recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple tv eller WD TV live til Netflix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple tv eller WD TV live til Netflix

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
symbol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér symbol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple tv eller WD TV live til Netflix
    Sendt: 01-Januar-2013 kl. 17:49

Mangler en media afspiller til netflix.
Har prøvet Apple tv og fungere jo ganske udmærket til netflix men kan ikke bruge den til noget andet. Har en synology nas stående som jeg gerne ville kunne supplere med, men fungerer jo desværre ikke rigtig sammen med Apple tv. Tænkte så at WD Tv live kunne være en ide. Her ved jeg dog ikke hvordan den er til netflix eller til streaming af filer fra NAS, herunder også srt undertekster.

Nogen erfaringer ?
Til top
CO Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2013 kl. 18:05
WDTV Live fungerer super til alle tre:
Netflix
Stream fra NAS
SRT tekster
Har aldrig prøvet Apple tv, men har ingen problemer med afvikling fra WDTV Live.
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 09:21
Interfacet er dog ikke så lækkert, og så er underteksterne gule i stedet for hvide...
Til top
symbol Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2011
Sted: Næstved
Status: Offline
Point: 349
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér symbol Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 09:46

Gule undertekster kan jeg leve med :-)

Jeg har prøvet en del forskellige medieplayers og fælles for dem alle er problemer med at streame srt tekster til filmene. fungerer fint hvis der tilsluttes HD eller usb stick men så ryger ideen ligesom også.
Til top
Berdel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Januar-2012
Sted: Bramming
Status: Offline
Point: 1153
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Berdel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 09:47
Jeg bruger et jailbroken Apple TV 2 og den kan det hele (køre film/musik fra NAS med srt men også mulighed download af undertekster direkte i media playeren) dog kun op til 720p

Der kan installeres XBMC media center gratis eller man kan købe Firecore for 30$ til at få integreret mediacenter i hjemme menu'en. Det virker rigtig godt.

Jeg kan ikke undvære airplay da apple tv'et er hjertet i mit hifi setup pga musik streaming fra min iPhone/iPad/PC/NAS


Redigeret af Berdel - 04-Januar-2013 kl. 09:49
Til top
CO Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 04-Juli-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 102
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér CO Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 14:05
Oprindeligt skrevet af Supergris Supergris skrev:

  og så er underteksterne gule i stedet for hvide...
Trådstarter spørger så vidt jeg kan forstå til srt undertekster afviklet fra NAS, disse er hvide på WDTV Live. De gule undertekter har jeg kun oplevet ved afspilning fra Netflix.
Mvh
CO
Til top
len61 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Januar-2007
Sted: Ama'r
Status: Offline
Point: 1499
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér len61 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2013 kl. 14:40
På wdtv live 3gen., skal undertekster ikke engang hedde det samme som Mkv/mp4 Etc. de skal bare ligge samme bibliotek. Hvis du skal streame fra nas og gerne have netflix Oa. med klarer Wdtv live 3gen. det fint.
Lauri Törni/Larry Thorne

Soldier under 3 Flag's
Til top
Supergris Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-December-2006
Sted: Esbjerg
Status: Offline
Point: 1471
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Supergris Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 06:51
Jeg har heller ikke påstået andet, men kan godt se, at det måske skulle være uddybet... :)

Redigeret af Supergris - 10-Januar-2013 kl. 06:51
Til top
wigant Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wigant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 09:23
Oprindeligt skrevet af len61 len61 skrev:

På wdtv live 3gen., skal undertekster ikke engang hedde det samme som Mkv/mp4 Etc. de skal bare ligge samme bibliotek. Hvis du skal streame fra nas og gerne have netflix Oa. med klarer Wdtv live 3gen. det fint.
Jeg hijacker lige tråden til et spørgsmål:

WDTV live 3rd. gen. Er det denne:
http://www.computersalg.dk/produkt/992807?varenummer=992807&utm_source=EDBpriser&utm_medium=edbpriserLINK&utm_campaign=EDBpriser#

Er det korrekt forstået der er WI-FI?

Jeg har denne i forvejen - http://www.fcomputer.dk/tv-hifi/home/medieafspillere-til-hjemmet/western-digital/wd-tv-live-wdbaap0000nbk.html. Vil jeg kunne koble den på netværket med en WI-FI dongle og derved få adgang til Netflix, eller skal det være den nye model?

PFT.
Til top
Guests Se dropdown menu
Gæst
Gæst
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Guests Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 09:37
Boxee box æder alt :) kan varmt anbefales
Til top
wigant Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 28-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér wigant Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 09:43
Oprindeligt skrevet af Lense Lense skrev:

Boxee box æder alt :) kan varmt anbefales
Desværre er den jo udgået og supporteres/opdateres ikke fremadrettet.
Til top
Henrik_bj Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Februar-2012
Status: Offline
Point: 132
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik_bj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Januar-2013 kl. 09:55
Wigant - Det skal være den nye model, som du linker til. Den gamle model, som du har, understøtter ikke netflix her i landet. Desværre.
LG E8 55” OLED
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu