|
Diskret 5.1 setup |
Besvar | Side 123> |
Forfatter | |
tf-uno
Super bruger Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 22-Januar-2015 kl. 09:00 |
Hej Har efterhånden luret på folks forskellige setups i længere tid - derfor måtte det være min tur nu. Snuppede
lige hurtigt et par billeder her til morgen, derfor kvaliteten ikke er i top.. Vi er lige
flyttet i hus derfor er det kun stuen der er blevet "opsat" indtil
nu.. Setup'et består af følgende hardware Server1.
Software Server2
Software Windows 8
MediaCenter
Stue
Software Windows 7 Lyd/Billed
Setup til stuen
Lyd badeværelse
Øvrigt hardware
Vi starter med teknik skabet Venstre side af skabet Højre side Tv'et fra Sofaen, hvor den er inde på vægen. Tv ude :) Når Mediacenteret tændes, køre tv'et selv ud samt forstærker tændes. (tvet kan også drejes ud til køkkenet via et taste tryk) Tv bagfra Front højtaler højre Baghøjtalere MediaCenter Står på den anden side af vægen, hvor tvet hænger. I et kommende børneværelse - derfor tingene blot står på gulvet lige nu. MediaCenteret bruges både til TV, Film og Musik.. Har lavet et lille program som holder øje med vores telefoner, når mig eller kæresten er hjemme, tændes mediacenteret og starter Squeezelite. Starter man musik via Squeeze appen, tænder mediacenteret selv forstærkeren. Vil man se film, trykker man på TV på fjernbetjeningen, tv'et tændes, tvet køre ud i position til stuen samt forstærkeren tændes automatisk - alt styret via Eventghost. Fremtidige projekter
Redigeret af tf-uno - 26-Januar-2015 kl. 14:07 |
|
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup |
|
Jesper Keller
Super bruger Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
Funktioner
Tak(0)
|
Nydelig setup i stuen! Satme flot udført.
Bruger du XBMC til at se dine kanaler også? Hvordan fungere Squeezelite helt nøjagtigt?
|
|
tf-uno
Super bruger Oprettet: 26-Oktober-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 407 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tak..
Har også brugt et par timer på at skjule kabler osv. :) Nej bruger kun XBMC til visning af film. Har lavet et menu punkt på Home skærmen i XBMC, som hedder TV. Den henvister til DVBViewer, det vil sige xbmc lukkes også DVBViewer åbnes. Når DVBViewer lukkes, åbnes xbmc igen. Dvbviewer er så meget bedre til TV delen, som XBMC pvr. Bedre EPG, hurtigere kanal skift, letter optagelse osv.. Squeezelite er en software version af squeezeplayerne. Man har en SqueezeServer, også afspillerne (Squeezelite).. Det hele styres fra en App på mobilen. Det minder faktisk om Sonos, bortset fra dette er gratis ;) |
|
Jesper Keller
Super bruger Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
Funktioner
Tak(0)
|
Meget spændene. Hvad kræver det så for at få en 'Squeezelite' Klient til et andet rum? Vil der være en forstærker som får lyden fra din PC eller??
|
|
tf-uno
Funktioner
Tak(0)
|
Ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål helt rigtig :)
Men ja, squeezelite startes på pc'en som er koblet til forstærkeren, hvor højtalerne er koblet til. Lige nu har jeg en squeezelite player kørende på mediacenteret som hedder "stue", der køre på digital udgangen i lydkortet. Når lofthøjtaleren bliver monteret i badeværelset, laver jeg en player mere på mediacenteret som hedder "bad", den kommer til at køre på analog udgang på lydkortet (Hvis dette ikke kan køre samtidig med den digital udgang, sætte jeg et usb lydkort i, som styre badeværelset.) den køre igennem samme forstærker, blot på Zone 1.. Højtalerkablerne trækker jeg over loftet. |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er det besværligt at lave det tv inplug i xbmc? Ville jeg gerne have gjort, når jeg finder mig en universal remote.
Kører pt med eyetv. Ser lækkert enkelt ud iøvrigt. Leverer dine boston go film lyd? |
|
tf-uno
Funktioner
Tak(0)
|
Overhovedet ikke :)
Find din home.xml til det skin du bruger, ligger standard skin C:\XBMC\addons\skin.confluence\720p søg for at dvbviwer ligger i roden af dit c-drev, hvis det placerer nedenstående lige over "item 6", <item id="13"> <label>TV</label> <onclick>XBMC.System.Exec(C:\dvbviewer\dvbviewer.exe)</onclick> <icon>special://skin/backgrounds/videos.jpg</icon> </item> Angående lyden, så synes jeg de gør det rigtig godt. Før havde jeg et dali setup med store front højtaler - ingen tvivl om de levere mere lyd. Men tænker man på Bosten er små sateliter gør de det overraskende godt. Kan kun anbefale dem :) samtidig koster de ikke alverden. |
|
tf-uno
Funktioner
Tak(0)
|
I overstående eksempel henviser genvejen "TV" direkte til DVBViewer, det vil sige XBMC bliver minimeret også åbnes DVBViewer. Har oplevet at xbmc ikke vil tilbage i fokus, derfor har jeg lavet det så den henviser til en batfil, som lukker xbmc, starter dvbviewer, åbner xbmc igen når dvbviewer lukkes. :)
|
|
Psymon
Super bruger Oprettet: 25-September-2011 Status: Offline Point: 304 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis du fremtiden skal udvide med flere squeezeplayers, kan en Raspberry Pi med en Hifiberry Dac eller Amp anbefales, den fylder ikke det store og man undgår for mange kabeltræk på tværs af huset. Som software kan jeg anbefale PiCorePlayer.
|
|
tf-uno
Funktioner
Tak(0)
|
Har tidligere testet Raspberry Pi med PiCorePlayer, rigtig fint software.. Oplevede bare synkroniserings problemer, hvis man synkroniser flere rum. Det er efterhånden 1 år siden, så kan godt tænkes det er blevet bedre.
Derfor valgte jeg at samle det hele i mediacenteret :) |
|
Bromberg5
Guld medlem Oprettet: 16-November-2012 Sted: Høng Status: Offline Point: 3787 |
Funktioner
Tak(0)
|
Find din home.xml;). Der er jeg allerede stået af;).. Håber remote buddy kan hjælpe mig istedet tror jeg:)
|
|
tf-uno
Funktioner
Tak(0)
|
Det er blot en xml fil, hvor du skal indsætte den kode jeg skrev.. Ganske simpelt ;) Åben denne computer, åben følgende sti C:\XBMC\addons\skin.confluence\720p marker filen home.xml, højre klik, vælg rediger. Find "item 6" også indsæt koden. Luk og gem ændringerne. Jobs done ;)
|
|
Mit MCE
http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=138010&title=diskret-51-setup |
|
Besvar | Side 123> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |