recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilken AVR
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvilken AVR

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilken AVR
    Sendt: 14-Maj-2024 kl. 13:33
Efter at have skrottet Sonos i en fart - og solgt det gamle - er jeg så heldigt at jeg skal have nyt.

Denne gang et ret moderat 5.1 Bio i 25 m2 stue. Det skal være lidt af en pryd til dels (højtalere inklusive)

Primært er valg af AVR ret svært - jeg har haft 2 Marantz som jeg har været glade for - men App dertil er ikke så god og mange settings understøttes ikke i App'en.

Så ikke for at spørge: Hvad er godt som meget, mere hvad skal man ikke vælge :-)

Sony har jeg lidt fravalgt selvom nyeste faktisk får god kritik - jeg har haft en STR-DN1080, men Sony er mig lidt simpelt og underpowered...

Pionner har jeg altid gerne ville undersøge

Denon - well, det er vel mini-marantz.

Onkyo - tudegrimt generelt

Yamaha - er jeg meget varm på.

Prisrange er til ca 10-11K max.

Skyd!! Jeg er klar over det er yderst subjektivt...


Redigeret af mos-eisley - 14-Maj-2024 kl. 19:06
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 14:05
Svært at sige hvilke du ikke skal vælge. Men alle dem du nævner har både gode og mindre gode modeller. Sony's nyeste har fået rigtig god omtale, til film, mindre god til musik. Jeg har selv haft både Denon og Marantz, og jeg synes Denon er bedst til film, og Marantz er bedst til musik.

Min første AVR var en Yamaha, og den var jeg rigtig glad for. Jeg synes den gjorde det godt, både til musik og film. Jeg har tit overvejet om jeg ikke skulle have en Yamaha igen. Lige nu har jeg en Marantz SR6011, før havde jeg en Denon AVR-3808. Ingen af dem understøtter apps så vidt jeg ved.

Jeg har også været lidt lun på Cambridge Audio's CXR200 og CXR120.

Jeg har læst mindre godt om NAD's T758 (alle versioner), så dem ville jeg være lidt varsom med, omend jeg synes at mange af NAD's stereo receivere og forforstærkere lyder meget godt (har lige købt en C165BEE brugt).


Redigeret af HessiDude - 14-Maj-2024 kl. 14:07
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 14:08
Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Svært at sige hvilke du ikke skal vælge. Men alle dem du nævner har både gode og mindre gode modeller. Sony's nyeste har fået rigtig god omtale, til film, mindre god til musik. Jeg har selv haft både Denon og Marantz, og jeg synes Denon er bedst til film, og Marantz er bedst til musik.

Min første AVR var en Yamaha, og den var jeg rigtig glad for. Jeg synes den gjorde det godt, både til musik og film. Jeg har tit overvejet om jeg ikke skulle have en Yamaha igen. Lige nu har jeg en Marantz SR6011, før havde jeg en Denon AVR-3808. Ingen af dem understøtter apps så vidt jeg ved.

Jeg har også været lidt lun på Cambridge Audio's CXR200 og CXR120.

Jeg har læst mindre godt om NAD's T758 (alle versioner), så dem ville jeg være lidt varsom med, omend jeg synes at mange af NAD's stereo receivere og forforstærkere lyder meget godt.

Tak Smile Når jeg siger Apps - mener jeg på iOS - altså en "remote/config" app - du kender sikkert https://apps.apple.com/us/app/marantz-avr-remote/id982083188
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 14:10
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Oprindeligt skrevet af HessiDude HessiDude skrev:

Svært at sige hvilke du ikke skal vælge. Men alle dem du nævner har både gode og mindre gode modeller. Sony's nyeste har fået rigtig god omtale, til film, mindre god til musik. Jeg har selv haft både Denon og Marantz, og jeg synes Denon er bedst til film, og Marantz er bedst til musik.

Min første AVR var en Yamaha, og den var jeg rigtig glad for. Jeg synes den gjorde det godt, både til musik og film. Jeg har tit overvejet om jeg ikke skulle have en Yamaha igen. Lige nu har jeg en Marantz SR6011, før havde jeg en Denon AVR-3808. Ingen af dem understøtter apps så vidt jeg ved.

Jeg har også været lidt lun på Cambridge Audio's CXR200 og CXR120.

Jeg har læst mindre godt om NAD's T758 (alle versioner), så dem ville jeg være lidt varsom med, omend jeg synes at mange af NAD's stereo receivere og forforstærkere lyder meget godt.

Tak Smile Når jeg siger Apps - mener jeg på iOS - altså en "remote/config" app - du kender sikkert https://apps.apple.com/us/app/marantz-avr-remote/id982083188
Jeps, det er også det jeg mener. Så vidt jeg ved er der ingen af de modeller jeg har haft som har haft en app. Og synes der er langt imellem receivere med gode apps, ifølge anmelderne. Umiddelbart er jeg slet heller ikke fan af at alt skal styres fra det helvedes device. Big smile
Til top
filmfreak Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1372
Funktioner Funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér filmfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 15:17
Jeg havde tidligere en STR-DN1080 som jeg var glad for (lydmæssigt) ,selvom den havde visse begrænsninger (f.eks. DTS:X) som ikke blev løst med software opdateringer. 
Den gik desværre i stykker så jeg anskaffede mig en Denon X2800H, som jeg er godt tilfreds med. 
Dog skal man (egen erfaring) være meget omhyggelig med Audyssey kaliberingen for at få det til at lyde godt (var noget nemmere med Sony'en) . Jeg brugte en særlig app til min Ipad til styring af kalibreringen hvor man efterfølgende også kan finjustere med app'en. 

Der findes også en Denon remote app til IOS (Ipad), hvorfra (næsten) alt på receiveren kan styres / sættes op. 
God jagt ;-)
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 15:20
Oprindeligt skrevet af filmfreak filmfreak skrev:

Jeg havde tidligere en STR-DN1080 som jeg var glad for (lydmæssigt) ,selvom den havde visse begrænsninger (f.eks. DTS:X) som ikke blev løst med software opdateringer. 
Den gik desværre i stykker så jeg anskaffede mig en Denon X2800H, som jeg er godt tilfreds med. 
Dog skal man (egen erfaring) være meget omhyggelig med Audyssey kaliberingen for at få det til at lyde godt (var noget nemmere med Sony'en) . Jeg brugte en særlig app til min Ipad til styring af kalibreringen hvor man efterfølgende også kan finjustere med app'en. 

Der findes også en Denon remote app til IOS (Ipad), hvorfra (næsten) alt på receiveren kan styres / sættes op. 
God jagt ;-)

Takker. Som sagt har jeg har Marantz, så jeg er ikke helt ubekendt med setuppet :-) Og det er jo svært at "risikere" noget L*rt, når man ikke går helt galt i byen ved samme igen...
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Fisk123 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 30-November-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 171
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Fisk123 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 18:37
Jeg er voldsomt imponeret af budgettet. 😝


Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 19:06
Oprindeligt skrevet af Fisk123 Fisk123 skrev:

Jeg er voldsomt imponeret af budgettet. 😝

LOL jeps - en kollega foreslog Lynghof - så er vi vel deroppe for 5.1 ? :-)

Tilrettet fra 1011K til 10-11K nu.


Redigeret af mos-eisley - 14-Maj-2024 kl. 19:07
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2024 kl. 13:17
Efter mange år i branchen, skal jeg ikke have andet en Yamaha. Wink
Har absolut den laveste fejlrate. Er nem at arbejde med, betjeningsmæssigt. Yder og lyder godt.

Redigeret af Flippo - 15-Maj-2024 kl. 15:52
Til top
mos-eisley Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 529
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mos-eisley Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2024 kl. 13:27
Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Efter mange år i branchen, skal jeg ikke have andet en Yamaha. Wink
Har absolut the laveste fejlrate. Er nem at arbejde med, betjeningsmæssigt. Yder og lyder godt.

Altså... :-) Jeg er nu tæt på at vælge Marantz Cinema 70 eller 60

Men har forhåbentlig en demo af begge på lørdag ude i byen.... 

Tak for det !!
Med Venlig Hilsen



Normann P. Nielsen
Til top
Flippo Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 04-Januar-2018
Status: Offline
Point: 1337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Flippo Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2024 kl. 15:52
Oprindeligt skrevet af mos-eisley mos-eisley skrev:

Oprindeligt skrevet af Flippo Flippo skrev:

Efter mange år i branchen, skal jeg ikke have andet en Yamaha. Wink
Har absolut the laveste fejlrate. Er nem at arbejde med, betjeningsmæssigt. Yder og lyder godt.

Altså... :-) Jeg er nu tæt på at vælge Marantz Cinema 70 eller 60

Men har forhåbentlig en demo af begge på lørdag ude i byen.... 

Tak for det !!


Håber de så ikke bliver kogende varme, som tidl. Marantz og Denon modeller. Wink
Til top
HessiDude Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 07-Oktober-2022
Sted: Skovby, Galten
Status: Offline
Point: 405
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HessiDude Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Maj-2024 kl. 14:27
Jeg kan i hvert fald bekræfte, at min Denon AVR-3808 bliver kampvarm, selvom jeg kun bruger pre-out på den. Den har dog opført sig eksemplarisk, har ikke gjort noget den ikke skal eller ikke er blevet bedt om i de MAAAAANGE år den er blevet brugt af mig.

Har ikke selv set tal for fejlraten hos de forskellige producenter, hvis det altså overhovedet findes. Kan ikke rigtig bruge personlige erfaringer/anekdoter til noget. Det svare til en prøvestørrelse på få stykker ud af mange hundredetusinder (hvis ikke mange millioner).


Redigeret af HessiDude - 16-Maj-2024 kl. 14:33
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu