recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S

 Besvar Besvar Side  123 8>
Forfatter
Besked
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX S
    Sendt: 27-Juli-2013 kl. 23:01
Velodyne SPL-1200 Ultra vs MK sound - MX 250 THX Select 2

hvad for en af disse ville i vælge ?

min hjemme biff er 12 M2    jeg har mk 150 i forvejen.

vil jeg kunne bruge Velodyne SPL-1200 Ultra til musik ?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 23:20
Med chance for at blive heglet igennem, så vil jeg sige, at Velodyne for mig er de absolut bedste til musik. Den er fast, hurtig og meget præcis. Jeg har selv SPL-1000 Ultra.

Måske kan det afhænge af, hvilke typer af musik du spiller, det tør jeg ikke lægge hovedet på blokken af. Selv benytter jeg min Velo primært til koncert BD´er, men den gør sig også rigtigt fint til 2.1 stereo.

Men en super idé er jo at prøve dem hjemme hjemme hos dig selv.Smile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 23:35
jeg på tænker også at have Velodyne SPL-1200 Ultra til min stue og sterio

og så den anden til min hjemme biff  :)    har lige nu veldyne 800i og der er smæk på de små men træne vokser ikke ind i himlen :)
Til top
Therien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 1366
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therien Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 23:49
Jeg har 2 stk. 250. De var gamechangere hos mig.. Ud fra hvad jeg har hørt af Velo'er, så skal du snuppe sådan en hvis du mangler lir. Som dine fronter er 250eren mere neutral.
Anthem / oppo / SONY / Klipsch / JBL
Til top
mikkelfrost Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1192
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mikkelfrost Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Juli-2013 kl. 23:55
lir ?

og hvordan en gamechenger ? :)


Redigeret af mikkelfrost - 27-Juli-2013 kl. 23:58
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 00:09
Ellers kunne du overveje denne sub - http://earthquakesound.dk/home-audio/subwoofere/minime-p12.aspx


Har ejet en del subs efterhånden bla en svs pb13 og denne earthquake er til dato den bedste jeg har ejet:D
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 00:40
Jeg har haft en velodyne dd12 og mx350......modellen lidt større end mx250. De har altså spillet under samme forhold . Alt er jo en smagsag. Men de forskelle jeg oplevedemi mit setup, var at MK subben integrede bedre med de s150 jeg havde.........MK suben er simpelhen hurtigere og spiller mere nuanceret........især over 50hz. Et meget vigtigt område, da s150 intet bas spiller.Velodyne subben går til gengæld dybere, og er mere fysisk......mere bulder og brag. Men eks pistolskud og lign......her er MK suben bedre. Mere punch, men uden at kunne høre at subben spiller. Her manglede velodynen hurtighed. Man kunne simpelhen høre subben spille. Jeg villemuden tvivl vælge MK subben. Ikke fordi at den er bedre . Men netop til s150 har MK suben den fordel at den er hurtigere over 50hz end velodynen er. Når man har fronthøjtalere der intet bas spiller, er det meget nemt at høre , hvis subben ikke formår at følge med. Velodynens force ligger under 50hz. Og husk...det var dd12 jeg havde....ikke 1200eren.
Velodynen havde jeg i ca 3-4 år. Og det samme gælder MK suben. Så jeg kender begge Subs rimelig godt.

Edit: Så lige at dit rum var meget lille. Jeg vil tro at du med MK suben i dit rum , vil opnå en dybbas ned til 18hz. Så du kommer ikke til at mangle noget i den ende

Redigeret af p.las - 28-Juli-2013 kl. 00:44
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 00:51
Nu vil jeg ikke bruge oceaner af tid på valg af en subwoofer, for alt relatere sig alene til lytterens egne præferencer, og derfor er det vigtigt at trådstarter selv danner sig et indtryk, og gerne i sit eget setup.

Vi kan alle tale godt om det vi har og dermed valgt. Men som "Kloge-åger" kan vi altså kun tale om netop vore egne valg.

Fandt lige denne recordere.dk anmeldelse - blot som et indspark specielt omkring musikSmile:

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-August-2006
Status: Offline
Point: 224
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ReneJ Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 08:48
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Nu vil jeg ikke bruge oceaner af tid på valg af en subwoofer, for alt relatere sig alene til lytterens egne præferencer, og derfor er det vigtigt at trådstarter selv danner sig et indtryk, og gerne i sit eget setup.

Vi kan alle tale godt om det vi har og dermed valgt. Men som "Kloge-åger" kan vi altså kun tale om netop vore egne valg.

Fandt lige denne recordere.dk anmeldelse - blot som et indspark specielt omkring musikSmile:




Du har jo selv sådan en Velodyne.

Her er en bedre og mere seriøs anmeldelse end den ovenover http://nerds.dk/review/?rid=140


Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 09:30
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu vil jeg ikke bruge oceaner af tid på valg af en subwoofer, for alt relatere sig alene til lytterens egne præferencer, og derfor er det vigtigt at trådstarter selv danner sig et indtryk, og gerne i sit eget setup.

Vi kan alle tale godt om det vi har og dermed valgt. Men som "Kloge-åger" kan vi altså kun tale om netop vore egne valg.

Fandt lige denne recordere.dk anmeldelse - blot som et indspark specielt omkring musikSmile:




For mig handler det ikke om hvad jeg har valgt. Men hvad jeg har erfaringer med......I min egen stue. Syntes også jeg beskriver forskellene på se to subs. Netop subwoofer kræver i den grad det samme rum, for overhovedet at kunne sammenligne noget som helst.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 09:55
Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu vil jeg ikke bruge oceaner af tid på valg af en subwoofer, for alt relatere sig alene til lytterens egne præferencer, og derfor er det vigtigt at trådstarter selv danner sig et indtryk, og gerne i sit eget setup.

Vi kan alle tale godt om det vi har og dermed valgt. Men som "Kloge-åger" kan vi altså kun tale om netop vore egne valg.

Fandt lige denne recordere.dk anmeldelse - blot som et indspark specielt omkring musikSmile:




For mig handler det ikke om hvad jeg har valgt. Men hvad jeg har erfaringer med......I min egen stue. Syntes også jeg beskriver forskellene på se to subs. Netop subwoofer kræver i den grad det samme rum, for overhovedet at kunne sammenligne noget som helst.

Og respekt for det p.las. Det ændre bare ikke, at man kan være enig eller uenig i dette og hint, jeg kan f.eks. ikke genkende dine beskrivelser af DD12, og sådan vil det altid være.

Men vi er jo enige om, at at trådstarter skal prøve subs i sin egen stueSmile
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
p.las Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4156
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér p.las Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2013 kl. 10:47
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Oprindeligt skrevet af p.las p.las skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:


Nu vil jeg ikke bruge oceaner af tid på valg af en subwoofer, for alt relatere sig alene til lytterens egne præferencer, og derfor er det vigtigt at trådstarter selv danner sig et indtryk, og gerne i sit eget setup.

Vi kan alle tale godt om det vi har og dermed valgt. Men som "Kloge-åger" kan vi altså kun tale om netop vore egne valg.

Fandt lige denne recordere.dk anmeldelse - blot som et indspark specielt omkring musikSmile:




For mig handler det ikke om hvad jeg har valgt. Men hvad jeg har erfaringer med......I min egen stue. Syntes også jeg beskriver forskellene på se to subs. Netop subwoofer kræver i den grad det samme rum, for overhovedet at kunne sammenligne noget som helst.


Og respekt for det p.las. Det ændre bare ikke, at man kan være enig eller uenig i dette og hint, jeg kan f.eks. ikke genkende dine beskrivelser af DD12, og sådan vil det altid være.

Men vi er jo enige om, at at trådstarter skal prøve subs i sin egen stueSmile


Men du har hørt begge subs i samme rum??
Jeg beskriver forskellen på de to subs. Fordi at velodynen er langsommere end mk suben , betyder jo ikke at velodynen er langsom . Den er bare ikke så hurtig som mk suben .
Men du siger du ikke er enig i min beskrivelse. jeg har ikke beskrevet hvordan velodynen spiller. På den baggrund går jeg ud fra at du har hørt begge subs under samme forhold?
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 8>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu