|
Apple TV 4 - lydkvalitet |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
kenras ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2014 Sted: KBH Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-December-2015 kl. 11:08 |
Har for ca. 14 dage siden erhvervet mig en AVT 4, som opgradering til min AVT 3´er, og har bemærket at steaminglyd synes YDERST komprimeret og fladt som bare pokker. Det gælder regulær 2-kanals stereo såvel multi-kanalslyd.
Stereo opleves som en ringe komprimeret version, og surroundlyd har på ingen måde pondus, headroom, detaljer eller synderlig god kanalseparation, det hele synes faktisk mudret og kedeligt.
Et hurtigt skift mellem flere kilder til f.eks. Netflix (den gamle AVT 3, PS3, Samsung smart TV) - sammenlignet med lyden fra AVT 4, overrasker da også, da der virkelig mangler en masse. Er der andre som har oplevet dette, eller har lignende erfaringer Lyden overføres via samme HDMI kabel og samme modtagerkilde for en ensartet sammenligning. |
|
![]() |
|
kenras ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 18-Oktober-2014 Sted: KBH Status: Offline Point: 12 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har nu læst mig lidt frem til at AVT4 faktisk foretager en slags komprimering / volumen reduktion i Auto mode, der således ikke giver et reelt direct stream af lyden.
![]() Redigeret af kenras - 03-December-2015 kl. 12:14 |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Apple Tv har efter hvad jeg husker altid været utroligt kedelig til musik i forhold til f.eks Bluesound & Sonos.
Det var det jeg oplevet med mit ATV3 (Det så givet videre til Mor & Far) Men har aldrig brugt den til musik, Kun til Netflix, Og nu også HBO. Film bliver set på OPPO på skive.!! Nu har jeg så lige modtaget min ATV4 og så ser jeg frem til og se hvordan den klare det.
|
|
![]() |
|
Nu var det ikke så meget i forhold til lowloss lyd eller ren HD-surround lyd, som jeg er med på ikke leveres fra Netflix og lignende. Min konstatering er blot at lyden fra henholdvis AVT3 og AVT4 er meget forskellig.
Sider, i dette øjeblik, og sammenligner (A/B) mellem de 2 enheder, og der ER en ret markant komprimering af kanalernes output både i styrke og informationslag på AVT4. For at sige det mildt, så er lyder decideret ring. Jeg er glad for jeg ikke har skippet min AVT3 videre, for det som AVT4 p.t. leverer er på ingen måde tilfredsstillende. Nu vil tiden vise om der kommer en update, men indtil da, kan jeg ikke anbefale at skifte sin AVT3´er!!
Jeg kunne godt tænke mig at høre hvad din oplevelse er, hvis du sammenligner lyden, f.eks. fra Netflix i multikanal. :) Redigeret af kenras - 03-December-2015 kl. 12:48 |
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
Jeg tror at det er en fejl i softwaren. Auto er nemlig ikke ret meget auto.
|
|
![]() |
|
Apple hævder der ikke er fejl (no surprise - og ja, har enormt meget Apple gear, så venligst ingen religionskrig her, tak), men vælges auto, sender den ALT materiale som PCM. Vælges Surround, vises ganske rigtigt 5.1 signal (fra Netflix) på AV-receiveren, men det er fortsat hamrende komprimeret og udynamisk lyd som resultat. Ud fra hvad jeg kan læse mig frem til, har Apple valgt at foretage en decodning i boksen, for at kunne tilbyde en form for dynamic range funktion. Ikke så heldigt, når det er på kompromis af org. stream.
|
|
![]() |
|
lunddal ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 09-Februar-2006 Sted: Danmark Status: Offline Point: 8671 |
Jeg har ikke set nogen officiel udmeldelse om at det er bevidst, at Auto virker som den gør lige nu, og lyden skulle jo kun blive komprimeret, når DRC er slået til.
Lad og se med 9.1 opdateringen. Der er også andre fejl hist og pist mht. lyd. |
|
![]() |
|
André S ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 13-December-2013 Sted: Danmark Status: Offline Point: 745 |
Jeg har nu sat min til og indstillet den "korrekt" vil jeg tro
![]() Jeg synes først og fremmest den er super men der mangler noget skub i lyden desvære, Det har nu hjulpet meget at jeg gik ind under Lyd & Video. Og så under "Surround Sound" og valgte Dolby Surround frem for Auto. Den decoder vist nok selv lyden når det står på Auto. Men det er altså første gang jeg har slået Dynamic EQ til når der ses film/serie. Men igen. Jeg super glad for den, den er en meget hurtigt end ATV3 og så virker den nye fjernbt bare super godt, specielt med det der Finger-Touch Fik også lige afspillet noget musik via AirPlay... Nej tak.!! |
|
![]() |
|
Hvis vi lige ser bort fra nyeanskaffelsens glæde, lækkerhed osv (vi er helt enige her), så fortæller du at grundet " der mangler noget" i lyden, har tilføjet loudness for at kompenserer for manglende dynamik?
Det er i min verden, præcis det jeg anfægter ved min kritik af den måde signalbehandlingen sker i AVT4. Efter den del læsning på andre fora, primært udenlands, begynder det at stå soleklart, at den ER gal; Apple HAR valgt, konsekvent, at bruge DRC (dynamic range control), OGSÅ på deres "full range sound". Det er virkelig en brøler for de som egentlig bare vil have signalbehandling i deres surroundforstærkere. Prøv at lave en A/B test mellem de 2 dåser med samme 5.1 film (Transformers - Revenge of the f.... er glimrende til formålet de første 3 min.), og bedøm selv!? Som note kan jeg oplyse at lyden her hverken er bedre eller dårligere om jeg vælger at sætte lyd ud til surrond eller auto i settings. Lyden er fortsat meget begrænset i dynamik, LFE-spor og headroom. Den får en chance til Firmware 9.1, og er det ikke fikset det, så ryger den på porten.
SÅ meget bedre er den nu heller ikke, når de apps man kan erhverve er godt det sammen lige nu ;) |
|
![]() |
|
jeg prøver og teste dem imod hinanden når jeg får tid en af dagende.
Men nu synes jeg så heller ikke det lyder så ringe.. ![]() Netflix & HBO er dem jeg bruger i stedet for det i fjernsynet og de fucking reklamer.!! ATV har aldrig været noget wauv også derfor jeg på et tidspunkt brugte min OPPO 103 samt ps4 i stedet men har altid været mere til at bruge ATV da det bare virker mere "lige ud af vejen" Hvad har du af udstyr? |
|
![]() |
|
Bliver spændende at høre hvad dit resultat er efter en A/B test :)
Årsagen til jeg har AVT er da også at det er sådan lige ud af landevejen at bruge, men reelt har jeg ikke behovet, når TV´et klare både Netflix og HBO, om end ret langsomt i forhold til AVT´en, men det virker nu fint. Airplay er understøttet i receiveren (Pioneer VSX-930). Af højttalere, bruger jeg et setup fra XTZ. Egentlig et ret nedadrosslet system - har tidligere haft komplet Dali Euphonia setup, AX10´er fra Pioneer og et større alter af effektmoduler. Mistede dog lidt interessen og det fyldt som en i pokker, så det blev solgt for noget tid siden. Nu er det value for money jeg går efter. Sporten er at få meget for så lidt som muligt ;)
Redigeret af kenras - 04-December-2015 kl. 09:05 |
|
![]() |
|
power ![]() Bruger ![]() Oprettet: 21-December-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 124 |
Er der kommet en ny opdatering til den..eller er den stadig lige ringe i lydkvalitet ????
Mvh. Michael |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |