|
IKEA Sonos Symfoni-højtalere |
Besvar | Side 12> |
Forfatter | |
Anders63
Ny bruger Oprettet: 17-Maj-2020 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 17-Maj-2020 kl. 16:25 |
Hej,
er helt ny forum brugere og håber på forståelse, hvis jeg er kommet til at placeret mit spørgsmål under forkert kategori. Søger nogen der har erfaring med IKEA Sonos Symfoni højtalere. Efter meget bøvl i opsætning og kontakt til Sonos, oplever min datter at hendes tre højtalerne daglig falder ud. Hun bruger iPhone 8 og Apple TV 4 til at afspille lyd De skal køre via Sonos App og AirPlay via 2,4 GHz netværk- eller findes der et alternativ, der kan sikre et stabilt signal? Hun bor i en lille lejlighed på 45 kvm, og er alene på 2,4 kanalen. Spørger herinde, da jeg er af den opfattelse, at her er mange Sonos-brugere og de i princippet gerne skulle være det samme - uanset om IKEAs Sonos-produkt er et billigt alternativ? Glad for alle input Bh Anders
|
|
Mufti
Guld medlem Oprettet: 25-Marts-2010 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 4902 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis hun bor i lejlighed er der med stor sandsynlighed mange netværk fra andre lejligheder.
Tænker at det nok der problemet ligger. Der findes en del programmer som man kan scanne wifi kanaler med. På den måde kan man finde en ledig kanal. Jeg bruger dette. Redigeret af Mufti - 17-Maj-2020 kl. 16:36 |
|
Anders63
Ny bruger Oprettet: 17-Maj-2020 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
Tusind tak for svar, men som jeg skrev, har jeg tjekket (har skiftet kanal) at hun er alene på 2,4 kanalen , så der burde ikke problemet ligge?
Bh Anders |
|
gah
Bruger Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Bruger hun ikke en streaming tjeneste direkte via Sonos appen, det lyder lidt som om at hun kun afspiller via AirPlay2 ?
Hvis at man bruger AirPlay så kan der komme huller i lyden når man bevæger sig rundt. Hvis at det ikke er pga af dette, så plejer det at være fordi at telefonen/højtalerne ikke er sat til et fast WiFi net som 2,4GHz, men selv skifter mellem de forskellig muligheder. Hvis det er muligt så kan man jo også tilslutte en af højtalerne direkte til routeren med et Ethernet kabel, så opretter Sonos jo automatisk sit eget netværk, helt uden om det “almindelige” WiFi netværk.
Redigeret af gah - 17-Maj-2020 kl. 17:41 |
|
Anders63
Ny bruger Oprettet: 17-Maj-2020 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
tak for input, gah.
jo, hun bruger Sonos App til at afspille Spotify fra iPhone 8, men er dog usikker på, om telefonen skifter netværk. Har prøvet, at give 2,4 og 5,0 to forskellige navne, så man er sikker på, hvor man er koblet på. Men det er lige præcis her, jeg står af Sonos opsætning og bliver forvirret - og AirPlay kører kun fra Apple TV, som “ikke bevæger sig rundt” Har selv en Yamaha reciever til AirPlay - uanset hvilken enhed eller App jeg spiller fra, fungerer det bare. Mangler hun en hub eller lign.? Kan man tilkøbe noget, der sikrer stabilitet? Desværre få muligheder for at kable direkte, skal jo fungere trådløs - som IKEA og Sonos skriver Bh Anders
|
|
gah
Bruger Oprettet: 07-November-2013 Sted: Kastrup Status: Offline Point: 128 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg er rimeligt sikker på at det er telefonen, routeren eller højtalerne som ikke er låst til et fast netværk, men som periodisk skifter fra 2,4 til 5,0 og dermed periodisk er grunden til problemet.
Ellers kan du inde i Sonos appen under søg - hjælp og tips - send diagnostik, trykke på diagnostik knappen Gør dette inden for 15 minutter efter at I oplever fejlen. Så sendes der en fejlrapport til Sonos, i modtager når i trykket på “knappen” et kode nummer som i skal bruger når i kontakter Sonos, nok bedst via e-mail. Når de modtager dette nummer så kan Sono support se indstillinger i jeres router, naboens netværk om mikroovnen kører osv og så kan de fortælle jer hvad som er problemet. Lidt synd at i oplever dette problem fordi under normale omstændighed så er systemet klippe stabilt.
Redigeret af gah - 17-Maj-2020 kl. 18:43 |
|
0leDK
Guld medlem Oprettet: 18-Januar-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1213 |
Funktioner
Tak(0)
|
vi oplever også udfald fra vores ikea symfonisk højttalere. Har aldrig haft problemer før med chromecast højttalere. Har endda skiftet fra min netgear wifi til unifi Ap’er. Men stadig bøvl dog har jeg ikke decideret fejlsøgt på det problemet. Har to stk samme problem.
|
|
Anders63
Ny bruger Oprettet: 17-Maj-2020 Status: Offline Point: 6 |
Funktioner
Tak(0)
|
gah, må prøve at sende diagnostik til Sonos. Tak for gode råd
Bh
|
|
Torben Rasmussen
Guld medlem Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Funktioner
Tak(0)
|
Hvis hun har både Sonos og IKEA-højttalere, så er der ret mange rapporter på nettet om, at samspillet giver problemer. Jeg har selv bakset med det hos en kammerat, hvor der var blandet mærker sammen og så snart man smed IKEA's i gruppe med noget fra Sonos, så tabte app'en kontakten til alle højttalere efter ganske kort tid. Så måtte man hive strømmen fra og starte igen. Det blev jævnt kedeligt at gøre flere gange i timen, så til sidst pillede vi IKEA fra og så kørte det igen.
Redigeret af Torben Rasmussen - 18-Maj-2020 kl. 08:58 |
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
Bobbas
Bruger Oprettet: 13-Juli-2006 Status: Offline Point: 153 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har et blandet Sonos set-up incl. Ikea Symfoni, som kører stabilt via Sonos Boost : https://www.sonos.com/da-dk/shop/boost.html
Dbh Lars
|
|
hummelmose
Administrator Skribent, udvikler Oprettet: 25-Juli-2004 Sted: København, DK Status: Offline Point: 3977 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg har også en blanding, og jeg har også en Boost på.
|
|
Jens E. Hummelmose, Administrator / Skribent / Udvikler - recordere.dk
|
|
TiXe
Super bruger Oprettet: 21-Juli-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 270 |
Funktioner
Tak(0)
|
Er du sikker på du forstår hvad der bliver skrevet mht Kanal.
Du skriver: "(har skiftet kanal) at hun er alene på 2,4 kanalen , så der burde ikke problemet ligge?" Men kanaler har intet at gøre med at vælge 2.4 eller 5ghz. Her er en kort forklaring. " Vælg kanal på 2,4 GHz båndetHer har du 13 wifi-kanaler (i praksis 3-4 kanaler) at vælge mellem. Første gang du opsætter din router, finder den normalvis selv den mindst benyttede wifi-kanal automatisk. De fleste routere vil automatisk finde den bedst egnede kanal, når den er sat op til det. Opstår der mere trafik på en given kanal, vil routeren automatisk vælge en alternativ kanal med mindre trafik. Har din router ikke denne funktionalitet, skal du selv skifte kanal. Find den optimale wifi-kanalFra en Windows pc kan du hurtigt se, hvilke kanaler (mellem 1-13 på 2,4 GHz-båndet) nærtliggende wifi-netværk bruger. Skriv ’netsh wlan show’ i Windows søgefeltet. Så får du en oversigt med alle trådløse netværk omkring dig.
Du kan også få svaret fra en app på din smartphone. Brug fx Network Analyzer til iOS eller Wifi Analyzer til Android.
Nu ved du, hvilke kanaler der er i brug – og hvilke du kan få for dig selv. Hop over på administratorsiden* til din router. Og skift så til én af de frie kanaler.
* Har du aldrig været på administratorsiden? I 9 ud af 10 tilfælde kan siden tilgås ved at skrive én af følgende adresser (afhænger af router producent) i din browser: Asus, Netgear og Linksys: http://192.168.1.1, Belkin: http://192.168.2.1, TP-Link og D-Link: http://192.168.0.1" |
|
Besvar | Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |