recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - kvalitetsforhøjelse på TV streaming?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

kvalitetsforhøjelse på TV streaming?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2005
Status: Offline
Point: 2037
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: kvalitetsforhøjelse på TV streaming?
    Sendt: 25-November-2019 kl. 12:07
Har som mange andre droppet vores traditionelle TV udbyder yousee TV og nøjes nu med DR-TV gratis og TV2 play til 109 kr/mdr.

Brugerflade samt oversigt over indhold er superfint synes jeg via disse apps på apple tv,
men billedekvaliteten er dog en del ringere end ved kabel-TV.

Mon der er nogle udsigter til DR og TV2 vil hæve kvaliteten til eks. netflix/apple niveau?

720p i 25 hz og bitrate 2-3 mbit stykker duer bare ikke til eks. sport. 

Redigeret af mbm1 - 25-November-2019 kl. 13:04
Til top
Radiomanden Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Oprettet: 17-Maj-2004
Sted: 4100
Point: 40543
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 12:26
 720p er dog HD, og 25 fps er jo det der bruges i EU og andre lande som har 50 Hz netfrekvens. En så lav bitrate er dog ikke god.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 13:03
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

720p er dog HD, og 25 fps er jo det der bruges i EU og andre lande som har 50 Hz netfrekvens. En så lav bitrate er dog ikke god.
ok så det er kun bitrate der er "skurken" mht pixelering og hakkene billeder?
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 13:09
Når der er pixelering, så er det jo grundet signalet ikke modtages ordentligt, hakken "Motion Judder" sker f.eks når det er indhold optaget med 30 fps, og sendes med 25 fps, som f.eks det ses på Netflix og You Tube.
Marantz NR1403 - Shield TV - Nokia 8000 Streaming boks - Samsung 40UE7005 - ARVANI TA210 SOUNDBAR - Panasonic TX-49FX623E
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 13:25
Oprindeligt skrevet af Radiomanden Radiomanden skrev:

Når der er pixelering, så er det jo grundet signalet ikke modtages ordentligt, hakken "Motion Judder" sker f.eks når det er indhold optaget med 30 fps, og sendes med 25 fps, som f.eks det ses på Netflix og You Tube.
njaa jeg oplever kun ringere kvalitet på DRTV, TV2play, Viaplay, Dplay.
Hvorimod Netflix, apple movies og youtube er superfint.
Så motion er ikke noget der relaterer sig kun til 24/25/30 fps problematikken.

Redigeret af mbm1 - 25-November-2019 kl. 13:26
Til top
Platin medlem
Platin medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Radiomanden Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 14:03
 Oplever ikke Motion Judder på HBB TV, kvaliteten er ikke så ringe, kan ikke udlæse bitraten på den.
Til top
bentpetersson Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-November-2013
Point: 2426
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bentpetersson Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 14:11
Vi modtager DRTV via Stofa og Hbbtv i 1080 i. Og med Chromecast ultra er billedet bedre.
Jeg foreslår, at du afprøver en Chromecast ultra for at se om det bliver bedre. 
Jeg kan se Hbbtv med gammel DRTVapp........ samt med ny DRTV app og live TV på chromecast ultra i fremragende kvalitet uden billedforstyrrelser. 

Redigeret af bentpetersson - 25-November-2019 kl. 14:14
Med venlig hilsen
bentpetersson

Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Point: 6661
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 14:12
TV2 sport er i 50 fps. 
Du kan se alle målte bitrater og fps her:

Venlig hilsen
KB
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 14:48
ja kan se live er langt nede i kvalitet.
Så håndboldkampen på TV2 i lørdags... Nøj det var ringe.. bolden hakkede hen over skærmen.

Kan det tænkes at HEVC er bedre end AVC?
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 14:51
Oprindeligt skrevet af bentpetersson bentpetersson skrev:

Vi modtager DRTV via Stofa og Hbbtv i 1080 i. Og med Chromecast ultra er billedet bedre.
Jeg kan se Hbbtv med gammel DRTVapp........ samt med ny DRTV app og live TV på chromecast ultra i fremragende kvalitet uden billedforstyrrelser. 
Havde en forventning om at Apple tv var en fornuftig afspiller
Til top
T-Duck Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 15-Januar-2012
Sted: Vålse Danmark
Point: 4027
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér T-Duck Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 14:53
Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hvad afspiller du fra.nubher jeg ikke sport et stykke tid. Men under herrernes Vm eller em. Der hvor vi vandt. Der var det fint. Det var komprimeret. Men framerate var super som en normal udsendelse på TV2play
Til top
mbm1 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mbm1 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2019 kl. 14:59
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af mbm1 mbm1 skrev:

hvad afspiller du fra.nubher jeg ikke sport et stykke tid. Men under herrernes Vm eller em. Der hvor vi vandt. Der var det fint. Det var komprimeret. Men framerate var super som en normal udsendelse på TV2play

afspiller via TV2 appen fra apple tv.
Mit sammenligningsgrundlag er udelukkende fra Yousee kabel-TV.
Som sagt ved jeg ikke om det er framerate der gør det ringere. Tilsynesladende ikke hvis det er det samme som på kabel-TV.
Så kan det jo kun være bitraten der gør forskellen? eller en anden forskel i teknikken. 

Redigeret af mbm1 - 25-November-2019 kl. 15:02
Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu