recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Nyt opsæt til streaming
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nyt opsæt til streaming

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Nyt opsæt til streaming
    Sendt: 04-December-2013 kl. 00:58
Hej

Jeg er kommet til og købe et nyt tv da det gamle gik i stykker. Mit nye tv er et Samsung f9005 
Jeg har ikke før været i stand til og afspiller mine film fra netværket da jeg har set dem på min pc.

Jeg går men tanker om og købe en NAS, en ny router da den gamle er ved og være noget ustabil, også en streaming boks.

Men da jeg er lidt ny i det her har jeg ingen ide om hvad jeg skal købe. Har læst lidt om det, men et rigtig svar, er jeg ikke kommet nærmere.

Det er vigtigt for mig det køre over wifi kun min router og nas kan stå sammen. Jeg har en ide om jeg skal bruge noget det kan flytte en del MB/sek hvis jeg engang skal kunne se film i 1080p eller måske en dag 2k/4k (er godt klar over 4k pt. ikke kan opnås wifi)

Har ikke rigtigt nogen max pris. men har da en ide om at det ikke skal koste mere end 5000kr

Det jeg selv har haft i tankerne er:

Router:Linksys EA6900
NAS:Synology DS214play
Medieboks: WD TV LIVE

Hvis nogle har nogle bedre forslag eller en god ide eller noget andet er i mere end velkommene :)

Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 06:00
Streamning af 1080p film over wifi må frarådes.

Nogle er heldige at det lige kan lade sig gøre, med korte afstand mellem udstyr, men jeg ville ikke satse på det.
Til top
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 13:38
der er ikke mere end et loft imellem og 3 meter? det burde da kunne lade sig gøre? hvor mange mb/sek skal det kunne klare?
Til top
JordanDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 03-December-2009
Sted: Randers C
Status: Offline
Point: 2327
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JordanDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 13:54
Du kan ikke gøre det op i mb/sek. Det kræves en stabil overførsel hvad wifi ikke er altid er. Hvis vi snakker om fuld bluray rip så kan en film peake mellem 40-80mb/sek og det kan wifi have svært ved at håndtere. Den nye AC standard (wifi) kan, men understøtter dit nye tv og wd tv live boksen ikke.

Hvis det skal være "trådløst", så vil jeg anbefale dig prøve med powerlines.

Måske du er heldig og vil ikke opleve problemer med wifi alene, hvis det er beton loft. Så glem det.
65" B9 OLED, 5.2.1 Dali Lektor højtalere og Monolith df+ sub

Mess with the best, die like the rest.
Til top
Grymok Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 09-Maj-2013
Sted: Frederikssund
Status: Offline
Point: 334
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Grymok Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 15:03
Må holde med de andre. Har dog ikke selv prøvet det, men største delen der har prøvet med WIFI har haft problemer med hastighed og udfald.
Hvis der kun er 3-4 meter, burde et ethernet kabel hellere ikke være et problem?.

Hvis du skal se 1080p film og evt. 3d film også, kan en WD Live boks så følge med på det?.
Har læst om nogle der har haft problemer med afspilning af 1080p på sådan en boks.
Har søgt lidt på boksen, og kan ikke helt finde ud af hvilket lyd output den understøtter?
Men det er vel ikke relevant?.

Til top
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 16:16
Det er ikke et loft af beton :) det er fordi mit tv hænger midt på en hvid væg og der er ingen kabler eller noget rundt om det... bag tvet er der et hul i vægen lavet med strøm og førings rør til lyd osv. der er også plads til en en stor betamax video hvis det skulle blive nødvendigt, men da jeg byggede huset og det var jeg ikke havde taget højde for at et 5 leder kabel fylder hele førings røret og der derfor ikke er plads til kabel mere + der er ca 25 meter ud til mit teknik rum og ca 20 meter tilbage til det rum hvor jeg har min router og 40-50 meter er langt...

Hvilken afspiller skulle jeg så bruge hvis ikke en WD LIVE?

Tror godt en powerline kunne fungere... ca 60mb pr sek og har læst en test af den der siger den levere på kort afstand...

Til top
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 20:50
En der ved hvad wifi mit tv understøtter? har jeg da mere end svært ved og finde nogle steder?
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 22:06
Eftersom du som minimum skal have en N-forbindelse for at have en bare nogenlunde chance for at kunne se HD-tv så vil det nok være oplagt at den har N-netværk. Deres usb-dongle er i hvert fald med N netværk

Til top
B-CLG Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-April-2009
Status: Offline
Point: 655
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér B-CLG Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2013 kl. 23:14
Bor du i tætbebygget område hvor der er mange wifi opsat, vil det betyde noget for din båndbredde, og wifi kan så ikke anbefales til dit projekt.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 00:00
Oprindeligt skrevet af Grymok Grymok skrev:

Må holde med de andre. Har dog ikke selv prøvet det, men største delen der har prøvet med WIFI har haft problemer med hastighed og udfald.
Hvis der kun er 3-4 meter, burde et ethernet kabel hellere ikke være et problem?.

Hvis du skal se 1080p film og evt. 3d film også, kan en WD Live boks så følge med på det?.
Har læst om nogle der har haft problemer med afspilning af 1080p på sådan en boks.
Har søgt lidt på boksen, og kan ikke helt finde ud af hvilket lyd output den understøtter?
Men det er vel ikke relevant?.


WD TV Live kan sagtens klare 1080p. Men ikke over wifi. Og det tror de fleste bare den kan, men løber ind i de problemer, der netop omtales i denne tråd. Og så melder de så, at den ikke kan klare 1080p.
3D ved jeg ikke, men mener i hvert fald den kan klare SBS og OU. Lydformater klarer den alle af. Også lossless.
Så du får endnu en her, trådstarter. Sats ikke på wifi. 
Til top
Zeus123 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 04-December-2013
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 12
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zeus123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 00:43
kunne det være en ide med sådan en her så? http://www.edbpriser.dk/barebone-pc/intel-next-unit-of-computing-kit-d54250wyk-id-7604940.aspx

hvad kan den klare?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2013 kl. 00:55
Det er en fuldblods PC. Så den kan køre XBMC, Media Portal og lignende. Men den er ikke bedre til wifi af den grund. Data'en der skal streames fra din NAS er den samme.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu