recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kan jeg bruge denne sub ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kan jeg bruge denne sub ?

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Kan jeg bruge denne sub ?
    Sendt: 14-April-2014 kl. 09:14
Hej

Jeg vil gerne tilføje en sub til mit surround setup. Jeg kører budget versionen af en hjemmebiograf.

Jeg har i forvejen en Pioneer VSX527K surroundforstærker med Cerwin Vega's V10F som fronthøjtalere, en VE-5C som center og V6F som baghøjttalere. Men kunne godt tænke mig en lidt mere defineret bas ved surround uden at betale så meget Smile

Ville en Jamo SW1008 give mig noget ? Har fået tilbudt en billigt.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 09:48
Lån den hjem og prøv. Er trods alt kun en lille 8".
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 09:50
Er ikke sikker på at hjemlån er en option. Er også lidt nervøs for at den er for lille. 
Til top
ole post Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 565
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér ole post Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 14:43
jeg tror ikke du får bedre bas, hvis du foreksembel deler ved 80 hz, og lader en 8" sub overtage 2 10" som cerwin vega har. alternativ er at tilslutte den uden at dele, men så tror jeg ikke rigtig de to basser hænger sammen.
Ole Hansen
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 14:50
OK, troede bare det ville hjælpe med en egentlig sub. Men det giver jo meget god mening det du siger. Jeg synes bare ikke bassen er så tydelig og defineret som jeg kunne ønske mig. Måske er det noget i indstillingen af setup'et i højere grad end det er manglen på en sub.
Til top
db89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-December-2008
Sted: Fredericia, DK
Status: Offline
Point: 1758
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér db89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 14:51
Kan måske også være et spørgsmål om at din nuværende forstærker ikke har nok kræfter?
Hold jer fra simplyelectronics.net
Til top
Kimosabe Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 17-Oktober-2006
Sted: Valby
Status: Offline
Point: 342
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kimosabe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 15:00
Ja den har jeg også overvejet, men pioneer melder om Udgangseffekt pr. kanal130W, så det burde vel ikke være et problem. Kan det være et "problem" at jeg også har sat baghøjttalerne til "large" når de kun er 6", og det så stjæler noget bas at de også skal afspille basspor ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 17:09
Det er helt sikkert en for svag forstærker der er skyld i dårlig bas. Dine CV blir ikke styret stramt nok og blafrer i bassen.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 17:11
Der skal en sub til 5.1, det du har er kun 5.0 så umiddelbart vil jeg tro at du mangler en del lydeffekter. Om den omtalte sub er god nok afhænger til dels af rummets størrelse, mindre rum kan godt klare sig med en mindre sub. Og så ville jeg sætte center og surround til small og 80Hz delefrekvens, sub frekvens på max da forstærkeren styre dette.
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
Juleulven Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 28-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 482
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Juleulven Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 17:29
Oprindeligt skrevet af Kimosabe Kimosabe skrev:

pioneer melder om Udgangseffekt pr. kanal130W, så det burde vel ikke være et problem.


hvis man nærlæser specifikationerne skriver de:
Udgangseffekt pr. kanal 130W
Tilstand 1 kHz, 1 % THD, 6 Ω

Jeg havde en Denon AVR-1911 som jeg lige har opgraderet pga "manglende stereo power". Denne reciever viser følgende specs:
90w+90w (L+R) 8 Ohms, 20Hz - 20kHz, THD 0.08%
Dette fortolker de så til 125w ved 1kHz, 6 ohm, THD 0,79%

Det skal siges at den Denon skulle "kun" drive små M&K K7 højtalere ...
så mon ikke din reciever der skal drive nogle større højtalere hurtigt kommer til kort?



Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-April-2014 kl. 17:29
Nej! Hvis man fortæller forstærkeren der ikke er tilsluttet sub, blir 0.1 mixet ud i de andre kanaler.
Til top
Steen6400 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 27-December-2010
Sted: Sønderborg
Status: Offline
Point: 2116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen6400 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-April-2014 kl. 07:04
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Nej! Hvis man fortæller forstærkeren der ikke er tilsluttet sub, blir 0.1 mixet ud i de andre kanaler.

Jeg vil tro det giver en hørbar forbedring med en sub, det er vel lidt som at køre uden center: Man kan godt, men det er en dårlig idè
LG OLED77CX, Oppo UDP-203, Marantz SR6011/AMP150.4, 7.2.4 Jamo D500 LCR/MiniMe P12, miniDSP 2x4HD
ATV 4K, Nvidia Shield TV, Stofa, IPhone SE, Garmin Vivoactive 3 Music
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu