recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > Netværk
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hjælp til hosting af hjemmeside på NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjælp til hosting af hjemmeside på NAS

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Henrik7500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hjælp til hosting af hjemmeside på NAS
    Sendt: 04-Januar-2016 kl. 05:11
Hej..
Jeg er ved at prøve at lave min egen hjemmeside som jeg gerne vil hoste på min Synology DS216Play og jeg har nu forsøgt i 5 timer at finde en guide til det men uden hæld :( er jeg så hældig at der er en der kan hjælpe mig på rette vej 
Til top
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2006
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 14:25
Hej

Der er en kort guide her, men det involverer sandsynligvis også noget port-forward til din NAS. 

https://www.synology.com/en-global/knowledgebase/tutorials/480


Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Status: Offline
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 15:06
Men sæt dig nu 100% ind i hvad du åbner for af muligheder når du hoster din egen side. Der er alverdens low-life, der står i kø for at hacke hjemmesider og når du så inviterer dem ind på hjemmenetværket, så er der virkelig basis for noget skidt.

En webserver ude på nettet kan fås for nogle få kroner om måneden plus udgiften til et domæne. Jeg ville ikke tage chancen med mindre dit netværk er totalt blankt for personlige oplysninger på både NAS og alle de tilsluttede enheder.
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
startrix Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 24-Marts-2006
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér startrix Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 15:11
I forhold til de priser der eks. er hos Azehosting, så kan det næsten ikke svare sig at hoste det selv. 

Ingen grund til at åbne mere op for hjemmenetværket end højest nødvendigt. 
Til top
Henrik7500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:11
Tak for svarene :) det er nok en god ide at købe en ude i byen og jeg har lige været inde og se på Azehosting er det mulig at uploade den hjemmeside jeg har lavet hvis jeg køber en løsning ved dem ?
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér strandvasker Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:12
Oprindeligt skrevet af startrix startrix skrev:

I forhold til de priser der eks. er hos Azehosting, så kan det næsten ikke svare sig at hoste det selv. 
Det kommer da i den grad an på hvad det er der skal hostes, både i forhold til plads og specielt trafikmængde. 

Eks.: Du er hjælpetræner på juniors fodboldhold og lægger kampe og træningskampe online til glæde for forældre og taktikgennemsyn og den slags, så forslår 10-30 GB plads og 30-90 GB månedtlig trafik som håret på en svensker.

Oprindeligt skrevet af startrix startrix skrev:

Ingen grund til at åbne mere op for hjemmenetværket end højest nødvendigt. 
Helt enig.
Til top
Henrik7500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:15
Det er bare en privat hjemmeside hvor der bliver delt lidt billeder osv så der kommer ikke det store trafik
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:18
Oprindeligt skrevet af strandvasker strandvasker skrev:

Oprindeligt skrevet af startrix startrix skrev:

I forhold til de priser der eks. er hos Azehosting, så kan det næsten ikke svare sig at hoste det selv. 
Det kommer da i den grad an på hvad det er der skal hostes, både i forhold til plads og specielt trafikmængde. 

Eks.: Du er hjælpetræner på juniors fodboldhold og lægger kampe og træningskampe online til glæde for forældre og taktikgennemsyn og den slags, så forslår 10-30 GB plads og 30-90 GB månedtlig trafik som håret på en svensker.

Æhh.. Så er det et temmeligt stort fodboldhold du har dig, med mange spillere og forældre.. Hvis du scannede det i A4 ukomprimeret tif format og lagde det på en hjemmeside, så er det måske et muligt problem. Men til det formål du beskriver der, der er det betydelig nemmere at have en facebook gruppe. Så har man også samtidig den direkte kontakt, plus kalender osv..

Ps jeg har selv været træner på netop et fodboldhold. Fantastisk nemt, plus at man har fat i de unge mennesker, nærmest på sekundet Wink
Til top
Henrik7500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:21
Facebook er ikke løsningen lige her :) 
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kandersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:36
Oprindeligt skrevet af Henrik7500 Henrik7500 skrev:

Facebook er ikke løsningen lige her :) 

Nej, det kan jeg levende forestille mig, når/hvis det er fra en NAS, så er vi vel ude i noget familie billeder, film osv..

Bortset fra det, så er det forholdvis nemt at drive webserveren i sådan en NAS, men jeg kan ikke anbefale det til tunge opgaver, for disse små NAS er simpelthen for sløve. Både min gamle Synology 207+ og nuværende hmm.. noget med DS110, de har indbygget webserver. Der findes guide til dem begge indbygget i NASén, på dansk. Det er godt nok noget tid siden jeg testede den i Synologyen, men det tog ca. 5 minutter at få en Joomla op og køre.
Du skal bruge MySQL og PHP, hvilket også følger med i NASén. Derefter er det nærmest bare at starte Webserveren via program menuen, kopiere din hjemmeside over i webserver folderen. Så er du flyvende.

Skal serveren tilgås udefra, så skal du lave port forwarding i din router til port 80, eller hvad du nu end vælger.

Det er rimelig straight forward, det hele.

Til tungere opgaver, så vil jeg klart anbefale en decideret server, microserver eller lign, eller væsentlig større office NAS. Har selv to HP Mediasmart servere kørende pt. med windows Homeserver på. Det er et helt andet liv end en konsumer NAS.
Til top
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Offline
Point: 19237
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:38
Seriøs hosting, så kan jeg anbefale
https://www.unoeuro.com

Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
Henrik7500 Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 04-Januar-2016
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 20
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik7500 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2016 kl. 16:40
Jeg har min hjemmeside til at køre på min ds216play og det køre fint jeg kan nemt komme ind på den udefra via min ip adresse men jeg vil gerne have man bare skriver en www adresse
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu