recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - theHomeCinema of NonameDesigndk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukkettheHomeCinema of NonameDesigndk

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Emne: theHomeCinema of NonameDesigndk
    Sendt: 10-September-2008 kl. 08:12

Hej

Ja det her er så min tråd med mit lille setup, som startede ud med en PS3 sidste forår, og for alvor begyndte at vokse her i sommers og så de sidste par måneder.

Det var meningen der skulle stå NoNameDesigndk i overskriften, men af en eller anden grund ændrer recordere.dk det til NonameDesigndk..

Setup:
- TH-42PZ80E
Logitech Z-5500 Digital spiller godt 
- PS3 60GB
- DIR-655 router

- PC med følgende specifikationer:

  • Bundkort: Gigabyte GA-EP45-DS3L
  • CPU: Intel Q6600 @ 2,4GHz
  • Grafikkort: Sapphire Radeon HD 3870 Ultimate edition (512MB GDDR4) (Passiv kølet)
  • RAM: OCZ Titanium 2x2GB (PC2 6400 800MHz) 
  • PSU: Antec Earthwatts 500W
  • HDD: WD 250GB
  • DVD/CD: Philips DVD brænder
  • Kabinet: AeroCool ExtremEngine 3T Sort (ser fedt ud i mørke - 250mm på siden og 140mm blå LED blæser i front - køler rigtigt godt)

Det hele er klemt ind i et ca. 4m x 3m lokale hvor de to "vægge" er ubrugelige (skabe på den ene og et vindue på den modsatte væg), så det er lidt svært at finde en optimal måde at stille det op på

Kabler:
Clicktronic 2m HDMI (PS3 -> PZ80E)
Clicktronic 5m HDMI (PC -> PZ80E)
Clicktronic Jack - phono 3m (TV -> Z-5500)
Clicktronic 5m Coax kabel (PC -> Z-5500)
Home Theater Toslink 1.5m (PS3 -> Z5500)

Kabelkanal under tv (0,75m)
Kabelkanaler til højtalere m.m. er bare nogle plastik fra Harald Nyborg i forskellige størrelser

 

Fremtiden:
- muligvis et nyt tv-møbel (designet selv) - glas er ikke til at holde rent men det var billigt
- Sofabord til glas m.m. når man hygger med film - bruger gulvet nu
- Ny DVD brænder i sort, så den passer til det nye kabinet (muligvis en bluray-afspiller/-brænder.. ??)
- diNovo Mini, diNovo Edge og MX Revolution

 

DIY TV-møbel:
Så fik jeg scannet nogle af skitserne ind (som sagt skitser, så målestoksforhold m.m. er der ikke taget højde for)

første skitse viser lidt om hvordan jeg vil have det til at se ud, eller godt nok skal der være nogle låger på.. om der kommer en eller 2 blæsere i bunden er jeg ikke blevet enig med mig selv om endnu.. Anden skitse viser lige hvordan jeg regner med at lave en "falsk" bagbeklædning hvor jeg så kan føre kabler bagved.. som sagt er der ikke taget højde for målestoksforhold, så nej, selvfølgelig skal bagvæggen ikke være så langt inde i møblet..

 

Billederne:
Ja og så til billederne af mit setup

Ja sådan ser det ud nu.. undskyld billedkvaliteten, men det er bare min 6220C der er brugt til formålet..

ja så også lige et billede af min dejlige nye sovesofa.. den er simpelthen bare genial og rigtig lækker at ligge i når man ser film Man kan her også se mine to baghøjtalere..

Og ja, sikke et kabelrod man kan få når man sådan skal have hængt sit tv op

Hmm ja det er så hvad jeg lige har haft råd til indtil videre, da jeg også bruger en del penge på mobil, pc og cykel..
Nu må vi se hvornår min lærlingeløn tillader mig at udbygge med bedre lyd..

 

Updates:
UPDATE 28.09.08: "Biograf-skilte", kabelskjulning og nye billeder

UPDATE 09.10.08: Logitech Z-5500 Digital og OCZ Titanium 2x2GB ankommet/afhentet og installeret i setup'et

UPDATE 21.10.08: Jeg er blevet færdig med at sætte højtalere op og har nu taget nye billeder. Jeg er derudover også færdig med mit projekt med kabelskjulning

UPDATE 19.11.08:
- Så fik jeg lige ændret lidt i min første post, så den er lidt mere up-to-date
- Tilføjet links til hvor jeg har købt tv, kabler m.m.
- Jeg har hængt tv'et op og fået mig en sovesofa.
- Nye "biograf-skilte" er også hængt op

 

"Historie":
Det hele startede 19. juni 2008 hvor jeg fik min første fladskærm, og ja, siden hen er min "hjemmebio" bare vokset og blevet bedre eller dvs. jeg fik allerede min PS3 i marts/april 2007, hvorefter jeg så hele tiden har regnet med at købe en flad med ordentligt billede..

Det har altid været min drengedrøm at få mig et ordentligt surround anlæg , men ja, som I kan se har jeg endnu ikke fået den opfyldt.. Regner dog med den bliver opfyldt i foråret/til sommer 2009, når jeg har sparet lidt op igen efter de ekstreme udgifter jeg lige har haft her i sommers/efteråret..

jeg tænkte jeg lige ville bibeholde de "gamle" billeder.. så kan man se hvordan min "hjemmebio" har udviklet sig


Her har jeg næsten lige sat mit nye tv op og til PS3'eren. Det er Ice Age 2 - hvis nogle skulle være i tvivl - på DVD, afspillet fra PS3 med upscaling slået til..

BILLEDER (28.09.08):

Her er jeg lige blevet færdig med "Operation Kabelskjul"

Billeder 21. okt. 08
 
Her havde jeg lige købt og "installeret" mit Logitech Z-5500 Digital i min "hjemmebio", inkl alle kabelbakker.

 
Højre baghøjtaler og min sub med control center ovenpå.. Jeg har nu min PS3 via Digital Optisk, PC via Digital Coax og TV via phono på samme tid.. nice  jeg ikke skal skifte rundt på kablerne mere.. Til hver højtaler købte jeg den mindste kabelbakke jeg kunne få 16x16mm.. Jeg ville ikke ud og give det hvide ud af øjnene for en Alu kabelbakke.. måske når jeg flytter, men ikke nu..

Alt ris og ros er meget velkommen



Redigeret af NoNameDesigndk - 08-Januar-2009 kl. 07:58
Mvh

Stephen
Til top
Voodoodolphins Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 926
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 19:31
Kan se at du havde tænkt på NAD t755 receiveren som en fremtidig afløser for din hjemmelavede. Ingen tvivl om du vil få en receiver med noget pondus i, men lige præcis den model sender ikke lyd via hdmi. Ved ikke om det betyder noget for dig, men det betyder i hvert fald at du ikke kan få de højt opløste lydformater fra blu-ray/hd-dvd fra din PS3. Jeg mener at modellen over altså NAD T765 medtager lyden via hdmi (er helt sikker på at T775 gør men så er vi også i de dyre ende). ellers så kig på denons da jeg mener at alle deres receivere som har hdmi tager lyd med via hdmi. ellers vil folk her inde sikkert foreslå at du kigger på onkyo's receivers. Personligt vil jeg anbefalde dig at holde dig til NAD eller denon men de er en smagssag.
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 21:46
Da jeg lige kiggede på forstærkere i dag, kom jeg også til at se at NAD vist ikke havde alt det der originale uha åhh så gode nye lydkvaliteter man får fra bluray, men at jeg nok skulle kigge på denon eller onkyo.. (og NAD's der kan de ting er for dyre.. :S allerede T765 er vist for dyr - 10.000,- )

Hvorfor sys du jeg skal holde mig til NAD og Denon ?
Mvh

Stephen
Til top
Voodoodolphins Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 926
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 21:57
Oprindeligt skrevet af NoNameDesigndk NoNameDesigndk skrev:

Da jeg lige kiggede på forstærkere i dag, kom jeg også til at se at NAD vist ikke havde alt det der originale uha åhh så gode nye lydkvaliteter man får fra bluray, men at jeg nok skulle kigge på denon eller onkyo.. (og NAD's der kan de ting er for dyre.. :S allerede T765 er vist for dyr - 10.000,- )Hvorfor sys du jeg skal holde mig til NAD og Denon ?


Ja T765 koster 10K i hifiklubben.

Jeg siger selvfølgelig ikke at du skal, men fortællr dig bare at hvis du gerne vil udnytte blu-ray afspilleren i din PS3 optimalt så kunne det være værd at tage med i overvejelserne. Du kan få de funktioner du har brug for meget billigere se f.eks. på nogen af denons mindre surround receivers eller nogen af onkyos for den sag.
Personligt er jeg bare stor fan af NAD og i mindre grad af denon. men det er ikke ensbetydende med at jeg ikke kan fide på at købe et andet mærke, slet ikke.

Men mit råd gik som sagt også kun på hvis du havde planer om at udbygge dit setup. Selvfølgelig koster det at få et anlæg der gør de højtopløste lydformater værd at lytte til da ikke kun receiveren spillr ind der, men som sagt så behøver man ikke købe NAD det var kun fordi du selv foreslog NAD som en mulig receiver (T755). Men gør hvad du vil
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:04
okay.. hmm hvad spiller ellers ind i hvor godt de "højopløste lydformater" lyder ??

Jeg foreslog NAD fordi jeg selv synes at man da skal have mærkevarer ;) :P

Men jeg håber at kunne få mig noget fornuftigt surround for ca. eller under 20.000,- altså receiver, højtalere, sub og kabler.. men det bliver nok først om et halvt år eller mere.. lige nu skal jeg have penge til et kørekort :S ;)
Mvh

Stephen
Til top
Voodoodolphins Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 926
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:08
Tænkte på at valget afhøjtalerne selvfølgelig også spiller ind på hvor godt det lyder. Mht 20K budgetet så tro jeg ikke du har noget at frygte der, er sikker på at du om et halvt år satens kan få dig et rigtig godt surround setup og der helt sikker en del her inde som vil hjælpe dig med at finde de rigtige enheder også en masse som ved meget mere om det end jeg gør eller nogensinde vil.

Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-September-2008 kl. 22:20
hehe ... :D jamen jeg siger tak ;)
Mvh

Stephen
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 14:25
Det er da en udmærket bio du har der
Hvad med at pille klistermærkerne af TV'et?
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-September-2008 kl. 14:28
tak
er gjort.. det billede med ice age 2 er taget indenfor de 2 første uger jeg havde tv'et.. pillede dem af efter 2-3 uger.. På de to andre billeder er der ingen klistermærker
Mvh

Stephen
Til top
Stefan V Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 16-April-2008
Sted: Aalborg
Status: Offline
Point: 698
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 10:53
Super, der overså jeg i farten
Til top
RuneH Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1744
Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-September-2008 kl. 12:12

Den ser jo helt fornuftig ud. Især af en lærling at være ;)

Og når du får lavet dine skilte, så bliver det jo bare det bedre :D

Slut! -sagde de - Ingen signatur er det nye IN!
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-September-2008 kl. 13:00
Så har jeg fået samlet mig en PC der også skal bruges sammen med tv'et via en HDMI..
Spec's i første post..
Billeder følger senere når jeg har været ude og få mig et nyt skrivebord og ryddet op på mit værelse ..
Mvh

Stephen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu