recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee fortsætter at undertrykke frit valg
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

YouSee fortsætter at undertrykke frit valg

 Besvar Besvar Side  123 11>
Forfatter
Besked
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee fortsætter at undertrykke frit valg
    Sendt: 04-Marts-2014 kl. 22:09
.
Selv om de fleste YouSee kunder nok allerede ved det, så kom YouSee's forretningsstrategi igen på bordet.

Som en anden latterlig despot gik de ud ved sidste "forhandling" med kanalproducenterne og med pomp og pragt og annoncerede, at NU kom der sandelig frit valg og bla. bla.

Sandheden er, at man stadig skal aftage en "grundpakke" (med alskens uønskede kanaler), hvorefter man ellers "frit" kan vælge. Hvadbe'har !

DET var YouSee's udlægning af "frit valg" som om vi stadig er nogle taknemmelige bonderøve der bare er glade for noget at glo på..

Og i dag fik de så, en på tuden i DR1 nyhederne, samt i online Politiken, hvorfra jeg bl.a. kan citere forbrugerrådet...

Hvis YouSee bliver ved med at lave de her krumspring for at undgå at give forbrugerne valgfrihed, er lovgivning sidste løsning, men det var da kønnere, hvis de selv fandt ud af det....

Link til Politikens artikel:
http://politiken.dk/forbrugogliv/digitalt/ECE2224849/yousee-faar-haard-kritik-af-deres-frie-valg-paa-tv/

YouSee minder sku om den Irakiske krigsminister, der foran kameraerne i Bagdad stod og fremturede at amerikanerne var nedkæmpet, selv om de var på vej rundt om hjørnet.

Vi godt, at Yousee er på udenlandske hænder dvs. et investeringsfond som skal give højt afkast, så moderselskabet sidder som en anden Goldman Sachs rådgiver og laver alle mulige business aftaler og skattedispositioner offshore.

Viasat er en af de grimme London baserede selskaber, der kører benhårdt på markedet for at tromle alle andre ned (senest tog de cykel.VM fra TV2). Viasat er sikker en af de værste, idet de tydeligvis havde MAGT til at MØVE sig ind i grundpakken, hvor de ikke har en skid at gøre...

Vi ved sku godt, at de HEL BEVIDST trækker den så langt de kan, fordi os Danske er et fredeligt og tålmodigt folkefærd og de GODT VED at enden er nok er nær - OG SÅ GØR DE DET SKU ALLIGEVEL - PROFITTEN SKAL TRÆKKES HELT UD.

De minder sku om et af de-der pirat P-selskaber der skal have pengene - om så du døde bag rattet.

Men der er faneme en grænse. Vi gider ikke være tvunget til at betale for kanaler der hver 12.min spytter den evigt samme stupide reklame ud, men logoer, bannere og neddroslede formater fordi de tynder alt ud for at OPTIMERE profitten til de superrige røvhuller der er storaktionærer i Viasat og som sikker heller ikke betaler skat.

Og som det nok allermest infame: DET ER I DAG 100% MULIGT MED FRIT VALG - DE VIL BARE IKKE

Det er så RESPEKTLØST at man trodser alle forum regler og siger:

CENCURERET

af hensyn til gamle tanter !


Redigeret af gearløs - 04-Marts-2014 kl. 22:37
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19248
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 22:20
Flot sprogvalg, du vil helt sikkert blive taget seriøst.

Er du utilfreds, så er det dig vel frit for at opsige dit abonnement?


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
gearløs Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 25-September-2011
Sted: dk
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gearløs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 22:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Flot sprogvalg, du vil helt sikkert blive taget seriøst.

Er du utilfreds, så er det dig vel frit for at opsige dit abonnement?

Klaus


Du er måske en gammel stram tante ?

Hvad er vigtigst - Frihed eller sprogbrug.

Jeg mener ikke ligefrem sprogbrug er et problem, hvis man tager de gloser du alligevel får serveret på kanalerne efterhånden.

Du tror måske at frihed er bare noget du sidder og glor på de kæmper for i Ukraine.



Redigeret af gearløs - 04-Marts-2014 kl. 22:27
Til top
kreissl Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kreissl Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 22:59
Flot at sammenligne situationen i Ukraine med YouSee's kanalpakker :-)
Seriøst. De giver mulighed for at du kan frasortere og tilvælge kanaler i det omfang, som de synes rimelige. Bedre end i går, hvor du ikke kunne vælge nogetsomhelst.
Hvis du ikke ønsker at benytte dig af muligheden for at vælge kanaler, så vælg en af deres faste pakker, eller vælg en anden udbyder. Stem med fødderne.
Yousee er en ikke-statsejet virksomhed, og der skal da ikke lovgives for at ændre på deres adfærd. 
Man ser jo heller ikke §287c om mælks restholdbarhed i discountbutikker...
Til top
Søren Ingemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 31-December-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 497
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren Ingemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 23:09
Du har skam masser af frihed - herunder friheden til at købe andre steder, eller friheden til helt at lade være med at købe. I tilfælde af sidstnævnte gør du bare sådan her:


Du opsiger lettest din tv-pakke eller ekstrakanaler ved at ringe til Kundeservice. Vi er meget kede af, at du overvejer at opsige dit tv-abonnement og vil meget gerne vide, hvad årsagen er. Det hjælper os til at blive bedre. Derfor sidder Kundeservice klar ved telefonen til at besvare dit opkald.

  • Kontakt Kundeservice på 70 70 40 40 hverdage 8.00-17.30 - fredag til 16.30
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Vilhelm Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Marts-2014 kl. 23:21
"Forbrugerrådet Tænk og Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen efterlyser større frihed for forbrugerne", står der i Politiken. Den udvidede valgfrihed som YouSee tilbyder er aldrig nok.

Vi har ellers i de senere år fået mulighed for tilvalg af en eller flere Ekstrakanaler oven på vores tv-pakke, og nu får vi mulighed for en Bland Selv-pakke på 10 eller 34 kanaler oven på den obligatoriske Grundpakke. For mig er det udmærket.

De tiltag man fra politisk side muligvis vil tage for at opnå et friere valg, kan meget vel føre til at nogle kanaler må lukke, og at de kanaler jeg interesserer mig for, bliver dyrere eller slet ikke eksisterer.

Vi vil aldrig opleve at Forbrugerrådet protesterer mod medielicensen (203 kr./måned i 2014), der hovedsagelig går til DR, selv om mange synes den er en urimelig tvangsbetaling for et medieudbud man ikke nødvendigvis har interesse for.
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
bruger udmeldt 23 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 25-December-2010
Status: Offline
Point: 2017
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bruger udmeldt 23 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 06:38
Oprindeligt skrevet af Søren Ingemann Søren Ingemann skrev:

Du har skam masser af frihed - herunder friheden til at købe andre steder, eller friheden til helt at lade være med at købe. I tilfælde af sidstnævnte gør du bare sådan her:


Du opsiger lettest din tv-pakke eller ekstrakanaler ved at ringe til Kundeservice. Vi er meget kede af, at du overvejer at opsige dit tv-abonnement og vil meget gerne vide, hvad årsagen er. Det hjælper os til at blive bedre. Derfor sidder Kundeservice klar ved telefonen til at besvare dit opkald.

  • Kontakt Kundeservice på 70 70 40 40 hverdage 8.00-17.30 - fredag til 16.30

Kan ikke, når man har tvungen tilslutning.Thumbs Down
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 07:06
Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Vi gider ikke være tvunget til at betale for kanaler der.........

Vi er mange, ja faktisk rigtigt mange, der synes det er skægt når debattører bruger "vi" i stedet for "jeg" i et forsøg på at give argumenterne vægt og lade dem fremstå som om de er udtryk for mere end blot en personlig holdning. Man kan også med fordel bruge "man" i stedet for "jeg", for så ved man (og i dette tilfælde et andet man end mit eget man) at man (i dette tilfælde mit personlige man) tvinger "os" til noget "man" ikke synes "man" bør tvinge "os" til.

Nå, man er nødt til at hoppe fra her, for vi skal på arbejde inden man savner os, eller noget i den stil..
Til top
Denraretiger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 12-Januar-2013
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 551
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Denraretiger Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 07:24
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af gearløs gearløs skrev:

Vi gider ikke være tvunget til at betale for kanaler der.........

Vi er mange, ja faktisk rigtigt mange, der synes det er skægt når debattører bruger "vi" i stedet for "jeg" i et forsøg på at give argumenterne vægt og lade dem fremstå som om de er udtryk for mere end blot en personlig holdning. Man kan også med fordel bruge "man" i stedet for "jeg", for så ved man (og i dette tilfælde et andet man end mit eget man) at man (i dette tilfælde mit personlige man) tvinger "os" til noget "man" ikke synes "man" bør tvinge "os" til.

Nå, man er nødt til at hoppe fra her, for vi skal på arbejde inden man savner os, eller noget i den stil..
 
Smile
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8559
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lunddal Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 08:43
Jeg kan forestille mig ramaskriget, hvis YouSee i går havde lanceret totalt frit valg, og ALLE deres kunder dermed skulle have kort, kortlæsere og evt, bokse til ALLE deres tv bare for at kunne se én kanal.

Redigeret af lunddal - 05-Marts-2014 kl. 09:54
Til top
HeartWare Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-Oktober-2003
Sted: Bagsværd, DK
Status: Offline
Point: 4796
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HeartWare Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 08:46
Eneste mulighed for 100% frit valg er, at ALLE kanaler er krypterede. Dvs. mig med f.eks. 2 TV, 2 recordere og 2 PC'ere med tuner skal ud og investere i 6 stk. CAM, og have 6 kort - en lille merpris på 6*500,- = 3000,-. Hvem skal betale for det? Vil du betale for alle de, der med opfyldelsen af dit ønske bliver pålagt yderligere omkostninger bare fordi DU vil have 100% frit valg, Gearløs?

Redigeret af HeartWare - 05-Marts-2014 kl. 08:47
Keld R. Hansen

Pioneer DVL-909, DV-545
Sony KDL40EX723 3D TV
DreamBox 8000, YouSee Cable
PopCorn Hour A-500
Panasonic DMR-BCT820 + DMR-BCT940
Yamaha RX-V771 Receiver
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kasper_J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Marts-2014 kl. 09:50
Du har et frit valg = lad være med at købe det, og nøjes med DR på stueantenne.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 11>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu