recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Stofa og YouTube
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stofa og YouTube

 Besvar Besvar Side  123 7>
Forfatter
Besked
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Stofa og YouTube
    Sendt: 25-Januar-2013 kl. 21:31
Hvorfor fungere STOFA og YouTube ikke sammen?

Stort set hver gang jeg ser undervisningsvideoer på YouTube, stopper stramingen hvis jeg ser videoen i Fullscreen (at se video i HD er næsten umuligt).

Til tider kan jeg end ikke se videoer i standard vinduet.

Hos min gamle internetudbyder (Fullrate), var der stort set aldrig problemer med YouTube.

Min hastighed hos STOFA er 15 Mbit og den var 12 Mbit hos Fullrate.

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 10:29
Jeg har nøjagtigt samme problem, på Mac, ikke på Apple TV. Meget mystisk ! Confused
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 11:10
Det er et generelt problem med Stofa, da deres forbindelse til Youtube tilsyneladende er uhyggeligt ringe. Jeg kender en der laver VPN til sit arbejde først, før han kan se HD videoer på Youtube.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 11:17
Det lyder som om vi skal i gang med at bombardere Stofa med KLAGER !!!
 
M.v.h.
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 12:38
Ifølge Stofa, så arbejder de på det...
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
pdj1974 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 957
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdj1974 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 12:52
Sådan ser test-resultatet ud fra min Stofa forbindelse her i Aalborg. Det er tilsyneladende blevet dårligere de sidste dage, men jeg vil mene der altid har været problemer med Stofa og netop Youtube.
/Peter

LG OLED55E6V, Onkyo TX-NR807, Altibox, PS4, Apple TV 4, ChromeCast m. GoogleTV, Harmony 600, Libratone Live
Til top
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 14:47
Tak for jeres svar.

Ser på linket til Facebook, at Stofa i hvert fald har kendt til problemet siden den 01.02.12. Dvs. næsten 1 år. Det er ikke i orden at problemet ikke er løst endnu!

Jeg skriver til Stofa mandag, men jo flere som henvender sig jo bedre. Så bombarder endelig Stofa med klager.

Jeg bruger YouTube til fjernundervisning fra USA, så kommer det ikke til at fungere, så dropper jeg Stofa Internet.
Til top
lks Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 03-December-2009
Status: Offline
Point: 133
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lks Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2013 kl. 15:28
Jeg har nu generalt oplevet at Stofa Århus og Youtube har været en dårlig kombination.
Til top
RaskDk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 38
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér RaskDk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 22:37
Så fik jeg svar fra STOFA.

If. svaret har de godt opdaget problemet. Godt opdaget problemet! De har kendt til det over et år, så enten er deres tekniker inkompetente eller også……?

Svar fra STOFA.:

“Vi har godt opdaget, at der er et generelt problem med YouTube hos vore kunder.
Vi arbejder på en løsning, så vores kunder i fremtiden kan bruge YouTubes tjenester uden problemer. Dette arbejde er imidlertid ikke uden udfordringer, så jeg må bede dig væbne dig med tålmodighed indtil problemet er løst”.

Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 20:14
Har lige talt med stofa de siger at det er deres youtube server der er problemet og at de arbejder på højtryk simpelthen for at løse det. De siger jeg bare må nøjes med at se video i 480 så skulle det virke, fint nok så må jeg også nøjes med at betale halv pris så virker det helt ok ikke ? tsk tsk stofa.... det er bare grådighed der gør at i har indskrænket båndbredden på youtube serveren jo, se så at få skruet op for den i en fart tak, mange tak :-) 
Til top
qpad Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Marts-2008
Status: Offline
Point: 729
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér qpad Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Februar-2013 kl. 20:27
Hvor er det egentligt bare noget skidt med youtube, jeg kan ikke engang spole frem i en video så stopper det hele bare og siden skal loades igen, syntes faktisk ikke de kan tage betaling for det når det ikke virker. 
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér zulfo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2013 kl. 07:59
Oprindeligt skrevet af qpad qpad skrev:

Har lige talt med stofa de siger at det er deres youtube server der er problemet og at de arbejder på højtryk simpelthen for at løse det. De siger jeg bare må nøjes med at se video i 480 så skulle det virke, fint nok så må jeg også nøjes med at betale halv pris så virker det helt ok ikke ? tsk tsk stofa.... det er bare grådighed der gør at i har indskrænket båndbredden på youtube serveren jo, se så at få skruet op for den i en fart tak, mange tak :-) 
 
Undskyld, men ved du hvem du har talt med?
 
Kan du ikke sende dit kundenummer til mig på en PM - jeg er meget interesseret i hvem hos Stofa du har talt med.
 
For lige at gøre det helt klart - vi (Stofa) har ikke noget der hedder YouTube servere.
 
Det er der i mod korrekt at der i en periode har været problemer med afvikling af YouTube, det har jeg også selv oplevet - men for vist omkring 2 uger siden (husker det ikke helt præcist) blev det løst, men er så åbenbart opstået igen (selv om mine egne tests har fungeret fint), og det graves der i lige nu for at finde årsagen til.  
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 7>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu