recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Min hjemmebiograf
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Min hjemmebiograf, debat
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMin hjemmebiograf, debat

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
thokra Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 205
Direkte link til dette indlæg Emne: Min hjemmebiograf, debat
    Sendt: 30-Januar-2009 kl. 14:38

Er det ikke en idé, at lukke dette forum for gæster - jeg synes mange (sidder i forsikringsselskab og behandler skader) udstiller deres hjem og med let snilde kunne man via dgs.dk / e-mails finde frem til ens adresse.

Synes blot, at med det flotte kram vi alle har, så er det farligt at udstille det...

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 14:55

Jeg er for så vidt enig.

Jeg har ofte undret mig over at folk stiller deres sager til skue på den måde. Det samme gælder nærmest alle dem der lister deres udstyr i nederst i alle indlæg. Det er god reklame til folk der ikke kender forskel på dit og mit. Her er du sikker på hvad der er på hylderne.

Men på den anden side: Hvis folk ikke har noget i mod at udstille deres sager for alle og enhver, så må de vel om det.

Jeg kigger selv i dette forum fra tid til anden, men kunne ikke selv tænke mig at udstille mit setup.

At nægte adgang til folk der er gæster, hjælper nok ikke noget. Det er jo ingen sag at blive bruger.

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 16:33

Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

Synes blot, at med det flotte kram vi alle har, så er det farligt at udstille det...

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

jeg kigger selv i dette forum fra tid til anden, men kunne ikke selv tænke mig at udstille mit setup.

Hmm, og har I ikke med ovenstående lige antydet at jeres udstyr er værdifuldt nok til at I ikke tør beskrive det, af frygt for at blive offer for et såkaldt bestillingstyveri?

Men det er da rigtigt at de fleste reélle brugere herinde jo nok i sagens natur har et vist udstyr, og selvfølgelig er der altid en fare for at oplysninger der er frit tilgængelige på nettet vil blive misbrugt... fint nok at gøre andre opmærksom på problematikken.

M.h.t. mit eget setup er det så gammelt eller billigt at jeg næppe tror det kan interessere andre end den tilfældige tyv... og jeg nægter at tro nogen er tosset nok til at brække ryggen på mit næsten 80 kg tunge Sony CRT ;) 

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 16:59
Oprindeligt skrevet af shaman shaman skrev:

Oprindeligt skrevet af thokra thokra skrev:

Synes blot, at med det flotte kram vi alle har, så er det farligt at udstille det...

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

jeg kigger selv i dette forum fra tid til anden, men kunne ikke selv tænke mig at udstille mit setup.

Hmm, og har I ikke med ovenstående lige antydet at jeres udstyr er værdifuldt nok til at I ikke tør beskrive det, af frygt for at blive offer for et såkaldt bestillingstyveri?

Muligvis, men bestillingstyveri kan det aldrig blive, da jeg ikke har beskrevet noget. Det er dog intet i forhold til visse af de viste biografer der på dette og andre fora.

Pointen er vel, at det er lidt for nemt at vide hvilke herligheder der er bag de låste døre, når man ligefrem skilter med det.

Til top
xcardman Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8672
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 17:18
Med alle de bruger vi er på recodere, er der sikkert også nogen som har lange finger rent statistisk set. Så det hjælper nok ikke og lukke det for gæster. Med alle de indbrud og hjemmerøverier og chancen nok lige så stor for at det bliver en tilfældighed. Der kommer sikkert mange flere procent indbrud fremover når endnu flere turister kommer for at se på vores bolig og det ingen konsekvens har. Hvad så med køb af vare på internet, der ved forhandlerne jo også hvilken udstyr du har.
 

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2009 kl. 17:30

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Pointen er vel, at det er lidt for nemt at vide hvilke herligheder der er bag de låste døre, når man ligefrem skilter med det.

Det er rigtig nok, men på den anden side vil det være temmelig dræbende for debatten om udstyr hvis man ikke kan beskrive det, og det er jo ikke kun i signaturen og "min hjemmebio" trådene at man kan finde oplysninger om en vilkårlig brugers udstyr.

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
Nikodk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 12-Juli-2004
Sted: nær Roskilde
Status: Offline
Point: 1836
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 00:03

Hvis bare folk lader være med at beskrive hvor de bor, og kalder sig udelukkende ved fornavn, så er der vel ikke den store fare for at blive lokaliseret?

Og naturligvis skal I lade være med at bruge jeres email - det er jo derfor der er en mulighed for at sende pm...

 

Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 11:44

En ting er debat, hvor man typisk diskuterer et produkt. Noget andet er en tråd, hvor man med billeder og tekst fremviser alt sit udstyr.

En enkelt handel med en bruger, og så har du vel hans adresse.  

Til top
Skyum Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4169
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 12:09
Spørgsmålet er så om vi skal sætte LADA mærker på vores Mercedes ???
Samsung UE75-ES9005U | Pioneer SC-LX83 | OPPO 93 | Samsung 3126 | Dali Ikon 7 | Dali Vokal 2 | Dali Ikon wall | B&W PV1 Subwoofer | Harmony Touch | Apple TV3
Til top
kaizer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2335
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 13:04

Oprindeligt skrevet af Skyum Skyum skrev:

Spørgsmålet er så om vi skal sætte LADA mærker på vores Mercedes ???

Det kan dårlgt sammenlignes. En bil kan man ikke undgå at vise frem, hvis man da ellers bruger den.

Ens AV-udstyr kan man godt undgå at vise frem. I hvert fald i en tråd dedikeret til dette, med masser af billeder.

Man som jeg har sagt før: Vis da endeligt jeres sager frem; vi er mange der godt kan lide at kigge på det. Bare i ikke kommer og beklager jeg, hvis det en dag bliver stjålet.

 

Til top
shaman Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2006
Sted: København
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 14:13

Oprindeligt skrevet af kaizer kaizer skrev:

Men som jeg har sagt før: Vis da endeligt jeres sager frem; vi er mange der godt kan lide at kigge på det. Bare i ikke kommer og beklager jeg, hvis det en dag bliver stjålet.

Ingen bruger der nogensinde har nævnt sit udstyr kan føle sig helt sikker, heller ikke du. 

M.h.t. bestillingsvarer vil skumle personer vel ikke finde deres varer ved at åbne tilfældige "Min hjemmebio" tråde eller kigge i vilkårlige signaturer... mon ikke de snarere ville bruge søgefunktionen, for at lede efter eksempelvis en specifik projektor?

Som sagt før er det en smal sag at finde en vilkårlig aktiv brugers udstyr, selvom vedkommende ikke har skiltet med det - f.eks var det yderst nemt at finde dit, bare for eksemplets skyld.

/Søren

Yamaha RX-V781 | Emotiva BasX A-150 | Teac AD-850 | Q Acoustics 3090C/3050w + Monitor Audio BX2 + Boston Acoustics SoundWareXS 5.1 SE | Sony DAV-SC8 subwoofer | Samsung UE82NU8005 |
Til top
NoNameDesigndk Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 10-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 625
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Januar-2009 kl. 20:58
hmm jeg  har selv en tråd her i dette forum, men jeg har med vilje også alle steder på dette forum og andre steder forsøgt at undgå at nævne byen jeg bor i , og har også undgået billeder med udsigten ud af mit vindue, så man ikke lige kan finde mig.. derudover offentliggør jeg heller aldrig mit fulde navn, så ja, det er de forholdsregler jeg har taget, for ikke at få besøg af de langfingrede der måtte eller ikke måtte findes på dette forum..

og hvad angår handler osv.. jeg har selv været med til at arrangere bruger fælleskøb på store PZ800 og BD afspillere, hvor jeg var mellemled.. jeg var ret overrasket over hvor meget vi her inde stoler på hinanden.. jeg fik fulde navne, adresser m.m. på alle deltagere, så ja, nu ved jeg hvor jeg skal lede hvis jeg vil have en 50" PZ800 eller en panasonic BD35.. jeg vil så sige at dem der har været med i de køb jeg har arrangeret bare skal være rolige, jeg bruger ikk disse informationer imod jer.. de skulle gerne være slettede fra alle computere m.m. nu
Mvh

Stephen
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu