recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - HBO: Gratis periode - eller?!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

HBO: Gratis periode - eller?!

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: HBO: Gratis periode - eller?!
    Sendt: 18-December-2012 kl. 09:32
Halløj
 
Jeg er normalt ikke dårlig til at læse vilkår - men jeg kan ikke helt tyde om min VIP kode giver mig adgang til en gratis måned hvor jeg kan se om jeg vil fortsætte, eller om jeg med min VIP kode får en gratis måned, men binder mig til 6 måneder total, og først kan opsige med udgangen af 5. måned.
 

14 Aftalens løbetid og opsigelse

14.1 Abonnementsaftalen løber fra den dag, hvor HBO og Brugeren indgik Aftalen, og kan opsiges med tredive (30) dages varsel, dog tidligst til ophør efter en indledende bindingsperiode på seks (6) måneder."

 
 
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 09:39
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Halløj
 
Jeg er normalt ikke dårlig til at læse vilkår - men jeg kan ikke helt tyde om min VIP kode giver mig adgang til en gratis måned hvor jeg kan se om jeg vil fortsætte, eller om jeg med min VIP kode får en gratis måned, men binder mig til 6 måneder total, og først kan opsige med udgangen af 5. måned.
 

14 Aftalens løbetid og opsigelse

14.1 Abonnementsaftalen løber fra den dag, hvor HBO og Brugeren indgik Aftalen, og kan opsiges med tredive (30) dages varsel, dog tidligst til ophør efter en indledende bindingsperiode på seks (6) måneder."

 
 
Kan det være mere klart?

BS
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Bschmidt Bschmidt skrev:

Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Halløj
 
Jeg er normalt ikke dårlig til at læse vilkår - men jeg kan ikke helt tyde om min VIP kode giver mig adgang til en gratis måned hvor jeg kan se om jeg vil fortsætte, eller om jeg med min VIP kode får en gratis måned, men binder mig til 6 måneder total, og først kan opsige med udgangen af 5. måned.
 

14 Aftalens løbetid og opsigelse

14.1 Abonnementsaftalen løber fra den dag, hvor HBO og Brugeren indgik Aftalen, og kan opsiges med tredive (30) dages varsel, dog tidligst til ophør efter en indledende bindingsperiode på seks (6) måneder."

 
 
Kan det være mere klart?

BS
 
Highlightet som du gør her er det ganske klart - men det fortæller ikke noget om, om de seks måneder er efter 1 måned gratisperiode, eller om den ene måned indgår, eller om jeg kan opsige efter den gratis måned.
 
Sådan som jeg tolker det (og det er det jeg er i tvivl om er rigtigt) så har jeg ikke mulighed for at prøve HBO, og se om det er noget for mig inden for den første måned, og så træde ud af aftalen, men skal binde mig for 6 måneder, men kun betale for de 5.
 
Så altså, hvis jeg vil prøve HBO, så skal jeg betale for 5 måneder.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 10:21
Jeg tolker det helt sikkert på samme måde som du gør. Desværre.
 
BS
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 10:36
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Så altså, hvis jeg vil prøve HBO, så skal jeg betale for 5 måneder.


Ja, og det har de selv meldt ud tidligere.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 11:06
Nu ved jeg ikke lige om de har benytte ordet gratis, men det må man ikke hvis det er betinget af et køb. Altså den 1. måned er ikke gratis hvis man for at få den skal betale for noget andet.
Det er sådan noget forbruger-noget...
mvh Christian
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 11:16
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Nu ved jeg ikke lige om de har benytte ordet gratis, men det må man ikke hvis det er betinget af et køb. Altså den 1. måned er ikke gratis hvis man for at få den skal betale for noget andet.
Det er sådan noget forbruger-noget...

Du er inviteret

Vi er stolte af at invitere dig til at blive en del af HBO. Lige nu tilbyder vi dig en gratis måned, hvis du tegner et abonnement. Brug din personlige VIP-værdikode og kom i gang med det samme.

Gå på opdagelse i vores store udvalg af serier og spillefilm. Nyd dine klassiske favoritserier samt de nyeste episoder og sæsoner fra HBO og andre velkendte producenter.











Det har de :-/

BS
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 11:19
mvh Christian
Til top
KOS. Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 05-Juni-2006
Status: Offline
Point: 208
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KOS. Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af cnn3 cnn3 skrev:

Tja :-(




Ser da godt nok ud til at HBO har/får et problem med Forbruger ombudsmanden.
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 11:33
Jeg skriver lige til dem for at høre deres holdning til sagen.

BS
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 11:36
Jeg læser forbrugerombudsmandens tekst som at han ikke mener at der må laves reklamer med "Se HBO gratis i en måned" som primært budskab, og det er jo ikke hvad HBO gør.

Derudover er linket omkring telebranchen.
Til top
cnn3 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 3195
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cnn3 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-December-2012 kl. 11:52
http://www.danskerhverv.dk/Nyheder/Sider/Hvornaar-maa-jeg-skrive-GRATIS-i-min-markedsfoering.aspx

Det er brugen af ordet "gratis" og i hvilke sammenhænge der er interessant, og det gælder vel for alle brancher.

mvh Christian
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu