recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Dynaudio vs. B&W
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Dynaudio vs. B&W

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Dynaudio vs. B&W
    Sendt: 03-November-2014 kl. 17:55
Hejsa - jeg har gået i lang tid og ønsket mig et par dynaudio højtalere excite 11999kr stk samt en god kraftfuld forstærker enten T+A power plant 16999kr eller Naim Superuniti 36.000kr. Forleden hørte heg min vens nye sæt B&W cm højtalere 4999kr stk og med et Linn forstærker for dælen det spillede godt og rent, den manglede måske bass men tiæ 4999kr absolut er godt valg. Naim Superuniti koster 36000kr pænt mange penge men at smide et par højtalere 4999kr hænger vist ikk sammen. Hvad er jeres mening om dynaudio og B&W ?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2014 kl. 18:15
Jeg vil da godt sige at bruge 10 tkr for et sæt højtalere og så 36 tkr på en forstærker ikke hænger sammen.
Tag en lytter på de nye Dynaudio 200 XD med indbygget 2x150 w forstærker, eller hvis du samlet har 50 tkr de nye 400 XD. Ifgl Otto får du ikke et sæt højtalere, forstærker og DAC der lyder bedre til prisen.
Men det kræver jo nok at du kun kører digitalt eller bruger de analoge indgange.
SVP03
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 17:17
De højtaler du nævner er det de nye dynaudio focus cd trådløse højtalere ? Det jeg synes svært er at jeg vil gerne spille trådløst og naim Superuniti har jo alt - hvis man skal "nøjes" med en T+A power plant så skal man også købe en converter og så kan man jo næsten ligeså godt købes en alt i en maskine som naim Superuniti vil tro man godt kan få lidt rabat til et anlæg til 36tkr. Er spændt på om T+A laver en god kraftfuld forstærker med indbygget converter i der kan spille trådløst. Er ikk fan af de der "tillægskæv" men lyden T+A er dog godkendt helt klart!
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-November-2014 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

De højtaler du nævner er det de nye dynaudio focus cd trådløse højtalere ? Det jeg synes svært er at jeg vil gerne spille trådløst og naim Superuniti har jo alt - hvis man skal "nøjes" med en T+A power plant så skal man også købe en converter og så kan man jo næsten ligeså godt købes en alt i en maskine som naim Superuniti vil tro man godt kan få lidt rabat til et anlæg til 36tkr. Er spændt på om T+A laver en god kraftfuld forstærker med indbygget converter i der kan spille trådløst. Er ikk fan af de der "tillægskæv" men lyden T+A er dog godkendt helt klart!

Er ikke med hvad du mener du har af udstyr og fra hvilke medier du vil spille fra. Har du gammel vinylplader er det nok en anden snak.
Problemet med de nye Dynaudio er at de nu kommer med 3 seriøse sæt spilende højtalere. Ergo behøver man kun et digitalt signal/kilde. Der findes ikke nu den rette komponent at smide foran nu. Alle de medieafspiller der er bliver jo dyre fordi de har indbygget DAC.
Man skal slet IKKE bruge en DAC med den nye type højtalere.
Det ser ud til at jeg allerede får mine til weekenden med lidt held.
Jeg har valgt at smide en Snos Connect foran og så Oppoen hvis man kan få signal ud af coax fra SACDer.
SVP03
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 12:00
Okay de 2 scenarie er: jeg ønsker enten at afspille fra ipad via naims app og naim Superuniti og så et par gode højtalere dynaudio excite x38 eller afspille fra t+a power plant men problemet med t+a er at de har ingen musik app udviklet og man skal købe en converter ved siden af og så synes jeh det begynder at blive lidt æv - jeg vil også gerne have en LP at at afspille på på sigt - cd'er ønsker jeg ikke. Er også i tvivl om de nye dynaudio focus xd om de kan tilsluttes til t+a poet plant uden en converter
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 13:12
Jeg tror vi taler forbi hinanden.
Med Dynaudio XD og evt en transmitter, kan du også tilslutte analog ind.
Du skal slet ikke bruge noget med forstærker i eller DAC som i Naim
Problemet for andre producenter er at Dynaudio med deres digitale højtalere jo nærmest har gjordt meget hardware overflødigt.
Men Naim kan gøre det, men det er alt for dyrt, når lydkvaliteten ikke bliver bedre end det man får med en Sonos connect, hvor APPen er noget af det bedste om man kan køre 16 bit cd kvalitet fra Wimp eller Deezer mod betaling.
Ellers tag et smut til København eller Århus i næste uge og tag en snak med dem om Dynaudio. De skulle få de mindst 200 XD nu her.
SVP03
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

Okay de 2 scenarie er: jeg ønsker enten at afspille fra ipad via naims app og naim Superuniti og så et par gode højtalere dynaudio excite x38 eller afspille fra t+a power plant men problemet med t+a er at de har ingen musik app udviklet og man skal købe en converter ved siden af og så synes jeh det begynder at blive lidt æv - jeg vil også gerne have en LP at at afspille på på sigt - cd'er ønsker jeg ikke. Er også i tvivl om de nye dynaudio focus xd om de kan tilsluttes til t+a poet plant uden en converter

For det første: Focus XD spiller MEGET! bedre end et sæt Excite, uanset hvilken forstærker du sætter sammen med Excite højttalerne. Focus XD er efter min mening navngivet forkert, de har rent teknisk ikke noget til fælles med den almindelige Focus serie, og lydkvaliteten skal nærmere sammenlignes med Confidence (dvs. bedre end Contour). Hvis du vil have den bedste lydkvalitet, bør du bygge et system op om Focus XD.

Hvis du vælger at gøre dét, så skal du ikke bruge en Power Plant eller Superuniti. Forstærkeren er indbygget i højttalerne. Det eneste du skal bruge er en ren afspiller. Jeg gætter på Naim har en afspiller uden forstærker i, som gør det samme som Superuniti, bare billigere. Men jeg kender ikke deres program. T+A har en Music Player, men den giver mest mening sammen med Power Plant som du ikke har brug for.

Det eneste du reelt skal bruge, er en streamer, det kan være Bluesound, Simple Audio, Naim, T+A - det er faktisk ikke så vigtigt. Så du kan købe en streamer til 3-4-5.000,-, og så flytte resten af pengene over på højttalerne. Det er klart den klogeste investering, da streamer-teknologi hele tiden flytter sig.
Til top
Stoffer1987 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-April-2008
Status: Offline
Point: 654
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Stoffer1987 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 14:26
Kan man integrere dem i et surround system også?
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Otto J Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2014 kl. 15:23
Ja, der er analog RCA ind. Du skal bare have pre-out på receiveren.
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 18:26
Hej Otto tusind tak for dine ord og råd. Når du skriver afspiller hvad mener du så præcist ? En Reciever ?
Til top
Zegnacre Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 24-August-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Zegnacre Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 18:41
dynaudio xd er også ret peberet 39499 pr stk. Er der andre mærker der gør det på højde med dynaudio ?
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SVP03 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2014 kl. 18:46
Oprindeligt skrevet af Zegnacre Zegnacre skrev:

dynaudio xd er også ret peberet 39499 pr stk. Er der andre mærker der gør det på højde med dynaudio ?

For et sæt.
SVP03
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu