recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tapeconnection og forbrugerklagenævnet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTapeconnection og forbrugerklagenævnet

 Besvar Besvar Side  123 9>
Forfatter
Besked
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Emne: Tapeconnection og forbrugerklagenævnet
    Sendt: 27-Februar-2008 kl. 13:36

Så er tapeConnection kommet på forbrugerstyrelsen sorte liste...

http://www.forbrug.dk/presse/nyheder/pressemeddelelser/firma tjekfeb27/

Læs om sagen her:

http://www.forbrug.dk/klage/klagesager/firmatjek/afgor/afgoe relse-40117-259/

Personligt frygter jeg nu for min egen sag ( http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=27045& KW=ha9953). Hvis jeg skulle gå hen at vinde er der jo åbenbart en stor chance for at de ikke vil efterleve afgørelsen...

Jeg kan kun kraftigt advare mod tapeconnection.dk - de overholder ikke købeloven.

Til top
lahan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-September-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 9329
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 13:42

Nå ja det er der jo ikke noget nyt i.

TC laver deres egne skumle regler....

Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 13:47

Ja det har jeg også vist i lang tid.

Men det er nu rart at få det bekræftet.

Hvordan en virksomhed behandler deres kunder ses først når man har en reklamation sag hos dem.....

Til top
Smurf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 05-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 460
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 14:04

Nu kommer spørgsmålet så i den store verden, bør man som forbruger og som fx dette og andre sites ikke overveje ikke at reklamere for dem, hvis det er påvist og forbrugerstyrelsen har sat dem på den sorte liste?

Jeg ved det drejer sig om indtægter MEN man sender også et signal om hvad man bør finde sig i samt man får ikke sendt uvidende købere videre til nogen der ikke vil efterleve købelovens bestemmelser!

Nogen skal jo tage ansvar når forhandleren ikke selv vil ??

PDP-508xd-ISF Kalibreret
VSX-LX70 Pioneer
BDP-LX71
Højtalere B&W - 2 x DM683 bizoned + SUB ASW610XP + Center HTM61
Baghøjtalere 2 x DM685
TDCTV - bredbånd
Itrends.dk
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 14:13
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Nu kommer spørgsmålet så i den store verden, bør man som forbruger og som fx dette og andre sites ikke overveje ikke at reklamere for dem, hvis det er påvist og forbrugerstyrelsen har sat dem på den sorte liste?

Jeg ved det drejer sig om indtægter MEN man sender også et signal om hvad man bør finde sig i samt man får ikke sendt uvidende købere videre til nogen der ikke vil efterleve købelovens bestemmelser!

Nogen skal jo tage ansvar når forhandleren ikke selv vil ??

Du har helt ret. Jeg mener ikke at recordere.dk kan være tjent med at have en sponsor der står på forbrugerstyrelsen firmatjek.

Men det er jo helt op til recordere.dk

Jeg har også tidligere skrevet på hifi4all.dk om min sag mod tapeconnection. Men det opgav jeg, da jeg blev svinet totalt til. Sitet fungerede næsen som en forlænget salgskanal for tapeconnection.dk.

Det er lokkende at skrive "hvad sagde jeg" på deres forum, men gider simpelthen ikke gennem den tilsvinning igen.

Her foregår debatten heldighvis i en mere stille og rolig tone. TAK FOR DET

Til top
hsj Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Maj-2006
Sted: Vejle
Status: Offline
Point: 112
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 14:16
Oprindeligt skrevet af Smurf Smurf skrev:

Nu kommer spørgsmålet så i den store verden, bør man som forbruger og som fx dette og andre sites ikke overveje ikke at reklamere for dem, hvis det er påvist og forbrugerstyrelsen har sat dem på den sorte liste?

Jeg mener også at der bør være et eller andet tiltag.
Recorder har efter min mening fået det ry, at det er her man kan få "ekspert" hjælp, og guides i den rigtige retning.

Dette passer ikke helt sammen med, at man samtidig reklamerer for firmaer, som "snyder" kunderne.

Pioneer PDP-428XD|Nad 757|Dali Mentor 2|
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 14:20

Nu er de jo først kommet på listen i dag, så redaktionen bag recordere.dkhar jo ikke haft mulighed for at reagere.

Men nu er de da i hvert fald blevet gjort opmærksom på det.

Til top
Vanderlay Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 01-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1168
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 14:35

Hmmm...synes godt nok jeg har lidt svært ved at forstå ræsonnementet i den afgørelse, altså at kunden slet ikke har noget ansvar for at have brændt enhederne af i sin højttaler.

Ikke desto mindre mener jeg helt klart, at Tape Connection burde have efterlevet Forbrugerklagenævnets afgørelse, også selvom de måske ikke er enige i den. Det er jo det, der er hele ideen med at få en uvildig instans til at bedømme en sag.

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 14:39

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Jeg mener ikke at recordere.dk kan være tjent med at have en sponsor der står på forbrugerstyrelsen firmatjek.

De er nu ikke sponsor (mere). De har blot købt nogle bannere, til visning i en given periode. Det svarer til at de køber en annonce i et blad.

Lige nu er der ingen moralsk grovsortering af annoncører. Men det kan da være det kommer en dag. Omvendt skal vi jo ikke save vores egen gren over, for reklamerne betaler driften af recordere.dk (og den er ikke gratis).

  /Lars

Ansvarshavende redaktør.
Webmaster, recordere.dk
Til top
edtwodth Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-November-2005
Sted: Herning
Status: Offline
Point: 740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 14:48
Oprindeligt skrevet af Lars Lars skrev:

Oprindeligt skrevet af ha9953 ha9953 skrev:

Jeg mener ikke at recordere.dk kan være tjent med at have en sponsor der står på forbrugerstyrelsen firmatjek.

De er nu ikke sponsor (mere). De har blot købt nogle bannere, til visning i en given periode. Det svarer til at de køber en annonce i et blad.

Lige nu er der ingen moralsk grovsortering af annoncører. Men det kan da være det kommer en dag. Omvendt skal vi jo ikke save vores egen gren over, for reklamerne betaler driften af recordere.dk (og den er ikke gratis).

  /Lars

Hej Lars

Selvfølgelig koster det penge at drive recordere.dk og selvfølge skal I have penge ind ved annoncer. Der er vi helt enig i.

Min holdning er bare, at når TC kommer på et offentligt register over virksomheder, der ikke efterlever købeloven, så er et site som recordere.dk bedst tjent med ikke at reklamere for dem.

Men jeg er da glad for at i måske vil overveje en form for moralsk kodeks i fremtiden (hvis jeg forstår dig ret?)

Til top
Bimsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-November-2004
Sted: Sverige
Status: Offline
Point: 511
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:01

Utroligt hvilken vending der er sket med TC i dette forum. For 1-2 år siden var TC en superhelt, og blev forsvaret/anbefalet med næb og klør af mange brugere. Men de trofaste støtter er åbenbart forsvundet.



Redigeret af Bimsen - 27-Februar-2008 kl. 16:02
Til top
SMS Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juni-2005
Sted: Ølstykke - DK
Status: Offline
Point: 123
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Februar-2008 kl. 16:06
Højt at flyve - Dybt at falde
/ Venlig hilsen Søren.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 9>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu