recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ps3 imod x360
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketPs3 imod x360

 Besvar Besvar Side  123 13>
Forfatter
Besked
Peter1205 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger
Avatar

Oprettet: 29-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 5
Direkte link til dette indlæg Emne: Ps3 imod x360
    Sendt: 13-December-2008 kl. 20:08
Hvad er bedst........
Til at spille på -----
Til at se film på ----

???



peter

Til top
A_Nielsen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 27-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 754
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 20:31
Hardwaremæssigt er PS3 x360 overlegen. Dog findes de fedeste spil til x360.
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 20:37
Hardwaremæssigt måske - men når alt kommer til alt ser det ens ud, og ifølge tests hvor der er sammenlignet, bl.a. på Gamspot.com, er Xbox i visse tilfælde, fx Fallout 3, væsentlig bedre på grafiksiden.

Til film, tja... Skal du se BR film, så er det PS3, hvis det er alt andet som er downloadet fra nettet, så er det sgu det samme. Jeg foretrækker personligt xbox'ens navigering fremfor PS3 (jeg har begge konsoller).
Til top
Henrik Nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 01-December-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 20:45
PS3 er bedst på alle punkter, uden tvivl.
Alt fra hardware (regnekraft, BD drev, lagerkapacitet, controller, osv.) til systemtes software opbygning og mange valgmuligheder (du kan F.eks. selv vælge hvilket styresystem du vil bruge) er X360 overlegent. 
Til top
Ulrikwich Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 02-Oktober-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 967
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 20:49
Hvis dine hænder ikke tilhører en 7-årig, så er controller i hvert fald bedre på xbox. Lagerkapacitet, har du nogensinde fyldt de 80gig op der er på ps3. Og når det er sagt får xbox med 120...

Hvad vil du bruge den regnekraft til, når der ikke er en skid forskel på spillene, og de ser mere ller mindre ens ud.

Desuden er spil udvalget MARKANT bedre til xbox, og den er noget billigere...
Til top
Stampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Januar-2004
Status: Offline
Point: 2406
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 20:53
Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

PS3 er bedst på alle punkter, uden tvivl.
Alt fra hardware (regnekraft, BD drev, lagerkapacitet, controller, osv.) til systemtes software opbygning og mange valgmuligheder (du kan F.eks. selv vælge hvilket styresystem du vil bruge) er X360 overlegent. 


Sikke dog et fanboy svar uden mindste argumentation

Her er så et par svar fra folk der rent faktisk ved hvad de taler om:
En udviklers perspektiv
Citat: "Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it’s quite inferior to the 360."

Konkrete spilsammenligninger

Et eller andet sted må man sige at det er sølle at en konsol der på papiret er så meget stærkere ikke preformer bedre

Til top
ainG Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-Oktober-2008
Status: Offline
Point: 148
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 21:03

Oprindeligt skrevet af Stampe Stampe skrev:

Oprindeligt skrevet af Henrik Nygaard Henrik Nygaard skrev:

PS3 er bedst på alle punkter, uden tvivl.
Alt fra hardware (regnekraft, BD drev, lagerkapacitet, controller, osv.) til systemtes software opbygning og mange valgmuligheder (du kan F.eks. selv vælge hvilket styresystem du vil bruge) er X360 overlegent. 


Sikke dog et fanboy svar uden mindste argumentation

Her er så et par svar fra folk der rent faktisk ved hvad de taler om:
En udviklers perspektiv
Citat: "Performance: On paper, the PS3 is more powerful. In reality, it’s quite inferior to the 360."

Konkrete spilsammenligninger

Et eller andet sted må man sige at det er sølle at en konsol der på papiret er så meget stærkere ikke preformer bedre

Aktiklen der er jo totalt outdated.

Og så skal det jo også siges, at PS3'en har været ude i mindre tid og er langt sværere at programmere til. Dog ikke helt så svær som PS2'en var. Bare vent at se, snart tager PS3 føringen (hvilket den allerede er godt igang med).

Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 21:49

Xbox 360'eren har et større katalog af titler at give sig i kast med, så som spillemaskine alene, ville den måske være at foretrække lige nu, selv om PS3'en er godt på vej med fede titler også!

Jeg har selv begge maskiner, men bruger så kun min PS3 - fordi min omgangskreds også har PS3....

Som udgangspunkt kan jeg også bedst lide PS3'en, simpelthen fordi den er så "no-nonsens" som den kan være!

Hvis du skal opgradere din Xbox 360 med et eller andet, f.eks. en større harddisk, så skal du ud og købe Microsofts egen proprietære harddisk - du kan ikke bare købe den første, bedste og billigste SATA disk og sætte i... det er noget skrammel, for en 120Gbyte disk fra MS, koster alt for meget i forhold til den plads du får....

Hvis du skal tilkoble din Xbox 360 til noget trådløst, skal du ud og købe Microsofts proprietære netværksadapter - ikke noget med bare at købe en billig trådløs dongle, nej - du SKAL spændere 600,- på en adaptor fra MS... det er også noget skrammel...

På PS3'en er alt bare ganske almindeligt standard udstyr - køb en 2 1/2" Sata disk, og prop den i... mangler du lige et kabel til et eller andet, så har du det nok liggende til din pc - strømkabler, USB kabler, HDMI kabler osv osv...

Og så er PS3'en til dels et "åbent" system - du kan vælge at afsætte 10Gbyte af harddisken til Linux, som du så kan boote direkte fra PS3'en XMB...

Og så skal man altså ikke kimse af BluRay drevet - det åbner op for en hel ny verden af fede BluRay film....

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 21:55
Oprindeligt skrevet af ainG ainG skrev:

Bare vent at se, snart tager PS3 føringen (hvilket den allerede er godt igang med).


Det har PS fanboys jo sagt lige siden PS3 kom ud.

Så kan man jo passende købe en Xbox og få en bedre oplevelse nu mens man venter på det sker.



Helt konkredt: Hvis man ønsker at spille online er Xbox langt overlegen. Hvis man ønsker at se BD er der kun PS3. Alt andet er et spørgsmål om smagssag.

Eller sagt på en anden måde. Hvis man ønsker at spille ofte vil Xbox'en formentlig være det bedst valg da de fleste af dem på de danske spil fora der ejer begge konsoller primært spiller xbox'en når de spiller et multiplatform spil. Men igen, det er et spørgsmål om præferencer.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 22:03
Oprindeligt skrevet af centric centric skrev:

Oprindeligt skrevet af ainG ainG skrev:

Bare vent at se, snart tager PS3 føringen (hvilket den allerede er godt igang med).




Eller sagt på en anden måde. Hvis man ønsker at spille ofte vil Xbox'en formentlig være det bedst valg da de fleste af dem på de danske spil fora der ejer begge konsoller primært spiller xbox'en når de spiller et multiplatform spil. Men igen, det er et spørgsmål om præferencer.


Der falder jeg så meget ved siden af - jeg har begge konsoller, og ejer ikke et eneste spil til Xbox'en :)
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
centric Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 25-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 22:17
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Der falder jeg så meget ved siden af - jeg har begge konsoller, og ejer ikke et eneste spil til Xbox'en :)

Du er nok heller ikke den eneste.

Som skrevet: Det er en smagssag. Bare fordi flere foretrækker Xbox 360 til multiplatform betyder jo ikke det er den bedste løsning for alle.


Men en xbox uden spil kan da ikke være særlig underholdende? Bruger du den som extenter?
Til top
Ponduus Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 16-August-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 238
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2008 kl. 22:24
Som de andre siger, det er et spørgsmål om smag og
brugsvaner. Jeg bruger min langt overvejende til at se
BD, derfor var PS3 et oplagt emne.

Desuden har jeg altså haft en Playstation :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 13>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu