recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - IPBox 900/910 eller Vantage VT 7100C
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketIPBox 900/910 eller Vantage VT 7100C

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Emne: IPBox 900/910 eller Vantage VT 7100C
    Sendt: 31-December-2008 kl. 07:21

Godt nytår! Jeg vil købe en HD recorder til DVB-C (Yousee), HD recorderene i min prisklasse, som jeg ser på er IPBox 900/910 og Vantage VT 7100C (maks 359€ plus forsendelse). 

Vi har fået lagt fiber ind, men vi har ikke services udbudt endnu så jeg kommer nok til at bruge Yousee et til to år endnu, men grundet den begrænsede horisont vil jeg ikke investere i en IPBox 9000, selv om dual-tuner er fristende.

IPBox 900/910 er i defender position, da jeg vil kunne skifte tuner til DVB-T og bruge recorderen med Boxer, hvis/når jeg skifter til Fasttv eller lig.

Er der nogen der har relevante erfaringer, advarsler, anbefalinger eller alternativer i prisklassen ?

Jeg har søgt på dette og andre fora og jeg har læst manualerne, men som regel er det mest interessante, det som ikke står i manualerne



Redigeret af kleth - 31-December-2008 kl. 07:41
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 15:40

jeg er fortaler for Abcom/DGstation produkterne, og ip910 er nok den model du skal vælge hvis du vælger dette produkt.
den har intern kortlæser , som kan bruge de kort de skal bruge til boxer og yousee..
og så har den mulighed for intern hdd.

det har ip900 ikke.

Kender ikke vantage, men jeg er sikker på at du vil få flere muligheder med ip910 og så også det at tuner kan udskifter for en billig penge. og at den også kan en del andet er jo kun en fordel..
At du allerede har PCH gør, jeg ikke vil fortælle at ip910 også understøtter lidt avi/vob afspilning.. pch er helt overlegen her til det formål.

du kan tilslutte din QNAP til boksen og lade optagelser ryge direkte ind på din nas, så du slet ikke behøver en intern hdd.. så en rigtig god option her..

men køb den i tyskland  (axxaro.de)  der købte jeg min ip9000 og de leverede hurtigt.. men andre er nok også fine nok.
Pris i dk er for høj mener jeg..

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-December-2008 kl. 16:07
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

jeg er fortaler for Abcom/DGstation produkterne, og ip910 er nok den model du skal vælge hvis du vælger dette produkt.
den har intern kortlæser , som kan bruge de kort de skal bruge til boxer og yousee..
og så har den mulighed for intern hdd.

det har ip900 ikke.



Er der kommet styr på DVB underteksterne i IPbox?
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 13:57
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

jeg er fortaler for Abcom/DGstation produkterne, og ip910 er nok den model du skal vælge hvis du vælger dette produkt.
den har intern kortlæser , som kan bruge de kort de skal bruge til boxer og yousee..
og så har den mulighed for intern hdd.

det har ip900 ikke.



Er der kommet styr på DVB underteksterne i IPbox?

Jeg arbejder sammen med DGStation lige nu, på at få det løst.
jeg har fået beta test og udvikler status hos dem, så sammen skal det nok blive pænt.

Det er pt ikke de flotteste undertekster når vi taler dvb undertekster, der er lidt problemer med at tolke farver på det modtagne grafik.
de er der dog på skærmen, men pæne er de ikke.



Redigeret af pendec - 01-Januar-2009 kl. 13:58
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 14:00
Oprindeligt skrevet af pendec pendec skrev:

Jeg arbejder sammen med DGStation lige nu, på at få det løst. jeg har fået beta test og udvikler status hos dem, så sammen skal det nok blive pænt.


Ok... andet spm: hvad får dig til at anbefale IPBox fremfor Dreambox? Er det andet end den lavere pris? IPBox 9000 er selvfølgelig væsentlig billigere end DM8000, men IPBox 910 og DM800 er nogenlunde i samme prisleje. Det er i hvert fald ikke 3-4000 kroners forskel..


Redigeret af JesperLund - 01-Januar-2009 kl. 14:01
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 14:18

der er jo små forskelle på ip910 og dm800.. hdmi som en af dem..
Der er jo altid forbundet tab af kvalitet når man sætter adaptere på, det tror jeg flere gerne flere i dette forum vil bekræfte. og rodet med at spdif så skal sendes sammen med dvi til tv, hvor ip910 giver dig muligheden for at adskille det uden ekstra udstyr.

så er der vel stabiliteten, så selvfølgelig er et følsomt emne, og handler lidt om boksens primære funktioner.
så enkelt sagt, ser du tv og zapper osv.. og ser på billed kvaliteten, selv ved afspilning af avi. så tror jeg og læser at ip910 tuneren er bedre..
selve E2 som dm800 bruger, findes også i beta til ip910, dog er den lige så ustabil som til dm800 når man leger for meget..

de negative sider af ip910, er vel,set som ren bruger.
- dvb undertekster forkerte farver.
- begrænset epg på nordiske kanaler (kræver plugin ellers er der kun now&next primært på via, cd ser ud til at tilbyde at de kan hente for et par dag på specifikke transponders)
- billed på hdmi og scart, samtidig. chipset tillader det, software gør bare ikke endnu.

da jeg ikke har prøvet en dm800, kan jeg ikke sammenligne mere, end hvad E2 på ip910 har vist, som jeg også har set gentaget i dm800 forums, dog er e2 på dm800 forbedret siden sidst, det er ip910/e2 ikke endnu.

DGStation har så et helt andet problem, som desværre giver udfordringer, og det er at når de løser et problem, så introduceres et par nye hist og her, det er lidt irriterende og det rammer nogle gange almindelige brugere..
ligesom at dvb undertekster fungerer, men de ser forkerte ud farvemæssigt, der er ligesom at løse et problem, og skabe nogle nye.

jeg er ikke sikker på jeg kan sige hvorfor man skal vælge ip910 frem for dm800.. det er nok mere en smagssag og hvilket formål den skal bruges til.

Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-Januar-2009 kl. 16:02
Hej, tak for alle input, jeg sætter stor pris på alt input.
Mit behov er at have en recorder til Yousee DVB-C, jeg kan kode til at optage primært film, men også enkelte serier. Det optagne materiale vil blive trimmet for reklamer og sandsynligvis transcoded uden for recorderen, for fremvisning på enten min Tvix eller PCH. Jeg vil dog foretrække at der er HDMI, men det er ikke et must have.

Jeg er ikke linux haj, men kan nok til husbehov dog gider jeg ikke længere skulle kompilere kernels e.lig. Ligeledes er jeg ikke religiøs m.h.t. platform og navn for samme, det er mig derfor ikke et mål at min recorder skal køre linux, bare den driftsmæssig er stabil og jeg ikke skal programmere den i Perl, XML med vi. Så kunne jeg jo bare bygge mig en Mythbuntu maskine

M.h.t. softwareudvikling så skaber defect-corrections nye defects, som skal findes af test/QA, det er en naturlov - Jeg vil foretrække at slippe for unstable/nightly builds af min SW, men defects betyder også at der arbejdes på SW

Jeg har ikke studeret DM800, men jeg vil give den et kig her til aften.


Redigeret af kleth - 01-Januar-2009 kl. 16:05
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
Briandk Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 15-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 38
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-Januar-2009 kl. 13:39

Det er meningen at ip9000 boksem skal kunne komme til at bruges til iptv i fremtiden, så det er et stort plus, hvis man får fiber senere.

Jeg har også ip9000+, synes p.t at boksen kører ret godt, kun farver på dvb underteksterne, skal løses som større issue lige pt.

Det er gankse nemt at lægge ny firmware på og 3 part image understøtter langt de fleste ting, uden videre konfirguration, så det er helt fint, når man ikke er nogen linux mester.

 

Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 19:56
Hmm det er lidt af en religionskrig jeg vist er landet
i. Generelt set er meningerne at DM800 har dårligere HW
men bedre SW og omvendt med IPBox 910. Jeg har læst om
flere der skriver at deres DM800 bliver MEGET varme.

Jeg har også set at "det" forventes at Ipbox 910/9000
(samme platform) kommer til at understøtte IPTV. Jeg vil
dog ikke købe på baggrund af noget som måske bliver
implementeret/understøttet - Jeg vil købe på baggrund af
hvad det kan nu.

Jeg hælder vist mest til IPBox 910, bedre HW har bedre
muligheder når SW bliver modnet.
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
bruger udmeldt 5 Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 15-April-2006
Sted: lolland
Status: Offline
Point: 3584
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 20:43

Oprindeligt skrevet af kleth kleth skrev:


Jeg hælder vist mest til IPBox 910, bedre HW har bedre
muligheder når SW bliver modnet.

kan kun give dig ret, hardware i maskinen skulle være det bedste lige nu, eller ihvertfald bedste fremvisning. software lakker en del endnu..
Men jeg bliver konstant mindet om at sådan var det også for ejere af en dm7000 boks i starten.. det mener jeg dog ikke kan sammenlignes.
der var linux dvb bokse jo ikke så udbredt som de er ved at blive nu, og fås i utallige varianter.

jeg kan kun sige at de erfaringer som folk pt har talt om i anden tråd omkring TV2Film HD og National treasures og hakken og lyd problemer, dem havde jeg ikke på ip9000. og den stod knivskarpt under hele afspilningen. Surt man ikke havde mulighed for at se ip910 præstere på dvbc siden i samme historie.. nu var det jo canaldigital jeg tog den fra.

Til top
kleth Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 07-April-2006
Status: Offline
Point: 215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 12:28
Så er der bestilt AB-COM IPBox 910 HD med DVB-C tuner,
en løs DVB-T tuner og et sæt Smart Wi Så skal jeg
bare have en 2.5" HDD.

Tak for input, jeg tror (og håber) at jeg har gjort det
rigtige valg og i hvert fald har gjort min
beslutning mere nuanceret.
Tak!
Tvix M-5100SH/PCH NMT A-100.
IPBOX 910 HD.
Sony KDL32v4500/Samsung LE22B450.
DNT Ipdio Mini Pro.
QNAP TS-101/NAS4220-B/Synology CS407.
-
Min gamle NAS drillede mig, så nu tror den at den er en router.
Til top
HQjben Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 583
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2009 kl. 14:52
Hvad med text-tv, er det noget der er godt på 910'eren? Jeg tænker her om det er ventefrit, for det er da om noget, det der irriterer mig mest ved Yousee's HD box.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu