recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ / Monitor Audio - købes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XTZ / Monitor Audio - købes

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XTZ / Monitor Audio - købes
    Sendt: 16-Januar-2013 kl. 13:03

Hej hej

 

Står og mangler højttalere til et surround setup.

 

Dem jeg har i overvejelserne er XTZ og Monitor Audio. Ved at det bedste er at tage ud og lytte og så blot vælge det man synes lyder bedst, men søger på brugtmarkedet og lidt ekspert viden skader jo aldrig i beslutningsfasen.

 

1. XTZ 99.38 (er det vigtigt om det er MKI eller MKII?)

2. XTZ 99.36 MKII

3. XTZ subs*
4. XTZ 99.26 MKII center (hvis front bliver XTZ)
5. Monitor Audio GS60

 

 

*99 W12.16 S ICE, 99 W12.16 S, 99 W12.16, 99 W10.16

 

Ved godt ovenstående varierer en del prismæssigt, men er et tilbud tilpas godt, så må jeg jo spare det ekstra op.

 

Center mangler jeg også, men ud fra hvad jeg kan læse her på siden, så vælges den efter hvad fronthøjttalere man ender op med.

 

Receiver: Onkyo tx-nr818

Side: Elac WS 1235

Bag: bliver nok bare mine gamle Dali 104ere der stilles bagerst i lokalet.

Placering: kælderrum 4,8 x 6,8

 

Front højttalere skal også kunne bruges til musik, men det vil nok primært (70/30) blive til film og spil. Musik er via Sonos og det ligger som MP3 på NAS – mp3 fremfor FLAC indikerer jo nok at jeg ikke er ligefrem er total lyd-nørd….

 

Råd, tanker og forslag til andre højttalere er meget velkomne….



Redigeret af Bhund - 18-Januar-2013 kl. 10:49
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 11:34
Gs 60 lyder fantastisk Big smile
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
pnn Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 22-Februar-2010
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 92
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pnn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 12:12
V
Hejsa jeg ved ikke om du har interesse i at købe brugt, men jeg ligger inde med monitor audios gs serie i højtalere som jeg gerne vil sælge har selvfølgelig kvittering,
Det drejer sig om følgende
2 stk gs20
2 stk gsfx baghøjtalere
1 stk center gslcr
Samt 1 sub godt nok fra silver serien rsw-12
De er alle sammen i sort piano lak og i super fin stand, den ene baghøjtaler har dog af en elle anden mystiks grund fået en lille ridse.
Det hele befinder sig i Randers og kan selv følge ses og høres hvis det har interesse, dog er sub og baghøjtere ikke sat til pga konen :) bla. Derfor jeg gerne vil sælge
Giv et bud hvis det lyder interesant
Peter
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 12:44
Ok, hvordan vil du vurdere GS60eren er det en "all-rounder"?, eller vil den kræve et par subs ved siden af?
 
Med lidt tålmodighed, hvad skal man så satse på at kunne få dem til brugt? Pt. et par stykker på DBA, på sjælland til 13.000 og i Vejle til 16.000
 
 
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 12:50
En god åben ht med ret god bund kræver et ret stort rum for at komme til sin ret samt en god forstærker,ville ikke behøve sub til musik er dog ikke en heavy eller tekno ht.Havde selv gr 60 som er model lige før i tidernes morgen og dem var jeg glad for.
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 12:51
Jeg er bestemt interesseret i at købe brugt, ja er faktisk helt sikker på at jeg køber brugt, når det rigtige dukker op og pengene er der. 
Har ikke rigtig overvejet GS20eren, vurderede den som en tak for lille, men kan da godt lige prøve at læse lidt op på den også.
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 13:00
Rummet er rimelig stort, ca 32 m2, og der går nok nogle år inden heavy og techno bliver det foretrukne - det sker først når ungerne rammer teenagealderen, tror jeg:o)
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 13:02
gs 60 er et godt valg men de kræver en god forstærker
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 13:04
Jeg har selv XTZ 99.36 og en W12.16 sub sammen med en Oknyo receiver, og jeg er oven ud tilfreds.
 
Jeg benytter dem både til musik og film.
 
I mine øjne får man med XTZ rigtig meget højttaler til prisen.
 
Jeg har dog ikke hørt dine andre valg - du må ud og lytte :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 13:16
Ja enig, men nu er det ikke lige højttalere man finder nede i den lokale hifi butik i Fredericia og omegn:o) Nu hvor jeg er fast besluttet på at købe brugt, har jeg det heller ikke super godt med at (mis)bruge en butik til diverse demonstrationer.
Til top
helljohn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Juni-2004
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 2046
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér helljohn Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 13:19
Har hørt Xtz ht og de er gode til prisen havde selv en af deres subs og den var super 
KMarantz Pm11s3-sa14s1se-Heco zweiklang direct-Marantz tt15s1-Bluesound Node x
Til top
Bhund Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 329
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bhund Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Januar-2013 kl. 13:36
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Jeg har selv XTZ 99.36 og en W12.16 sub sammen med en Oknyo receiver, og jeg er oven ud tilfreds.
 
Jeg benytter dem både til musik og film.
 
I mine øjne får man med XTZ rigtig meget højttaler til prisen.
 
Jeg har dog ikke hørt dine andre valg - du må ud og lytte :)
 
Dit setup minder jo til forveksling om noget af det jeg søger, er det 99.36 MKII du har?, købte du det efter en demonstration, og hvis du gjorde, hørte du så også 99.38eren?


Redigeret af Bhund - 17-Januar-2013 kl. 14:12
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu