recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Køb, salg, bytte
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - SOLGT: Pioneer LX-5090H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

SOLGT: Pioneer LX-5090H

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: SOLGT: Pioneer LX-5090H
    Sendt: 12-November-2016 kl. 09:45
Hej

Jeg ønsker at sælge min plasma skærm - Pioneer PDP-LX5090H

Den sælges udelukkende grundet opgradering og fejler intet.

Den er uden fod, men med originalt vægbeslag. Købt i 11/2009

Pris: 1500,-

Befinder sig i Odense

Emballage haves ikke men kvittering haves.

mvh

Lars





Redigeret af Speedloader - 15-November-2016 kl. 11:52
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 19:07
Hvor i landet, og hvad forventer du Ca af pris?
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 19:41
Den befinder sig i Odense.

Mht til pris er jeg klar over at den nok ikke er meget værd, men kom med nogle friske bud, så må vi se om det modsvarer mine forhåbninger Wink



Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2016 kl. 19:47
Har ingrn ide om hvad sådan en kan være værd, men kan da lade sig gøre at hente den i Odense 😉

Men hoppet på en lytter og ser hvad folk kan finde på at byde.
Til top
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 08:13
Den dyrere model KRP500M har brugeren Kampus forgæves forsøgt at sælge til mere end 2000 kroner. ISF-kalibreret og vist nok med vægbeslag. Det giver en indikation.

Redigeret af Steve Jones - 13-November-2016 kl. 08:14
Til top
Speedloader Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2009
Status: Offline
Point: 152
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Speedloader Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 08:23
Pris er hermed sat til 1500,-
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 10:02
Problemet er lidt, at folk af natur ikke vil give ret meget for noget som helst, og at flere søger at presse prisen - uanset hvad det er der er til salg. Jeg har selv prøvet det rigtigt mange gange.

På mig virker det ofte som om at byderne reelt ikke ved hvad de byder på, og dermed heller ikke søger en fair pris for begge parter.

Men som mange vil sige, så er prisen jo den som folk vil give (udbud og efterspørgsel) -det gør bare ikke nødvendigvis prisen mere reel/fair.Smile  
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
aerik Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Januar-2011
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 4258
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér aerik Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 11:35
jeg har kastet sælger mit bud i pb. Taget i betragtning at der ingen højttaler er med, og hvad andre skærme med denne bliver solgt til. 
Sælger har dermed haft mulighed for at sælge det hurtigt, men ønsker i såfald at sælge det lidt dyrere. 

Jeg ved skam reelt hvad jeg byder på, og spurgte mig til råds inden mit bud. Den info jeg fik var sat ud fra hvad de er solgt til for nyligt andre steder.

Hother du skal tænke på, at skærmene er ved at være gamle, og dermed skal prisen også sættes ud fra, fra købers perspektiv, at det ikke gør alverdens, hvis den står af dagen efter.
Elektronik ældes og bliver dermed en fare for at gå i stykker. Og jo, prisen er vel fair hvis sælger og køber kommer til enighed?
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 11:49
Oprindeligt skrevet af aerik aerik skrev:

jeg har kastet sælger mit bud i pb. Taget i betragtning at der ingen højttaler er med, og hvad andre skærme med denne bliver solgt til. 
Sælger har dermed haft mulighed for at sælge det hurtigt, men ønsker i såfald at sælge det lidt dyrere. 

Jeg ved skam reelt hvad jeg byder på, og spurgte mig til råds inden mit bud. Den info jeg fik var sat ud fra hvad de er solgt til for nyligt andre steder.

Hother du skal tænke på, at skærmene er ved at være gamle, og dermed skal prisen også sættes ud fra, fra købers perspektiv, at det ikke gør alverdens, hvis den står af dagen efter.
Elektronik ældes og bliver dermed en fare for at gå i stykker. Og jo, prisen er vel fair hvis sælger og køber kommer til enighed?
Mit indlæg var en generel betragtning vedr. salg her på siden. Jeg sælger jo yderst sjældent her på siden mere.  Jeg har oplevet for mange eksempler på "Karl Smart" her på siden, og så spilder jeg min tidSmile 
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Kief Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-Marts-2006
Sted: København
Status: Online
Point: 2322
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kief Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 12:19
Krejlere er en del af gamet om det så er DBA eller herinde. Hvis dit produkt er eftertragtet og prisen sat fornuftigt, så vil den også blive solgt, men problemet er måske ofte at sælger har en subjektiv holdning til sit tv, som ikke deles af køberne.

En ting er om billedet stadig er på niveau eller bedre med andre skærme, men vi går også mere og mere efter dimensionerne, så "tykke" tv ikke længere er nær så eftertragtede. For ikke at glemme at skærme i dag næsten defakto starter på 55", så selv 50" begynder at være klejnt.

Så man må acceptere krejlere og blot afvise dem, men hvis dit tv stadig er til salg efter 3 måneder på DBA og her, så er prisen for høj, uanset om mærket er Pioneer og kostede det samme som et nyt badeværelse, dengang det kom frem.

Man kan godt synes sit hus i Gundsø Magle er 5 mio. værd, men hvis du ingen fremvisninger har, så... ;)

Redigeret af Kief - 13-November-2016 kl. 12:20
Mvh.

Casper
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lennon Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 15:14
Tingene skal netop ses i perspektiv . Ingen herinde er i tvivl om Pioneers billedkvalitet fra ny - men på alle andre parametre er den jo voldsomt outdated . I en brugthandel skal man både holde produktet op mod nye produkters pris, og hvad der ellers rører sig på brugtmarkedet . Med den udvikling der er på TV fronten ( HD - fullHD - UHD - HDR- OLED- smartTV osv ) , så vil brugtprisen være i frit fald fra dag 1
Samsung PS63C7705
Samsung HDbox
Pioneer LX86
Jamo D8 surround m SUB
Nikon D7100
DELL 2408WFP skærm
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2016 kl. 15:48
Problemet er jo nok at udviklingen er gået hurtigt. På de gængse specs kan pioneer jo ikke være med i forhold til nye produkter. Det kan godt være oplevelsen når man sidder foran skærmen er ligeså god, men det er kun folk de virkeligt er entusiatiske omkring billedkvalitet der ved det, og de fleste af dem har for længst bevæget sig videre til andre gode skærme.

Pio er i sammenligning med nye produkter ret klodset, støjer måske lidt, bruger meget strøm og skal have en ekstern boks tilknyttet for at kunne se tv og streame.

Man skal også tænke på skærmens alder og risikoen for defekter. Jeg synes det er svært at prissætte, og kan godt forstå at mange ender emd at smide sådan et tv i soveværelset i stedet for at sælge det til foræringspris, Selvom det nok er sådan en pris der skal til.
endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu