recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Køb og salg > Jura
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Irriterende situation med KrishAV 
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIrriterende situation med KrishAV 

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Emne: Irriterende situation med KrishAV 
    Sendt: 17-April-2008 kl. 18:47

Jeg købte for 13 dage siden et Toshiba 42Z3030D fra KrishAV. Desværre
udsender det en ret høj og meget irriterende summen når det er tændt,
en summen som jeg har fået bekræftet fra flere med samme panel ikke
forekommer på deres. Man kan få summeriet til at ophøre, hvis man
skruer backlightet op til 90 eller derover, men alt derunder får det til at
summe, hvilket kan være meget eneverende i stille passager i film osv.
Jeg har i dag haft kontakt til KrishAV som beder mig kontakte Toshiba DK
som beder mig kontakte El-Giganten. Er der nogen der har haft noget
med El-Giganten at gøre i forb. m. support, reparationer? Jeg har lidt et
indtryk af, at de er nogen man absolut ikke gider have til at behandle ens
sag. Jeg har også fået at vide af folk på AVForums, at Krish burde bytte
TVet eftersom jeg endnu ikke har haft skærmen i to uger. Er der nogen
der har et godt råd? Blive ved med at belemre Krish med mit problem
eller tage kampen op med Toshiba/El-Giganten? Jeg har en EU-garanti,
men det bliver sikkert håbløst besværligt alligevel...

------------------------------------------------------------ -------------------------

OPFØLGNING:

Till de af Jer der har fuldt med i denne tråd er det
med fryd i min stemme, at jeg kan meddele alle, at John fra KrishAV netop har sendt mig en mail, hvori der står, at de gerne vil refundere alle udgifter i forbindelse med ombytningen af TVet. Jeg har med andre ord fået bekræftet mit førstehåndsindtryk af både John og KrishAV, hvilket er, at de er ærlige og kompetente AV-forhandlere. Selvom der lige var et sekunds knas på linien, har de alligevel vist sig fra deres sande side og jeg kan med andre ord alligevel varmt anbefale andre at købe udstyr gennem dem.
Håber at kunne glæde en masse andre ved at skrive dette



Redigeret af Ebolaebola - 21-April-2008 kl. 12:14
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 19:25

Har igennem årene haft 3 retur sager med elgiganten.

- En dvd brænder som døede efter 3 uger - den blev byttet efter en hurtig test i butikken.

- En Viewsonic monitor med 3 røde pixels, som jeg fik pengene retur på.

- Et Philips surround anlæg, der efter 1 år og 10 måneder ikke længere kunne læse nogen form for dvd eller cd - Det blev sendt til reparation, og ca. 3 uger efter blev jeg ringet op, og fik at vide det ikke kunne betale sig at lave det, men at jeg kunne komme ned i butikken og handle andre varer for det beløb jeg oprindeligt havde betalt.

Så lutter positive oplevelser med Elgigantens support - Tilgengæld kan man nogengange nå at lære russisk på den tid det tager at få hjælp i selve butikken.

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 20:21
Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

- Et Philips surround anlæg, der efter 1 år og 10 måneder ikke længere kunne læse nogen form for dvd eller cd - Det blev sendt til reparation, og ca. 3 uger efter blev jeg ringet op, og fik at vide det ikke kunne betale sig at lave det, men at jeg kunne komme ned i butikken og handle andre varer for det beløb jeg oprindeligt havde betalt.


I den situation kan du forlange pengene tilbage. Når handelen ophæves er det ikke et krav at du skal købe noget nyt i samme butik.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 20:42

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Kasper_J Kasper_J skrev:

- Et Philips surround anlæg, der efter 1 år og 10 måneder ikke længere kunne læse nogen form for dvd eller cd - Det blev sendt til reparation, og ca. 3 uger efter blev jeg ringet op, og fik at vide det ikke kunne betale sig at lave det, men at jeg kunne komme ned i butikken og handle andre varer for det beløb jeg oprindeligt havde betalt.


I den situation kan du forlange pengene tilbage. Når handelen ophæves er det ikke et krav at du skal købe noget nyt i samme butik.

Sikker.??? Man har vel kun krav på at få et tilsvarende eller bedre produkt..

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 21:14
Ombytning skal i givet fald være til præcist det samme produkt. Efter næsten to år er det ofte umuligt...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Kasper_J Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-Marts-2007
Status: Offline
Point: 2811
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 22:02

Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:



I den situation kan du forlange pengene tilbage. Når handelen ophæves er det ikke et krav at du skal købe noget nyt i samme butik.

Sikkert, men jeg var nu udemærket tilfreds med løsningen.

Hvis man vil se meget firkantet på det, var det jo også mig der skulle dokumenterer at defekten ikke skyldtes almindligt slid (hvad det formentlig gjorde) - Men det blev jeg jo ikke bedt om.

Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 22:31
Nå, jeg kan så lige hilse og sige, at Toshiba DK ikke har noget som helst
med fladskærme at gøre, kun kopi- og printudstyr, hvilket de fortæller i et
svar på en mail jeg skrev tidligere i dag. Det er jo pænt nederen.
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2008 kl. 22:49
Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Nå, jeg kan så lige hilse og sige, at Toshiba DK ikke har noget som helst
med fladskærme at gøre, kun kopi- og printudstyr, hvilket de fortæller i et
svar på en mail jeg skrev tidligere i dag. Det er jo pænt nederen.


Der er en autoriseret importør af Toshiba TV i Danmark, men jeg kan desværre ikke huske firmanavnet. Det burde Krish AV dog kunne fortælle dig.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 13:17
Efter at have snakket med Toshiba DK, UK og Norge har jeg fået en
bekræftelse på, at der er tale om en fejl og at jeg skal have et nyt panel fra
forhandleren (KrishAV). Desværre viser sidstnævnte sig at være stædig,
hvilket jeg er rigtig træt af. Han råder mig bl.a. til at sælge panelet lokalt og
få mine penge tilbage den vej. Ikke lige det jeg håbede på at høre... jeg vil
være meget træt af at skulle til at skrue bissen på overfor dem, for jeg kan
egentlig meget godt lide dem.
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
VTSKL Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 07-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 94
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 13:46

Som altid (i 99% af tilfældende) så er der ikke noget mere uinteressant end en kunde der har købt...

Typisk man skal stå i den situation.....

Håber du får løst dit problem

Til top
Ebolaebola Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 23-Juli-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 239
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 15:13
Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Efter at have snakket med Toshiba DK, UK og Norge
har jeg fået en
bekræftelse på, at der er tale om en fejl og at jeg skal have et nyt panel
fra
forhandleren (KrishAV). Desværre viser sidstnævnte sig at være stædig,
hvilket jeg er rigtig træt af. Han råder mig bl.a. til at sælge panelet lokalt
og
få mine penge tilbage den vej. Ikke lige det jeg håbede på at høre... jeg
vil
være meget træt af at skulle til at skrue bissen på overfor dem, for jeg
kan
egentlig meget godt lide dem.


Okay, KrishAV har sagt, at jeg kan sende det retur dog uden at nævne
noget om udgiften til forsendelse, så derfor: Er der nogen, der ved hvem
der skal betale? KrishAV eller mig? Jeg håber godt nok det er dem, ellers
har man jo nærmest ikke lyst til at sende det retur, hvilket måske netop
er tanken bag. Det vil komme til at koste mig 2000,- tur/retur og så var
et billigt fjernsyn jo lige pludesligt ikke så billigt mere.
William Faulkner, mit nemesis.
Til top
Lennon Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 06-Januar-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4858
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2008 kl. 15:15

Oprindeligt skrevet af Ebolaebola Ebolaebola skrev:

Efter at have snakket med Toshiba DK, UK og Norge har jeg fået en
bekræftelse på, at der er tale om en fejl og at jeg skal have et nyt panel fra
forhandleren (KrishAV). Desværre viser sidstnævnte sig at være stædig,
hvilket jeg er rigtig træt af. Han råder mig bl.a. til at sælge panelet lokalt og
få mine penge tilbage den vej. Ikke lige det jeg håbede på at høre... jeg vil
være meget træt af at skulle til at skrue bissen på overfor dem, for jeg kan
egentlig meget godt lide dem.

Ser ud til,at der ingen vej er udenom KrishAV. Så kan vi andre spændt stå på sidelinien og se hvad det ender ud i . . !  

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu