recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > Stofa digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor features/brugerflade
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor features/brugerflade

 Besvar Besvar Side  123 17>
Forfatter
Besked
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor features/brugerflade
    Sendt: 06-Februar-2008 kl. 23:09
Nu har vi jo masser af "tekniske" tråde så nu tænkte jeg om vi ikke skulle lave en tråd om nye funktioner vi kunne tænke os i brugerfladen og ris/ros af brugervenlighed etc. Så med inspiration fra YouSee trådene har jeg lavet den her.

Mangler/Features/Ideer:
  • GUI: Back knappen bør virke på tværs af favoritlister.

  • EPG: Timerfunktion på programguiden (reminders)
  • TTV: PIP funktion på TTV / Splitscreen text-tv, altså ½ af skærmen viser tv, den anden ½ viser ttv. Flere mixed txt-tv modes. 50-50 split, 75-25 split , 25-75 split.
  • TTV: Når man går ind på txt-tv på samme kanal som sidste gang bør den huske hvilken side man var på.
  • Andet: Ved 100% power off skal bokse gemme hvilke favorit, kanal etc. man var på sidst.
  • Andet: Ur funktion - er der tildels ved hjælp af info knappen
  • Andet: Ur i menuen
  • Andet: Mulighed for at styre underteksternes gennemsigtighed og placering.
  • Andet: Streaming net-radio - fx. DRs kanaler, eller integration on-line liste med stationer som man selv kan tilføje i.
  • Andet: USB skal have mulighed for harddisk tilslutning
  • Andet: Stream musik/film etc. fra PC til boksen - DNLA eller noget i den stil
  • Andet: RSS-Reader
  • Andet: Mulighed for at fravælge opstart menu/startside
  • Andet: Mail funktion
  • Andet: Browser funktion
Er fixed:
  • VOD: Shoppen mangler nogle funktioner til at søge og se ens tidligere køb <- Den sidste kan mon blive kritisk hvis der kommer "erotisk" materiale i shoppen
  • VOD: Shop på web
  • EPG'en kan være sløv at hente første gang - kræver muligvis et genstart af kabelmodem for at få løsningen (Løst den 09-02-2008)
  • GUI: Radio ikonet når man ser radio skal være dynamisk for at forhindre burnins på plasma.
  • EPG: Programinfomation/EPG data på flere tv-kanaler - der er nu EPG på Discovery HD og mange flere.
  • Video: Flere video zoom muligheder
  • TTV: Teks-tv menuen sorteret/filteret efter favoritliste - fjerne ikke favoritkanaler fra tekst-tv listen
  • EPG: Udvidet EPG information i den fulde programguide
  • EPG: Tidslinje der viser "nu" - en lodret streg der viser "lige nu" nedad.
  • VOD: Mulighed for at se listerne sorteret på "Tilføjet dato" (Forventer der løbende kommer nye film :-))
  • VOD: Mulighed for at bladre med ch+/- (Mulighed for page up/down på "listerne" i VOD)
  • Andet: Info nye kanaler og software opdatering
  • Andet: Opstart skal vente på gui.zaptor.dk
  • Andet: Streaming af signal til pc på internet. (Slingbox funktionalitet)

Og nej den her tråd skal ikke være ang. pixelering eller indlæg som "Jeg vil gerne bare have det virker" - lad os prøve at være konstruktive - Stofas folk høster jo mange gode tanker og ideer herinde fra og det syntes jeg er en god tanke at være med til.



Redigeret af Mike S. - 02-Marts-2011 kl. 14:59
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
Benhaard Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 07-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 05:22
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Nu har vi jo masser af "tekniske" tråde så nu tænkte jeg om vi ikke skulle lave en tråd om nye funktioner vi kunne tænke os i brugerfladen og ris/ros af brugervenlighed etc. Så med inspiration fra YouSee trådene har jeg lavet den her.

Plusser:
  • Næsten alting kan styres med "hjulet" uden man skal bruge andre knapper
  • Brugerfladen er hurtig
  • Den hurtige oversigt over mine 5 første favoritter
Mangler/Features jeg savner:
  • EPG'en kan være sløv at hente første gang
  • Ingen timer på EPG'en
  • Shoppen mangler nogle funktioner til at søge og se ens tidligere køb <- Den sidste kan mon blive kritisk hvis der kommer "erotisk" materiale i shoppen
Og nej den her tråd skal ikke være ang. pixelering eller indlæg som "Jeg vil gerne bare have det virker" - lad os prøve at være konstruktive - Stofas folk høster jo mange gode tanker og ideer herinde fra og det syntes jeg er en god tanke at være med til.


Har netop installeret Zaptor og er godt tilfreds med både brugerflade og fjernbetjening (som iøvrigt fungerer fint med mit TV). Er dog lidt irriteret på de to USB-porte bag i Zaptor-boksen. Det kunne være rart om man i brugervejledningen havde skrevet, at de kommer i brug på et senere tidspunkt, så man ikke skulle bladre rundt i materialet og surfe på nettet, for at erfare, at de endnu ikke har nogen funktion

Har måttet genstarte boksen et par gange i forbindelse med at den frøs når jeg brugte TV-guiden (også hvis jeg ved et uheld ramte den under programmering af favoritstationer).

Ellers ser det ud til at det har været en glimrende investering, bortset fra at billedet hakker i ny og næ - hvilket Stofas automatiske telefonsvarer fortalte mig, at de arbejder på højtryk på at løse.

Stofa an-tv 2415750 Aalborg



Motorola Zaptor boks
LG 42" Full HD
Harman-Kardon AVR Surround
Beovox 5000 (Ja, de er gamle men flotte, s'gu)
Til top
airfrede Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 31-Januar-2007
Status: Offline
Point: 138
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 08:53

Kunne godt ønske mig en clock funktionsknap. Altså så jeg har et ur oppe i højre side konstant. (jeg ved godt at jeg bare kan trykke på zaptoren så dukker der et ur op på menu bjælken).

Ang. teksttv. Så er min teknisk viden ikke så stor på dette område, men er det en mulighed at opdele skærmen i to så eksempelvis i venstre viste den tv kanal man er på, og højre side den teksttv kanal man gerne vil se. Eller kræver dette to tuner?

USB anvendelse! USB indgangen må kunne bruge til noget? Afspilning af diverse formater fra en ekstern harddisk ville være dejligt.

 

Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 15:10
Ville være rart med en mulighed for at reboote fra teknik menuen uden at skulle om bag på boxen og pille.

Flere zoom muligheder

Mulighed for at styre teksternes gennemsigtighed og placering.

Tekstv menuen sorteret efter favoritliste.

Ris/Ros: ingen tvivl om at brugerfladen er nem at gå til, men kan være lidt langsom, fx når den henter lister til Film leje mm... måske kunne disse hentes i baggrunden når man starter op, altså hvis boxen har hukommelse nok hertil....


Redigeret af detlef - 07-Februar-2008 kl. 15:12
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 15:32
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Ville være rart med en mulighed for at reboote fra teknik menuen uden at skulle om bag på boxen og pille.

Flere zoom muligheder
Ha ha

Mulighed for at styre teksternes gennemsigtighed og placering.
Noteret

Tekstv menuen sorteret efter favoritliste.
Skal den så fjerne de kanaler man ikke har på favorit listen eller hvordan?

Ris/Ros: ingen tvivl om at brugerfladen er nem at gå til, men kan være lidt langsom, fx når den henter lister til Film leje mm... måske kunne disse hentes i baggrunden når man starter op, altså hvis boxen har hukommelse nok hertil....
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 15:56
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:


Tekstv menuen sorteret efter favoritliste.
Skal den så fjerne de kanaler man ikke har på favorit listen eller hvordan?




kan godt se problematikken, men synes listen er meget rodet lige nu, da den tager alle kanal listen som udgangs punkt, så enten A: køre efter aktuel favorit liste, eller B: mulighed for at bestemme rækkefølgen på TekstTv listen fra opsætnings menuen....
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 16:06
Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:


Tekstv menuen sorteret efter favoritliste.
Skal den så fjerne de kanaler man ikke har på favorit listen eller hvordan?




kan godt se problematikken, men synes listen er meget rodet lige nu, da den tager alle kanal listen som udgangs punkt, så enten A: køre efter aktuel favorit liste, eller B: mulighed for at bestemme rækkefølgen på TekstTv listen fra opsætnings menuen....


Jeg er nok mest til at den filterer efter favorit listen ;) Altså mulighed A


Redigeret af Mike S. - 07-Februar-2008 kl. 16:07
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
detlef Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 1390
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 16:43
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:


Jeg er nok mest til at den filterer efter favorit listen ;) Altså mulighed A


Klart mit første valg....
Til top
Mylle37 Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 217
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 17:28

Oprindeligt skrevet af detlef detlef skrev:

Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:


Jeg er nok mest til at den filterer efter favorit listen ;) Altså mulighed A


Klart mit første valg....

Jeg kan heller ikke lige se, hvorfor jeg skulle få brug for at se tekst-TV på en kanal jeg ikke engang gider se  

Til top
PerChristiansen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-December-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 76
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2008 kl. 18:14

Godt initiativ Mike!

Under EPG mangler der helt klart muligheden af en udvidet programinfo, fx. hvis man trykker info på et program man har highligted i listen.

Desuden vil det være godt med en liste  på internettet (Stofas hjemmeside) over de film man  kan leje. Zaptoren kommer nok aldrig til at konkurrere med en browser på nettet med hensyn til performance. Lige nu er det meget tungt at bladre igennem de filmtilbud der er, specielt hvis man lige skal se hvad de handler om.



Redigeret af PerChristiansen - 07-Februar-2008 kl. 18:15
Til top
Bygone Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Kolding,Denmark
Status: Offline
Point: 973
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 08:23
Jeg syntes helt klar Zaptor'en mangler optage funktionen. Få USB porten aktiveret så vi selv kan montere en usb hdd og recorde ned på. Om det så skal være et låst system som man ikke kan brænde ud fra er mig ligegyldig så længe man får muligheden for optagelser.

Jeg glæder mig også til den optage funktion stofa har announceret for zaptor løsningen hvor de vil optage alle kanaler så man kan se forskudt tv, meeeeen kun 2 dage, kom nu stofa, vær lidt mere ambisiøse når i går i gang og lav den min. 7 dages optagelser. Storage koster ikke alverden idag.

Ros: jeg vil helt klart rose stofas kundeservice og tekniske afdeling for altid og gøre alt hvad de kan for at løse ens problemer når man ringer ind, også selvom der er tekniske problemer der har gjort de ikke kunne løse det har de altid forsøgt og hjælpe en videre, stor ros for det.

Ris: efterhånden begynder zaptor og køre bedre, men ville gerne fra starten have været gjort opmærksom på at man betalte for at komme ind og være beta tester for dem!!!

Jeg er glad for mine zaptor bokse, selvom de godt med tiden kan blive bedre.
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2008 kl. 09:13
Nogle af de ting ved jeg bare ikke sker men jeg har smidt lidt kommentarer på.

Oprindeligt skrevet af Bygone Bygone skrev:

Jeg syntes helt klar Zaptor'en mangler optage funktionen. Få USB porten aktiveret så vi selv kan montere en usb hdd og recorde ned på. Om det så skal være et låst system som man ikke kan brænde ud fra er mig ligegyldig så længe man får muligheden for optagelser.
Er måske, og kun måske, muligt men vil kræve en del da det skal krypteres og gøres ved for at sikre man ikke kan "rippe" programmer

Jeg glæder mig også til den optage funktion stofa har announceret for zaptor løsningen hvor de vil optage alle kanaler så man kan se forskudt tv, meeeeen kun 2 dage, kom nu stofa, vær lidt mere ambisiøse når i går i gang og lav den min. 7 dages optagelser. Storage koster ikke alverden idag.
Enig - men det har jeg ingen status på - men igen det er 100% noget rettighederne end det er noget med storage at gøre.

Ros: jeg vil helt klart rose stofas kundeservice og tekniske afdeling for altid og gøre alt hvad de kan for at løse ens problemer når man ringer ind, også selvom der er tekniske problemer der har gjort de ikke kunne løse det har de altid forsøgt og hjælpe en videre, stor ros for det.

Ris: efterhånden begynder zaptor og køre bedre, men ville gerne fra starten have været gjort opmærksom på at man betalte for at komme ind og være beta tester for dem!!!
Der kommer hvis noget info ud ang. dette i dag.

Jeg er glad for mine zaptor bokse, selvom de godt med tiden kan blive bedre.
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 17>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu