recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Strreamkvalitet hos HBO max kontra Nordic
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Strreamkvalitet hos HBO max kontra Nordic

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
rmjdk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 04-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 28
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rmjdk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Strreamkvalitet hos HBO max kontra Nordic
    Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 11:56
Jeg kunne ikke finde noget emne om dette, så here gores: Er der forlydender/test om at kvaliteten på HBO max bliver løftet fra den rædselsfulde kvalitet hos HBO Nordic?
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brixen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 15:48
Det er meget bedre. Jeg har postet nogle målinger i denne tråd på Flatpanels.

link: #335957

Det er målt på Apple tv 4K, og her er The Matrix 4K




Redigeret af Brixen - 26-Oktober-2021 kl. 15:53
Venlig hilsen
KB
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Oktober-2021 kl. 21:40
Har ingen tal, men forskellen er tydelig at se med det blotte øje.

(Udvalget er dog lidt af et anti-klimaks.)
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Deschain Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 25-August-2017
Sted: San Junipero
Status: Offline
Point: 960
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Deschain Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 08:36
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Har ingen tal, men forskellen er tydelig at se med det blotte øje.

(Udvalget er dog lidt af et anti-klimaks.)

Synes godt nok også udvalget er skuffende... Der er forbløffende få film... Måske de kommer hen ad vejen?

Men ja, kvaliteten er acceptabel, selv på mit 85" TV.


Redigeret af Deschain - 27-Oktober-2021 kl. 08:37
Til top
jake51 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6083
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jake51 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 08:50
Det kom da bag på mig, at den nye Suicide Squad er der
Og film, jeg har ventet på at leje de kommende måneder som Reminiscence (2021) og Malignant (2021)
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 08:50
Jeg har selv været HBO Nordic kunde i ca. 5 år, og skal ærligt indrømme at jeg ikke har set meget HBO de sidste 2 år, så jeg var egentlig klar til at afmelde mit abonnement da nyheden om Max dukkede op. Besluttede at vente og give det en chance, da jeg tænkte at tilførelsen af Warner's bagkatalog ville gøre en forskel. Men hvis dét udvalg som ligger der nu er HBO plus Warner's bagkatalog, så er jeg definitivt væk, når jeg har set de seks (6!) ekstra film jeg har lagt til min liste, efter Nordic blev Max. Skulle "Dune" i øvrigt ikke være kommet i går??
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 08:59
Læste lige tråden på Flatpanels, som blev linket til tidligere i tråden.
Nu har vi godt nok ikke Atmos endnu, men ... 

"4K HDR er rimelig bredt supporteret hos HBO Max, men Dolby Atmos er kun supporteret på ganske få enheder. Atmos virker f.eks. ikke på Android TV, Samsung TV og Xbox, ifølge HBO Max." (Rasmus på Flatpanels.dk)

... lidt surt, når det er PRÆCIS disse tre enheder, jeg ser HBO MAX på DeadDead
Så blot endnu et søm i kisten herfra.
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Hackerjac Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-September-2008
Sted: Videbæk
Status: Offline
Point: 2735
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hackerjac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 09:08
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Jeg har selv været HBO Nordic kunde i ca. 5 år, og skal ærligt indrømme at jeg ikke har set meget HBO de sidste 2 år, så jeg var egentlig klar til at afmelde mit abonnement da nyheden om Max dukkede op. Besluttede at vente og give det en chance, da jeg tænkte at tilførelsen af Warner's bagkatalog ville gøre en forskel. Men hvis dét udvalg som ligger der nu er HBO plus Warner's bagkatalog, så er jeg definitivt væk, når jeg har set de seks (6!) ekstra film jeg har lagt til min liste, efter Nordic blev Max. Skulle "Dune" i øvrigt ikke være kommet i går??



Dune skulle komme 45 dage efter bio premiere
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 09:12
Ok, gik nok bare ud fra, at eftersom den ligger på Max i USA allerede, så ville den også ligge på Max herovre, når de startede op. 
Hvilken dag skal den så komme på Max?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 09:20
Dune kommer på den danske HBO Max den 1. november. Det er 45 dage efter dansk biografpremiere.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 09:22
Tak, Rasmus Thumbs Up
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Rasmus Larsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
FlatpanelsDK

Oprettet: 23-Januar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 4467
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus Larsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Oktober-2021 kl. 09:41
Og mon ikke den kommer til at ligge klar i 4K Dolby Vision og Dolby Atmos :) Det gør den i hvert fald på den amerikanske del af HBO Max.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu