recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > recordere.dk > Generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Vild cpu usage på recordere.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vild cpu usage på recordere.dk

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
thesos Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 15-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 63
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér thesos Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Vild cpu usage på recordere.dk
    Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 14:19
Hejsa

Er jeg den eneste der oplever at ens cpu usage stiger ca. 20 % når man åbner op for recordere.dk.
Jeg kan lukke for fanen med recordere og den falder ca. 20% ligeså snart jeg åbner en ny fane op og hopper ind på recordere er den igen steget 20%

Hvad skyldes det er det alle reklame bannerne der bare står og banker derud af?

Oplever andre det samme eller er det bare min pc
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 14:32
Flash indhold på siden, dvs. animerede reklamer.

Prøv at blokere flash indhold med en udvidelse til din browser.


Venlig hilsen
KB
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 14:39
Oprindeligt skrevet af thesos thesos skrev:

Er jeg den eneste der oplever at ens cpu usage stiger ca. 20 % når man åbner op for recordere.dk. Jeg kan lukke for fanen med recordere og den falder ca. 20% ligeså snart jeg åbner en ny fane op og hopper ind på recordere er den igen steget 20%

Hvad skyldes det er det alle reklame bannerne der bare står og banker derud af?

Oplever andre det samme eller er det bare min pc



Det er sikkert Flash-afspilleren på din computer som er årsagen.

Prøv evt. at åbne joblisten, led efter noget der hedder "FlashPlayerPlugin" el.lign. i oversigten over aktive processer.

Afslut den proces (den starter selv igen næste gang du indlæser en hjemmeside).

Hvis alt andet svigter, så prøv at genstarte hele computeren, og se om det ikke hjælper.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 14:43
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Flash indhold på siden, dvs. animerede reklamer.

Prøv at blokere flash indhold med en udvidelse til din browser.



Som sædvanelig vil jeg ikke anbefale at blokere flash Smile, da der dels vil være forskellige indhold der forsvinder, samtidig med at vi mister indtægter.

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 16:32
 
 Nu skrives der ikke noget om hvor mange % der bruges, Det samlede CPU forbrug når jeg er på siden er 25%.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Oktober-2013 kl. 17:07
 
 Har lige prøvet på en anden side, i dette tilfælde Digitalt.tv, der er der en Peak på 16%.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
bubbleboy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juni-2013
Status: Offline
Point: 769
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bubbleboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 02:21
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Som sædvanelig vil jeg ikke anbefale at blokere flash Smile, da der dels vil være forskellige indhold der forsvinder, samtidig med at vi mister indtægter.


Jeg vil aldrig lære at forstå, hvorfor nogen vælger reklametyper, som direkte genererer deres brugere.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 06:54
Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Jeg vil aldrig lære at forstå, hvorfor nogen vælger reklametyper, som direkte genererer deres brugere.


"There ain't no such thing as a free lunch"

Intet i denne verden er gratis. Det kunne da være skønt om vi alle bare kunne lave det vi havde lyst til, og forbruge alle de varer vi ville, samtidig med alle havde alt det de ville have, uden at nogen penge nogensinde skiftede hænder.

Men sådan er verden ikke. Uden reklamer, ingen recordere.dk.

Den verden vi lever i kræver desværre penge, og det handler for hjemmesider som vores ikke om at skumme fløden, men om at kunne eksistere.

Blokeres reklamerne, fjernes muligheden for at vi kan eksistere. Så det er et meget direkte "stemmesystem" I har her på nettet Smile

  /Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
pdrhan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1343
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pdrhan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 07:55
Oplever det ikke på min pc , ligger støt på 0-1%
SamsungLED 55uh8200|Samsung SMT-H3126R|iPhone 6+
-----------------
Kastrup/Amager
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:


Oprindeligt skrevet af bubbleboy bubbleboy skrev:

Jeg vil aldrig lære at forstå, hvorfor nogen vælger reklametyper, som direkte genererer deres brugere.


"<span dir="auto">There ain't no such thing as a free lunch</span>"

Intet i denne verden er gratis. Det kunne da være skønt om vi alle bare kunne lave det vi havde lyst til, og forbruge alle de varer vi ville, samtidig med alle havde alt det de ville have, uden at nogen penge nogensinde skiftede hænder.

Men sådan er verden ikke. Uden reklamer, ingen recordere.dk.


Nu skrev han reklameTYPER og ikke reklamer.
Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 14:32

Ja, men der er lighedstegn imellem de to dele.

/Lars
Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Oktober-2013 kl. 14:45
Du kan da sagtens stille krav om statiske reklamebannere. Det er der andre sites der gør.

I øvrigt kan jeg fortælle, at Safari i OS X 10.9 sætter Flash plug-in i power saver mode, så man skal aktivt klikke for at aktivere animationerne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu