recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Rengøring af Beovision 10 40"
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rengøring af Beovision 10 40"

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
beoplay86 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Marts-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beoplay86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Rengøring af Beovision 10 40"
    Sendt: 10-Maj-2013 kl. 21:52
Hej allesammen. Smile

Har netop fået skaffet mig drømme Tv'et, dog er der lige et spørgsmål, rengøring af antirefleks skærm?. Har hørt en masse fra Ajax universal rengøring med ammoniak men så har jeg læst lidt om at det kan beskadige skærmen i længden ? 

Ringede derfor til B&O butikken og siger det samme med ajax, men er det ikke bedre med alm skærm rens ? da der ikke er sprit og ammoniak i.? 

Glæder mig til at hører hvad folk har at sige herinde Smile:
Til top
beoplay86 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Marts-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beoplay86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 21:55
har os hørt vindues rens skulle være dårligt da det er for hård ved skærmen.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 21:59
Brug en microfiber klud vredet hårdt op i en tynd opvaskemiddel blanding
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 22:00
Jeg ville nu også undgå noget med alkohol i. Jeg aftørrer mine skærme med en mikrofiberklud og ganske lidt fugt. Evt. blot lidt ånde :)
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
LarsGeisler Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 398
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér LarsGeisler Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 22:05
Hvis man undgår at berøre skærmen, er det nok at støve af, eller som de andre skriver med mikrofiber.
Til top
beoplay86 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Marts-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beoplay86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 22:07
ja har os hørt skærm rens skulle være det bedste :)
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 22:42
Brug ALDRIG rengøringsmidler, som indeholder alkohol og opløsningsmidler, på Bang & Olufsen TV!!! Jeg har set min del af skærme, hvor der nærmest var "gardiner" foran billedet, fordi kontrastbehandlingen havde fået striber, p.g.a. netop rengøringsmidler.

Som det ellers nævnes, så en tør mikrofiberklud alt som behøves. Skulle der komme fedtfingre eller andet på, så fugtes en lille del af kluden, og den tørre del tørres der efter med...

M.v.h.
Til top
beoplay86 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Marts-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beoplay86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 23:15
ja nemlig. men det var en demo model og der var fedtede fingere på. har hørt fladskærms rens skulle være godt det fjerner snavs og finger aftryk. 

skulle være godt til lcd tv os med anti reflex skærme. da der ingen ammoniak, alkohol og syre i produktet.
Til top
beoplay86 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 20-Marts-2013
Sted: danmark
Status: Offline
Point: 26
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér beoplay86 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2013 kl. 23:31
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 08:27
Prøv, som sagt, med en let fugtet microfiberklud. Har taget fedtfingre på alle mine skærme.
Hvis det også virker på din skærm, så har du sparet penge, og miljøet har også vundet en lille smule!
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 08:37
Ja, hvorfor være så forhippet på at bruge penge, når det ikke er nødvendigt?    

M.v.h.
Til top
Bruger udmeldt 9 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 30-November-2005
Status: Offline
Point: 2048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 9 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Maj-2013 kl. 08:45
.

Redigeret af Non-Desperado - 01-August-2013 kl. 12:43
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu