recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Egen antenne kontra Yousee
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Egen antenne kontra Yousee

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Egen antenne kontra Yousee
    Sendt: 28-December-2014 kl. 13:53
Jeg overvejer virkelig også at prøve at sætte en inddørs antenne op og dermed droppe Yousee. Jeg er dog i tvivl om hvor god billedekvaliteten er med en indørsantenne i forhold til Yousee
Det ser ud som om bitraten er lavere på DVB-T ? 
http://www.flatpanels.dk/test.php?subaction=showfull&id=1274258458
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 14:00

Ja, modtager man selv, så får man en lavere kvalitet end ved andre leveringer, der er for mange kanaler på for lidt plads, til at det kan være bedre.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Tanaburs Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 18-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 445
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tanaburs Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 14:17
Artiklen er ikke helt ny, men om det reelt ændrer noget ved jeg ikke.

Har selv skrottet yousee tidligere på året og modtager DR´s kanaler via den billigste loft-antenne jeg kunne finde og jeg kan ikke se forskel...
Da jeg bor 10 km fra Hadsten senderen og højt i terrænet er jeg heller ikke specielt udfordret mht. modtageforhold, situationen kan være anderledes for dig.
Måske bor der nogen i nærheden der allerede modtager på samme vis som du overvejer som du kan snakke med ?
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2014 kl. 15:21
Kvaliteten på egen antenne er såmænd udmærket. Kan ikke se forskel på antenne og Stofa signal. Faktisk virker det som om Stofa ind imellem hakker, men det kan også være boxen der laver unoder. Havde en Triax 505 box tidligere, som er en meget stabil box til antenne.
Til top
Ras_K Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 01-Juni-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ras_K Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 11:35
@Raskolnikov

Vi har både YouSee og DVB-T (FTA, gratiskanaler).

Ved målinger med DVBViewer (og VideoReDo) her i juleferien er jeg kommet frem til følgende:
YouSee: HD-kanalerne ligger på ca. 8 Mbps og SD-kanalerne ligger på 4-5 Mbps.
DR DVB-T (FTA): HD-kanalerne ligger på ca. 6 Mbps og SD-kanalerne ligger på ca. 2 Mbps.

Det lader således til at bitraten er uændret ifht. oktober 2013 (beskrevet i dit link fra Flatpanels).

YouSee bruger konstant bitrate (CBR).
DR DVB-T bruger variabel bitrate (VBR).

Det er min oplevelse, at SD kvaliteten på DVB-T ikke er for god. Målingerne synes at bestyrke dette.
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 12:35

Ja, når man modtager selv, så får man den dårligste kvalitet. Har bedre bitrate på den IP-TV modtager jeg bruger til UKTV.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 12:48
Det er så også gratis at modtage fta kanaler via egen antenne.
Til top
miaj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 18-Maj-2006
Status: Offline
Point: 467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miaj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 14:28
Oprindeligt skrevet af Kampus Kampus skrev:

Det er så også gratis at modtage fta kanaler via egen antenne.
English »
< id="SL_lng_to">< value="af">Afrikaans< value="sq">Albanian< value="ar">Arabic< value="hy">Armenian< value="az">Azerbaijani< value="eu">Basque< value="bn">Bengali< value="be">Belarusian< value="bg">Bulgarian< value="ca">Catalan< value="zh-CN">Chinese (Simp)< value="zh-TW">Chinese (Trad)< value="hr">Croatian< value="cs">Czech< value="da">Danish< value="nl">Dutch< value="en">English< value="eo">Esperanto< value="et">Estonian< value="tl">Filipino< value="fi">Finnish< value="fr">French< value="gl">Galician< value="ka">Georgian< value="de">German< value="el">Greek< value="gu">Gujarati< value="ht">Haitian Creole< value="iw">Hebrew< value="hi">Hindi< value="hu">Hungarian< value="is">Icelandic< value="id">Indonesian< value="ga">Irish< value="it">Italian< value="ja">Japanese< value="kn">Kannada< value="ko">Korean< value="lo">Lao< value="la">Latin< value="lv">Latvian< value="lt">Lithuanian< value="mk">Macedonian< value="ms">Malay< value="mt">Maltese< value="no">Norwegian< value="fa">Persian< value="pl">Polish< value="pt">Portuguese< value="ro">Romanian< value="ru">Russian< value="sr">Serbian< value="sk">Slovak< value="sl">Slovenian< ed="" value="es">Spanish< value="sw">Swahili< value="sv">Swedish< value="ta">Tamil< value="te">Telugu< value="th">Thai< value="tr">Turkish< value="uk">Ukrainian< value="ur">Urdu< value="vi">Vietnamese< value="cy">Welsh< value="yi">Yiddish 
Text-to-speech function is limited to 100 characters

Hmmm syntes just ikke de gratis med den licens vi har her i landet Dead Vist de dyrest landskanaler i hele verden ...


Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 43 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 15:32
Jow jow, brødet og smørret koster også i butikkerne. Koster ikke noget at hente på gåfod, men koster lidt mere med bus.
Til top
reslfj Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 14-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2247
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér reslfj Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Januar-2015 kl. 19:54
Oprindeligt skrevet af Ras_K Ras_K skrev:

@Raskolnikov

Vi har både YouSee og DVB-T (FTA, gratiskanaler).

Ved målinger med DVBViewer (og VideoReDo) her i juleferien er jeg kommet frem til følgende:
YouSee: HD-kanalerne ligger på ca. 8 Mbps og SD-kanalerne ligger på 4-5 Mbps.
DR DVB-T (FTA): HD-kanalerne ligger på ca. 6 Mbps og SD-kanalerne ligger på ca. 2 Mbps.

Det lader således til at bitraten er uændret ifht. oktober 2013 (beskrevet i dit link fra Flatpanels).

YouSee bruger konstant bitrate (CBR).
DR DVB-T bruger variabel bitrate (VBR).

Det er min oplevelse, at SD kvaliteten på DVB-T ikke er for god. Målingerne synes at bestyrke dette.

NU sender youSee SD kanalerne med MPEG2, medens Boxer anvender MPEG4 komprimering.   Boxer har presset mange kanaler ind i   DVB-T muxerne - 3 og 4,  medens der  over 60% mere kapacitet i Boxers DVB-T2 muxer - 5 og 6.

Når Boxer sender  TV2 i SD over DVB-T, er det udelukkende for også  at kunne levere til kunder med (meget) gamle fjernsyn.   
Det er naturligvis meningen, at alle kvalitetsbeviste seere  skal tune den version, der sendes over DVB-T2.  I flere tilfælde sendes der også her i HD.

Man kan ikke på rimelig måde sammenligne bitraten for CBR og VBR+statmux.  Det er ganske meget bedre at anvende VBR end CBR,  men  det er nok rimeligt at  sige, at Boxer er gået til grænsen især for SD kanalerne. 

Man kan især ikke direkte sammenligne med youSee, hvor langt de fleste kanaler sendes som HD.  

Lars  Smile

   


Send mindst én DR kanal HEVC kodet, så alle forstår at alt nyt skal kunne HEVC.
Til top
Raskolnikov Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 19-Marts-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 455
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Raskolnikov Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 14:17

Hej. Jeg overvejer kraftigt at skifte fra Yousee til Boxer. Dels fordi det er billigere, men også fordi vi ikke ser andet end DR og meget kidt TV2. 

Nogle der har taget springet? :)


Jeg har kig på denne indendørsantenne, men mon det er nok? 


https://www.avxperten.dk/digital-stueantenne/dvt-t2-antenne-ultra-tynd-sort.asp


Dem der kun har indendørsantenne, oplever I udfald af nogen art? Smile

Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Status: Offline
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Februar-2016 kl. 15:11

Om antennen kan bruges kommer helt an på forholdene, så det er ikke bare ja eller nej.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu