recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ødelagt PX80
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketØdelagt PX80

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Emne: Ødelagt PX80
    Sendt: 02-April-2008 kl. 15:55

Bestilte i mandags et PX80 42" hos Dansk IT Lager, efter at have læst rigtig meget godt om det her på siden. Glæden var naturligvis stor, da jeg kom fra arbejde, og havde modtaget pakken. Den blev dog hurtigt erstattet med sorg, da jeg åbner pakken, og ser at skærmen er flækket oppe i venstre hjørne. Min mor fortæller mig derefter, at det var 2 unge fyre fra GLS der leverede tv'et. De havde kørt rigtig hurtigt op ad vores MARKVEJ! (hvem kører dog hurtigt sådan et sted?!) og at de havde smidt rundt med pakkerne, for at komme ind til tv'et. Da de endelig fandt det, var det væltet op ad nogle andre pakker, og skaden er formentlig sket der. 

Har prøvet at ringe til Dansk IT Lager, og har skrevet dem en mail, men har endnu ikke hørt fra dem. Nogen der ved hvordan jeg står stillet i sådan en situation?

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:01

Jeg ved ikke meget om det, men man skal aldrig tage imod noget, man har set har været behandlet sådan . Det kan godt være du er bedre stillet, men umiddelbart har din mor jo skrevet under på, at pakken var iorden, da hun modtog den. . . Jurister på banen tak

EDIT: Var der synlige skader på kassen?



Redigeret af Langemor84 - 02-April-2008 kl. 16:02
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:03

Ja det må jo være en ombytter hvis du spørger mig.

Forhandleren bør sende dig en ny skærm og kan ved samme lejlighed tage den ødelagte med retur.

Tag evt billeder af skaden og kassen, for var der synlige skader på kassen ved modtagelsen burde man inden man havde kvitteret åbnet kassen og konstatere at indholdet er uskadt.

Men det er typisk GLS.

Iøvrigt er forsvarlig forsendelse af sådan en skærm, altid på en palle stående op med strapping bånd omkring, den har jo ligget og tæsket rundt bag i deres bil i x antal dage... jeg ville nægte at lade dem reparere den for hvad går ellers i stykker efterfølgende... ellers brug din returret. og afvis betaling.

Men lad os nu se om den når så langt for selvom GLS tæsker deres pakker så har jeg ikke noget dårligt at sige om forhandleren, har selv købt hos dem (dog småting) men de burde vide at en skærm af den størrelse skal på palle.

Mvh

René
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:04
Der er ingen skader på kassen overhovedet. Det er bare så bittert sådan noget. Jeg har knoklet for det fjernsyn, og så skal sådan nogle aber ødelægge det. Frustrerende.
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:09
Forhandleren, Dansk It Lager, er overhovedet ikke mit problem. De har været professionelle og venlige. Godt produkt, god pris, hurtig afsendelse. Det er under fragten at skaden er sket, ingen tvivl om det.
Til top
Bruger udmeldt 43 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 18-April-2007
Status: Offline
Point: 0
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:26
DanskItLager kører med et højt tilfredsheds barometer, så må de også være interesseret i at varen kommer helskindet frem. Så det er i allerhøjeste grad DIL, der hæfter for skaderne
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:32

Denne tråd er blot en konfirmering af hvorfor jeg ikke køber skrøbelige store ting online uanset hvor mange knaster jeg kan spare...

Er spændt på udfaldet i denne sag!

Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:40

Jeg er også ret så spændt.

Mht. til med at købe disse ting over nettet, for at spare penge, så har jeg ikke råd til andet. Tv'et er købt med alle danske garantier, det er ikke parallelimporteret, osv osv. Jeg havde inden købet læst en masse gode ting om DIL, og derfor var det naturligt at købe hos dem.


OBS:! Ved nærmere eftersyn er det ikke hele skærmen der er flækket. Det er inde under det yderste lag glas. Har det noget at sige, og kunne skaden evt. være sket inden fragten?

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:47
Jeg mener der var en anden i en tidligere tråd med præcis det samme problem på dette tv. Prøver lige at finde det...
Til top
SuperJunior Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 22-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 16:55

Jeg har åbenbart ikke ret. :) Så sletter lige mine indlæg.



Redigeret af SuperJunior - 02-April-2008 kl. 22:27
--------------------------
Samsung LE32M87
Onkyo 605
KEF 5005.2
Til top
Rekvium Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 02-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:00

UPDATE:

Har lige snakket med direktøren. Imorgen vil ham der sørger for fragten ringe og lige snakke med min mor som modtog pakken. Der er nogle ting han skal vide inden de kan søge erstatning hos GLS. Han forsikrede mig at uanset om der er tale om fragtskade, eller en defekt på produktet, skal de nok tage sig af det. Hvad "tage sig af det" betyder, bliver spændende at se. Foreløbig lover det rimelig godt syntes jeg. Han er et venligt menneske ihvertfald. Skulle jeg gå hen og få et nyt fjernsyn som planen er, vil det ihvertfald ikke være sidste gang jeg handler hos dem. Måske vil jeg bede om bedre forsendelse, men ellers har jeg været fint tilfreds.

Jeg krydser ihvertfald fingre.

Mange tak for inputs, jeg skriver lige i morgen og opdaterer. Det kunne jo være der var nogle der intereserede sig.

 

- Rekvium

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-April-2008 kl. 17:06

Den anden sag der mindede om denne var den her:

http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37263& KW=px80

Her er samme skade opstået, men godt nok først lidt senere.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu