recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Det digitale sendenet
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kvaliteten af Boxer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKvaliteten af Boxer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Emne: Kvaliteten af Boxer
    Sendt: 27-Januar-2009 kl. 23:47
Hej alle

Jeg ville blot høre, om der er andre som har fået dannet sig et indtryk af kvaliteten af Boxer signalet samt den medfølgende Sagem digital modtager? Da jeg kom hjem efter arbejde i dag kunne jeg se, at postbudet havde været en tur forbi min dør, så jeg smuttede derfor lige på posthuset efter min pakke fra Boxer.

Jeg havde bestilt pakken, hvor man får digital modtager med fra Sagem, da jeg er den "lykkelige" ejer af PX70 (Jeg er glad for det tv, men det er dog irriterende at det ikke understøtter mpeg4). Nå men jeg fik da boksen koblet til og den fandt alle kanaler med det samme...

Men jeg syntes godt nok det er et meget "blødt" billede, som jeg får frem. Det er hvert fald en del mere uskarp set i forhold til, hvis jeg finder kanalerne frem gennem mit PX70. Det er selvfølgelig kun DR1, DR2, Update og TV2 jeg kan sammenligne med. Det er jo ikke selve signalets skyld, men Sagem-boksen somnok  ikke gør det lige så godt. Selve kvaliteten af signalet er der ikke noget i vejen med og alle kanalerne modtager jeg fint. Kanalerne ser dog stadig væsentlig bedre ud end mit tidligere analog fællesantenne.

Men hold da op hvor den boks er laaangsom til at skifte kanal! Håber det bliver til noget en skønne dag, hvad angår muligheden for en form for konverteringsmodul til tv'et.

Men det var blot lige mine første erfaringer, som jeg tænkte jeg lige ville dele
Til top
SVP03 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 15-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4165
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 08:17
Nu kender jeg ikke lige til Boxer, men DR1 + DR2 er de bedste SD signaler jeg her på DTT og sat.Hvis dit indlæg skulle forstås sådan at boxer kanalerne så bedre ud.
SVP03
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 08:53

Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Hej alle

Men jeg syntes godt nok det er et meget "blødt" billede, som jeg får frem.

Hvad kabel bruger du fra Sagem til PX70?

Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 13:38
Jeg har netop fået samme model boks, dog uden Boxer abonnement. Desuden har jeg Canal Digital med en Digiality combo (som jo er mpeg2, derfor indkøb af ekstra boks). Jeg synes også billedet er skarpere med Digiality'en end Sagem. Jeg brugte det medfølgende scart kabel (ja jeg ved godt hvad mange vil sige til det). Digiality'en har også kun et standard scart kabel.
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 14:14

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

 Jeg brugte det medfølgende scart kabel (ja jeg ved godt hvad mange vil sige til det). Digiality'en har også kun et standard scart kabel.

Hvad signal kommer der fra scart til TV'et, composite eller S-Video?

Der er stor forskel på de 2, men jeg ville vælge et HDMI kabel under alle omstændigheder.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 14:29
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Hvad signal kommer der fra scart til TV'et, composite eller S-Video?

Eller RGB, som er den bedste af de analoge tilslutninger via Scart.

Flemming



Redigeret af fltk - 28-Januar-2009 kl. 14:29
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 14:33

Oprindeligt skrevet af Ham_Der Ham_Der skrev:

Jeg har netop fået samme model boks, dog uden Boxer abonnement.

Hvad kan sådan en boks bruges til uden Boxer abonnement????

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Status: Offline
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 14:38
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad kan sådan en boks bruges til uden Boxer abonnement????

Flemming

Den kan bl.a. bruges til DR1, DR2 Update og TV2 på DVB-T, og sikkert også til nogle af de svenske/tyske DVB-T kanaler hvis man bor i nærheden.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10312
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 15:16
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad kan sådan en boks bruges til uden Boxer abonnement????

Flemming

Den kan bl.a. bruges til DR1, DR2 Update og TV2 på DVB-T, og sikkert også til nogle af de svenske/tyske DVB-T kanaler hvis man bor i nærheden.

Ja, men det er da fuldstændig overkill når man kan få en modtager til 2-300,- kr. der kan det samme.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Ham_Der Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 29-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1259
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 16:22
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvad kan sådan en boks bruges til uden Boxer abonnement????

Flemming

Den kan bl.a. bruges til DR1, DR2 Update og TV2 på DVB-T, og sikkert også til nogle af de svenske/tyske DVB-T kanaler hvis man bor i nærheden.

Ja, men det er da fuldstændig overkill når man kan få en modtager til 2-300,- kr. der kan det samme.

Flemming



Det er det måske nok, men Sagem er mpeg4 og kan dermed også fange de nye DR kanaler til november. Det kan de billige ikke. Ved du om disse kanaler kommer på Canal Digital?
Hvem ved om Boxer til november tilbyder kanaler, som CD ikke har, og som jeg gerne vil se.

Hovedårsagen til to bokse er dog at kunne se et og optage noget andet, og gemme det optagede på DVD.

Til de andre, det er RGB, og HDMI kan jeg ikke bruge, da jeg ikke har fladskærm. Jeg har også prøvet at sætte boksen på CVBS, så synes jeg billedet bliver en anelse ringere.
Kommer der et fladskærm indenfor, kommer der selvfølgelig også HDMI på.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2009 kl. 17:02
Oprindeligt skrevet af Deluxe Deluxe skrev:

Hej alle

Jeg ville blot høre, om der er andre som har fået dannet sig et indtryk af kvaliteten af Boxer signalet samt den medfølgende Sagem digital modtager? Da jeg kom hjem efter arbejde i dag kunne jeg se, at postbudet havde været en tur forbi min dør, så jeg smuttede derfor lige på posthuset efter min pakke fra Boxer.

Jeg havde bestilt pakken, hvor man får digital modtager med fra Sagem, da jeg er den "lykkelige" ejer af PX70 (Jeg er glad for det tv, men det er dog irriterende at det ikke understøtter mpeg4). Nå men jeg fik da boksen koblet til og den fandt alle kanaler med det samme...

Men jeg syntes godt nok det er et meget "blødt" billede, som jeg får frem. Det er hvert fald en del mere uskarp set i forhold til, hvis jeg finder kanalerne frem gennem mit PX70. Det er selvfølgelig kun DR1, DR2, Update og TV2 jeg kan sammenligne med. Det er jo ikke selve signalets skyld, men Sagem-boksen somnok  ikke gør det lige så godt. Selve kvaliteten af signalet er der ikke noget i vejen med og alle kanalerne modtager jeg fint. Kanalerne ser dog stadig væsentlig bedre ud end mit tidligere analog fællesantenne.

Men hold da op hvor den boks er laaangsom til at skifte kanal! Håber det bliver til noget en skønne dag, hvad angår muligheden for en form for konverteringsmodul til tv'et.

Men det var blot lige mine første erfaringer, som jeg tænkte jeg lige ville dele


En rekke HD /MPEG4 bokser som benytter ST Micro chipset har en bug som gjør at videokvaliteten blir dårlig (spesielt på SD kanaler oppskalert til 1080i eller 720p). 

Sagem boksene i Norsk DVB-T har dette problemet og det samme har Sagem boksene til Canal Digital.  Boxer har neppe vært noe heldigere...

Dette er noe Sagem skal kunne fikse senere med software oppdateringer. I følge Norske www.teknofil.no så jobber Sagem med oppdatering av sin mottagerplattform.  Feilen skal allerede være rettet i Canal Digials HDPVR for kabelnett så Sagem har nok fokus på saken.
Se her  og her

Det er ikke bare Sagem som er rammet av dette problemet men alle produsenter som benytter ST Micro chipset og software fra ST Micro er potensielt rammet. Det er antagelig de fleste siden ST Micro chipset antagelig er billigst.    Jeg ser samme problem med Grundig boks for Norsk DVB-T men Grundig boksen fungerer bedre med 720p (dog ikke bra).

De billigste MPEG4 HD boksene (dvs. Sagem) for Norsk DVB-T koster 500 Danske kroner (599Nkr) uten abbonement så ST Micro hardwaren er garantert ganske billig.




Redigeret af Bobben - 28-Januar-2009 kl. 17:05
Til top
Deluxe Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 26-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 126
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2009 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af SVP03 SVP03 skrev:

Nu kender jeg ikke lige til Boxer, men DR1 + DR2 er de bedste SD signaler jeg her på DTT og sat.Hvis dit indlæg skulle forstås sådan at boxer kanalerne så bedre ud.


DR1 og DR2 er også klart de bedste signaler, som jeg modtager. Det jeg mente var blot, at de ikke var lige så skarpe set gennem Sagem boksen, som de er, hvis jeg ser dem direkte gennem min inbyggede tuner i tv'et. Men som sagt er det jo udelukkende Sagem boksen skyld.

Med hensyn til resten af kanalerne kan jeg kun sammenligne dem med med min tidligere modtagelse gennem antenneselskabet og der ser de altså noget bedre ud med Boxer. Min tanke var bare, at de nok ville se endnu bedre ud, hvis man modtog dem med en anden boks end Sagem'en. Eftersom DR1 + DR2 bliver mere uskarp gennem boksen må de andre kanaler jo også blive mere uskarpe i forhold til, hvis man havde en ordenlig digital modtager boks.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu