recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Synology PLAY og Apple TV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Synology PLAY og Apple TV

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Synology PLAY og Apple TV
    Sendt: 09-Marts-2015 kl. 11:28
Jeg overvejer at købe mig en Synology DiskStation DS415PLAY, da jeg har forstået det sådan at jeg vil kunne se mine MKV-filer på mit Apple TV.

Men jeg kan ikke helt finde ud af, om man kan streame direkte fra nassen til Apple TV'et, eller om jeg er nødt til at streame igennem en app, før jeg kan se det på Apple TV'et.

Så er der nogen af jer, der kan gøre mig klogere på det? Og har I eventuelt erfaring med dette setup?

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 3835
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér kim.t Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 11:55
Apple TV kan ikke læse direkte fra NAS/DLNA/UPNP. Det skal foregå via AirPlay fra en App (DS Play).
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 12:02
Wouw that sucks!

Ærgerligt, at man skal lave nogle krumspring. Det tager vel en del batteri på iPhonen?
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 12:06
Du kan også bare købe en anden afspiller, så undgår du krumspringene med jailbreak, konverting, transcoding osv. :-) 
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 12:15
Jeg har et popcorn hour til stuen. Det her er bare til soveværelset.

Men hvilke afspiller tænker du jeg bør overveje i stedet for?
Til top
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakabov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 12:33
Det kunne fx være en WD TV. 
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 13:27
Eller en Raspberry Pi 2 med Kodi.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 14:20
En Pi 2 kan i hvert fald streame dine MKV filer når Kodi er installeret og hvis du i forvejen har sat din NAS op til at dele film via eks. NFS eller SMB, så vil det tage under 20 minutter at installere og opsætte Pi'en til at afspille filmene.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér dkscan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 14:30
En anden fordel ved Pi'en er, at den også kan afspille iso-filer. Det får man ikke Apple Tv til.
Med Kodi får man også muligheden for at lægge databasen i MySQL f.eks. på Synology Diskstation. Så kan flere enheder med Kodi dele denne.
Det eneste, der afholder mig fra helt at pensionere min gamle PopcornHour, er at Kodi's ene afspiller (den der kan håndtere menuer i iso-filer) har et problem med at lave passthrough af AC3-lyd til visse tv bl.a. Sony.
  
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Jimmbo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 17-August-2007
Sted: Risskov..
Status: Offline
Point: 1966
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jimmbo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 15:05
Kan Pi 2 leverer passtrough af lyd?
Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9332
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér lahan Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 15:10
Du styrer det via din iPad.
Streaming foregår direkte fra NA's til ATV
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2015 kl. 15:42
Pi'en kan ikke håndtere HD-lydspor, kun DTS eller Dolby Digital, så den vil altid tage core-sporet.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu