.1 System Audio surroundsystem i hvid. Min kæreste har været overbærende mht. de store højttalere, men hun er blevet meget glade for dem nu - især efter hun selv betrak fronterne med folie (hvilket tog 6 timer i alt for begge). Næste "opgradering", når det engang skal ske, er nok et 55" tv, men indtil videre er jeg meget glad for mit UE46D8005. Ved godt at fronteren skulle stå længere fra væggen, men det er et kompromis da de ellers ville fylde for meget i rummet, så når vi flytter i noget større kan de stå mere frit. Derudover skal jeg finde noget mere permanent til kablerne fra fladskærmen. Ville blot vise jer min opsætning som jeg selv synes har en god "WAF". Input/spørgsmål/kommentarer er velkomne :) PS: piphans bliver flyttet ud af rummet inden "helvede bryder løs" Setuppet består af: Fladskærm: Samsung UE46D8005 Fronter: 2 x System Audio Explorer i custom hvid Center: 1 x System Audio Exact Baghøjttalere: 2 x System Audio Talent Subwoofer: System Audio SubElectro SE175 Forstærker: Onkyo TX-NR809B CD-afspiller: Marantz CD5004 Blu ray-afspiller: Samsung BD-D6500 Xbox 360 samt Nintendo Wii Rega 2 vinylafspiller som jeg kan sætte til når jeg vil høre en LP. Kabler: Fronter: Tara Labs Prism Bi-Wire Cable Center: Tara Labs RCA 500 Prime Baghøjttalere: Harald Nyborg-kabler Subwoofer: Chord Crimson Og her billeder af processen med at betrække dem med folie: Redigeret af JensHolm - 15-Oktober-2012 kl. 13:59 |
|
sani
Guld medlem Oprettet: 22-April-2007 Status: Offline Point: 1023 |
Funktioner
Tak(0)
|
hvor svær var der med at betrakke dem med folie ?
har du ikke mulighed at få den bog reoel væk så du kan give dine fine fronter lidt mære plads ?
ellers flot set op
|
|
Jesper Keller
Super bruger Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
Funktioner
Tak(0)
|
Super flot setup!
Men synes godt nok at dit tv er langt væk fra væggen. Er det et dreje ophæng eller har du med vilje valgt at have et ophæng som hænger så langt væk?
|
|
JensHolm
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke vildt svært med det rigtige folie.
Reolen kan ikke rykkes mere grundet spisebordet, ellers var det rykket. Det er for at vi kan se tv fra spisebordet, som ellers ville blive dækket af den ene front, men nogle gange skubber jeg det helt ind, dvs 5 cm fra væggen :) Det kan drejes, skubbes osv. helt som man vil. |
|
l_rix
Bruger Oprettet: 22-Maj-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 96 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ser bare godt ud
|
|
Panasonic TH42PX80
Bluetinum BT-DCT110 Nad C-370 Dali Blue 5005 Logitech Squeezebox Touch Playstation 3 med netflix :) |
|
SoundWave
Guld medlem Oprettet: 12-Maj-2009 Status: Offline Point: 817 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvad er det rigtige folie? Hvad har I brugt?
|
|
JensHolm
Funktioner
Tak(0)
|
Købte noget folie af en bruger herinde som er skiltemaler, og det var bare kvalitet. Kan uploade nogle billeder af Explorer'ne før, under og efter de fik folie på hvis der er interesse for det
|
|
Jesper Keller
Super bruger Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
Funktioner
Tak(0)
|
meget gerne! Det kunne være spændene :)
|
|
Nille44
Bruger Oprettet: 10-August-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 202 |
Funktioner
Tak(0)
|
Må sige at den måde du har placeret dine gulv højtalere, strider mod alle anbefalinger.
De er både alt alt for tæt på bagvægen og side vægen, og de står alt for tæt. Kan godt forstå at du må gå på kompromi med rummet de står i, men du burde helt sikkert kunne få bedre lyd hvis du placere den anderledes. |
|
Luxman L509X
Oppo BDP 105. Rega P8 med Apheta 3. LG Oled 55BX Ultrasone Signature Pro. Sonus Faber Olympia Novalll |
|
JensHolm
Funktioner
Tak(0)
|
Er helt enig, men med en stue på 18 m2 med spisebord, reoler osv. er det svært at give dem optimale forhold - det må komme når vi køber hus/flytter i større lejlighed Så er der oploadet billeder af processen med at sætte folie på System Audio Explorer-højttalerne
|
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |