recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - CD afspiller som computer CD-drev
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

CD afspiller som computer CD-drev

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: CD afspiller som computer CD-drev
    Sendt: 04-Maj-2015 kl. 22:45
Hej Recoredere,

Har lige et spørgsmål som jeg tænkte at Recordere måske kunne hjælpe mig med. Jeg overvejer at begynde en CD-samling, og det virker naturligt at lægge disse CD'er ind på min computer sådan jeg har flere afspilnings muligheder.
Jeg har dog en computer uden CD-drev. Derfor mit spørgsmål; kan jeg bruge en standard (lad os sige Cambridge Azur 651C CD-afspiller), kan denne sluttes til min computer og bruges som CD-drev?
Jeg synes det virker ærgerligt hvis jeg skal bruge flere hundred kroner på en ekstern harddisk.

Hvis det har nogen betydning så er min computer en Apple Macbook Air.


Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 23:08
Hvis du vil kopiere dem ind på din PC ved hjælp af CD afspilleren, kan det kun gøres ved at du afspiller skiven og optager den igen på din PC.

Køb et løst CD/DVD drev..... de fås fra 200 kroner.

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 23:15
Tak for dit svar Klaus. Dette var dog ikke helt hvad jeg havde håbet på. Havde regnet med at man kunne tilslutte computer til CD-afspiller og bruge denne som CD-drev.

Det er ikke så meget prisen på et løst CD drev, men mere princippet i at jeg synes det er irriterende at skulle til at købe flere irriterende ting jeg bare skal have liggende.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 23:22
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Tak for dit svar Klaus. Dette var dog ikke helt hvad jeg havde håbet på. Havde regnet med at man kunne tilslutte computer til CD-afspiller og bruge denne som CD-drev.


Hvilke indgange er der på din computer?

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 23:25
Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Tak for dit svar Klaus. Dette var dog ikke helt hvad jeg havde håbet på. Havde regnet med at man kunne tilslutte computer til CD-afspiller og bruge denne som CD-drev.


Hvilke indgange er der på din computer?

Klaus


USB og Thunderbolt, men med en adaptor (bedre end at skulle købe et løst cd-drev) kan der vel skaffes væsentligt flere indgange hvis det er nødvendigt.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Maj-2015 kl. 23:45
Tjah, du har en digital udgang på din CD afspiller, så er det bare at slutte til og optage på din computer.

Det kommer til at tage en times tid per CD, men det er vel også okay, frem for at købe et USB drev for 200 kroner der kan gøre det på fem minutter?

Klaus
(der tog det løse drev og sparede tiden)
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 01:05
Som Klaus skriver, kommer hver CD til at tage en evighed at spille over, hvor du med et eksternt USB-drev kan rippe en CD på ca. 30 sekunder.

M.v.h.
Til top
hansie Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 01-Juli-2004
Sted: Køge egnen
Status: Offline
Point: 6994
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér hansie Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 06:26
Fejl post

Redigeret af hansie - 05-Maj-2015 kl. 06:28
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 09:08
Som jeg læser det, har Knisse ingen CD'er, men vil til at starte en samling. Og så vil han købe en CD afspiller og slutte til anlægget og få den fine lyd ved direkte afspilning. Han ønsker så også at have CD samlingen på Mac. Og her gir det god mening at overspille via CD afspilleren efterhånden som der købes CD'er.
Til top
Knisse Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-November-2007
Status: Offline
Point: 355
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knisse Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 09:21
Tak for jeres svar alle sammen.

Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Som jeg læser det, har Knisse ingen CD'er, men vil til at starte en samling. Og så vil han købe en CD afspiller og slutte til anlægget og få den fine lyd ved direkte afspilning. Han ønsker så også at have CD samlingen på Mac. Og her gir det god mening at overspille via CD afspilleren efterhånden som der købes CD'er.


Du har læst det fuldstændigt korrekt. Det eneste jeg mangler i denne løsning er bare hvordan jeg får musikken fra CD'erne over på computer, derefter kan iTunes klare resten. Da jeg har hverken har købt CD-afspilleren eller nogle CD'er så har ingen mulighed for at prøve mig ad endnu.
Hvilket kable ville du forbinde mellem CD-afspilleren og computeren? Og Klaus nævnte at dette ville tage en evighed, er dette også din erfaring?


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 09:27
Du skal ha et digitalkabel som sikkert er dyrt fordi det er til Apple. Et ext drev er endnu dyrere.

Hvis du hver gang der købes en CD, sætter kablet i Mac'en, og optager samtidig med du hører den på anlægget. Så er tidsforbruget = 0 tid.
Til top
JørgenT Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 21-Marts-2004
Sted: 9530, DK
Status: Offline
Point: 5211
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér JørgenT Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Maj-2015 kl. 09:37
Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Oprindeligt skrevet af KlausDM KlausDM skrev:

Oprindeligt skrevet af Knisse Knisse skrev:

Tak for dit svar Klaus. Dette var dog ikke helt hvad jeg havde håbet på. Havde regnet med at man kunne tilslutte computer til CD-afspiller og bruge denne som CD-drev.


Hvilke indgange er der på din computer?

Klaus

USB og Thunderbolt, men med en adaptor (bedre end at skulle købe et løst cd-drev) kan der vel skaffes væsentligt flere indgange hvis det er nødvendigt.
For mig lyder det som du skal have et USB/Thunderbolt lydkort med digital SPDIF coax eller optisk indgang for at optage fra CD afspiller. 
Ved ikke hvilke muligheder der findes til Mac på det punkt?
Eller om der allerede er SPDIF indgang på Mac?

Mvh. JørgenT


Redigeret af JørgenT - 05-Maj-2015 kl. 09:38
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu