recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Tablets og telefoner > Apple udstyr
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Apple Watch vil ikke lade
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Apple Watch vil ikke lade

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Apple Watch vil ikke lade
    Sendt: 11-Maj-2024 kl. 22:42
Min kone havde et Apple Watch SE 1nd. Det kunne hun oplade på en oplader der kunne oplade både telefon og ur på en gang. 
Nu har hun så fået et Apple Watch SE 2nd. Men det kan kun lade op på den originale oplader. 
Er der nogen der ved om der stilles specielle krav til opladeren til SE 2nd?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2024 kl. 17:44
Forkert overskrift på tråden. Uret vil jo godt lade. Problemet ligger i den anvendte lader.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2024 kl. 19:33
Nej. For uret lader og stopper og lader og stopper osv. efter et stykke holder den op med at lade.
Sætter jeg et Apple Watch SE 1nd på laderen så virker laderen som den skal. 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2024 kl. 21:11
Det er jo også det, Flemming skriver: Overskriften er forkert
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2024 kl. 21:14
Okay, har I et forslag til en løsning eller er det det eneste I kan bringe til bordet?
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
orm08 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 12-Januar-2010
Status: Offline
Point: 231
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér orm08 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2024 kl. 22:15
@Kurt,

Det kan være at dobbeltladeren ikke lader kraftig nok, er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forklare…

Den ting din kone lægger telefon og ur på, er den tilsluttet en lader der sidder i væggen, kan du evt prøve at skifte den med en kraftigere lader.

Du skal dog passe på, hvis det er noget billigt Kina bras, kan dobbeltladeren gå i stykker, eller endnu værre, der kan gå ild i den.

Hvis det er et kendt brand, kan du evt. prøve at skrive til deres support.

@flkt og @spoxy, det var en måske lidt nævenyttigt tilbagemelding med overskriften, det var der vist ingen grund til Wink





Til top
Furry Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1075
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Furry Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2024 kl. 22:28
nej, men det lyder meget sandsynligt til at der er fejlen
Fra fulde børn skal man høre sandheden
Til top
spoxy Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-August-2006
Sted: Brøndby,Denmark
Status: Offline
Point: 1145
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér spoxy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-Maj-2024 kl. 23:10
Oprindeligt skrevet af Kurt Poulsen Kurt Poulsen skrev:

Okay, har I et forslag til en løsning eller er det det eneste I kan bringe til bordet?

Nogle gange får man hurtigere hjælp, hvis man magter at formulere en korrekt overskrift 😎
OLED77C8 - Marantz SR5013 - Apple TV 4K - Nintendo wii
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3328
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 07:42
Har et familie medlem der har oplevet lign. problem. 
Der har været problemer med at lade fra 3. parts lader siden OS ver. 10.01 (oktober 2023)

Hvilket kabel og lader/ adapter benytter du sammen med din ladestation...?

Det var her jeg løste det for et familie medlem med en lader der virker, en original apple lader/ adapter virkede netop ikke på mit familie medlems 3. parts ladestation.

Lidt nysgerrig, kommer et SE 2nd. enlig ikke med USB-C ladekabel?  mener dog ikke det understøtter fast charge.
4 stk.JLAudio Fathom F113v2 SUBWOOFERE| LG OLED 83 | OPPO UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 4 stk. SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |2 stk. Primare A60 Effektrin
Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4111
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 10:36
Bruger du en original lader?

Hvis ikke, så er det nok problemet. 

Jeg ved at Airpods pro kunne lades på min uoriginal lader jeg bruger til min iphone, men da jeg fik dem opgraderet til gen 2, så kunne de ikke. De kunne kunb lades på min Watch lader

Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 17:30
Oprindeligt skrevet af orm08 orm08 skrev:

@Kurt,

Det kan være at dobbeltladeren ikke lader kraftig nok, er lidt i tvivl om hvordan jeg skal forklare…

Den ting din kone lægger telefon og ur på, er den tilsluttet en lader der sidder i væggen, kan du evt prøve at skifte den med en kraftigere lader.

Du skal dog passe på, hvis det er noget billigt Kina bras, kan dobbeltladeren gå i stykker, eller endnu værre, der kan gå ild i den.

Hvis det er et kendt brand, kan du evt. prøve at skrive til deres support.

@flkt og @spoxy, det var en måske lidt nævenyttigt tilbagemelding med overskriften, det var der vist ingen grund til Wink






Det er et ladestativ med mulighed for at oplade både telefon og ur trådløst. Jeg har en 55w strømforsyning sat på så der burde være strøm nok. Jeg har prøvet at skifte strømforsyningen ud med en original Apple strømforsyning men det gjorde ikke nogen forskel. Kablet har jeg også skiftet hvilket heller ikke hjalp.
hvad jeg ikke forstår er hvorfor et Apple Watch SE 1gen sagtens kan oplades men 2gen ikke kan. Og det ikke fordi 2gen kræver mere power for at kunne oplades. Den kan sagtens oplades på den originale oplader fra 1gen Watch. 
Så det er som om at den tjekker for at det er en original oplader, hvilket jeg ikke kan finde noget om at den kræver.
 
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
Kurt Poulsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1504
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kurt Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2024 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Bruger du en original lader?

Hvis ikke, så er det nok problemet. 

Jeg ved at Airpods pro kunne lades på min uoriginal lader jeg bruger til min iphone, men da jeg fik dem opgraderet til gen 2, så kunne de ikke. De kunne kunb lades på min Watch lader


Nej den er ikke original. Okay. så 2gen af Apple ting kræver den originale oplader! Træls.
Mvh Kurt

Philips 50PUS9006,
Sony BD200D
Sonos Beam med 2 Symfonisk som baghøjtalere.
Sonos Port, 2 x Sonos One Sl, 1 x Ikea Symfonisk
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu