recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Køb af Nas
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Køb af Nas

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Køb af Nas
    Sendt: 15-August-2015 kl. 10:20
Hej
Jeg bruger på nuværende tidspunkt en GL Acer Aspire one Netbook (GL Atom). Jeg har udskiftet Windows med Ubuntu Server. Computeren trækker det fint, når der streames til Squeezebox og Plex. Men almindeligt streams over SMB og NFS er for langsomt. Og det er meget besværligt at få til at kører ordentligt. Desuden er det en lidt rodet løsning, med en Netbook med tilkoblet usb harddisk. Jeg er ved at være klar til at prøve med en Nas. Men er lidt på bar bund. Hvad vil i anbefale. Mine umiddelbare krav er at den skal kunne streame til Kodi (SMB/NFS). Kunne køre Plex server, hvor jeg pt. ikke Transcoder. Samt kunne kører Logitech server til Squeezebox.   
Jeg liste 3 eksempler herunder fælles er at de skulle kunne klare mine listede krav. Det er fristene at tage den billige, men spørgsmålet er om jeg kommer til at savne noget fra dyrere modeller. Jeg regner nemlig med at have den nogle år.   

Synology Disk Station DS115j til 700 kr

Synology Disk Station DS214play til 2300 kr

ASUSTOR AS-302T 2300 kr
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
claus_jac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5570
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér claus_jac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 13:05
bare generelt så er en 115 ikke meget værd til plex server. og kun plads til en disk, så hvis den ryger så er det bye bye med alle data.

og husk der skal diske i.
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 22:02
Hvad med en HP Microserver til omkring 1800 kroner? Væsentlig mere power end de NAS du linker til, 4 slots til diske og du vælger selv hvad du vil have på af operativsystem, det kunne fx. være xpenology, så virker den præcis som en synology nas - bare på almindelig hardware.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 22:45
Tak den Micro server vil kigge nærmere på.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 23:02
Hej igen.
Jeg kan se at Micro serveren har en 150w strøm forsyning. Og læste et sted noget om et forbrug på 42w ved høj belastning. Men ved du noget om forbrug ved idle og lille belastning, i forhold til andre nas.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-August-2015 kl. 23:06
Det afhænger også af dine diske. Men jeg mener at idle ligger omkring 25-28 watt.

M.v.h.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 02:17
Hvor installerer man styresystemet? Er der indbygget lager til dette eller ligger man det på en af de installerede diske?
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 03:16
Det ligges på en intern disk. Da jeg havde en Microserver, valgte jeg at installere en "hacket" firmware, som muliggør en 5. disk i kabinettet. Jeg tilsluttet et 60 GB SSD, til styresystemet, og havde så mulighed for fire almindelige HDD'er, til data...

M.v.h.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 06:28
Dvs at det officielt er meningen, at man skal bruge et af de 4 hdd slots til styresystemet og kun har de resterende 3 til lagring? Med mindre man hacker den.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 07:45
Oprindeligt skrevet af -claus- -claus- skrev:

Dvs at det officielt er meningen, at man skal bruge et af de 4 hdd slots til styresystemet og kun har de resterende 3 til lagring? Med mindre man hacker den.
Der er en intern usb port du kan bruge til at boote op på, perfekt hvis du vil køre fx. freenas eller xpenology som begge er designet til at køre fra en usb.  Alternativt kan du erstatte det optiske drev med en harddisk og installere dit styresystem der - en nas har næppe brug for optisk drev alligevel.
Til top
Threepwood Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 68
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Threepwood Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 10:55
Jeg har en MicroServer og den larmer altså en del, så hvis dette vil være et problem, skal du nok gå efter noget andet.
Jeg ved dog ikke, om det er rettet i nyere versioner - den jeg har er med N40-processor.
Til top
-claus- Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Januar-2006
Sted: Holstebro
Status: Offline
Point: 1351
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér -claus- Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-August-2015 kl. 16:02
Den kommer til at erstatte en Gl acer Netbook der står i et skab i mit bryggers. Så der skal være rimeligt meget støj, for at det generer. Men det er nok mere grunden til at den støjer, som vil være problemet. Det må være fordi den udvikler for meget varme og hermed bruger meget strøm. Men N40 er med Amd processor, hvor de nye er med Intel.
Stue: Lg C9, Argon Octave Soundbar, Dali Sub E12f
Køkken: Audio pro Addon T20, Google Chrome Audio
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu