recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Satellit TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Opdatering d. 24/3 til CD PVR HD boks
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketOpdatering d. 24/3 til CD PVR HD boks

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
el-HL Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 141
Direkte link til dette indlæg Emne: Opdatering d. 24/3 til CD PVR HD boks
    Sendt: 23-Marts-2009 kl. 20:11
I morgen er Canal Digital klar med en opdatering af deres PVR HD boks.
Det lyder jo lovene,
se her:

http://www.digitalt.tv/nyhed.aspx?ArticleID=2732


Redigeret af el-HL - 23-Marts-2009 kl. 20:12
Panasonic TX-P50VT50Y
Canal Digital HD Entertain Center
WD TV LIVE
PS3
Sony 32EX500
Sagem HD PVR 101-ST
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 20:37
Det var da en af de bedste nyheder længe... Det kan da KUN blive bedre med den boks.... Efter en ombytning og så de samme "fejl"... Tak for info...
Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 20:39

Opgraderinger skulle indeholde flg. forbedringer:

  • Forbedret billedkvalitet (SD og HD)
  • Hurtigere EPG - Tuner 2 henter nu EPG i baggrunden og den skulle dermed være klar når der trykkes på EPG knappen.
  • Nyt opdateret udseende på menuer
  • Bedre modtagelse af fjenbetjeningssignaler
  • Forbedret HDMI tilslutning
  • Bedre lyd med Dolby Digital (AC3) via HDMI kabel

Jeg håber da sandelig at de har flere rettelser end KUN disse med i opdateringen. Så vi kan få luget ud i de standardfejl, som boksen indeholder....

Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Tstampe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 28-Maj-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 660
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:12

Så er der opdateret... Måtte dog tvinge opdateringen igennem med at holde 5 sek. på power-knappen osv, da PVR-101 atter engang har smidt S2-kanalen (rødt bånd). Men kan fint optage på to kanaler samtidig...

Min glæde varede indtil jeg konstaterede, at dette ikke var "helbredt" med opdateringen...

Menuen kan JEG godt vende mig til.. Syntes den er mere behagelig og har heller ikke endnu set flimmer på HD-kanalerne inde i TV-guiden, hvor der før hakkede meget.

Afventer andre folks erfaringer med opdateringen...

Med venlig hilsen



Thomas Stampe
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 24-Marts-2009 kl. 15:18

Den aller viktigste forskjellen med den nye softwaren er at den gir MYE bedre bildekvalitet i forhold til den gamle softwaren.  Spesielt stor forskjell gjør dette for SD kanalene siden oppskaleringen & bildebehandlingen er sterkt forbedret.  Også HD kanaler ser nå ut som HD siden kvaliteten også der er blitt bedre.

Ser nå ingen stor forskjell i forhold til andre HD bokser med bra bildekvalitet (f.eks. Topfield 7700 HDPVR og Humax iCord HDPVR).

Dersom man kun har en LNB tilkoblet så vil ikke EPG fungere for mer enn "now & next".   HDPVR'n er sannsynligvis nå mer avhengig av at begge LNB innganger er tilkoblet for at den skal fungere normalt.

Har man kun en LNB tilkoblet så må man også tvinge oppgraderingen til å starte ved å utføre følgende operasjon:

-Ta strømmen
-Sett på strømmen
-Når display viser 88:88 trykk OK på fjernkontroll og trykk deretter Menu på fjernkontroll
- Display vil da telle opp fra 00- til 04-  i løpet av 10-15 minutter.

Har ikke testet 5.1 lyd over HDMI enda men det er mange meldinger på diverse forums om at dette nå fungerer fint.


Redigeret af Bobben - 24-Marts-2009 kl. 15:22
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 21:47

Generelt vil jeg sige at opdateringen er super

Eneste negative ting:

Lyden på TV2 Film HD - er stort set ikke tilstede. Alm. TV2 Film er ok, de øvrige HD kanaler ligeledes OK.

Har lige haft Canal Digital i røret, som tjekkede lyden på deres udstyr, mens jeg talte med dem. De havde næsten heller ingen lyd - kun svag hvisken hvis de skruede helt op. Så problemet må ligge hos dem ?

EPG. - Virker lyn hurtigt  - MEN ... som default startes der nu i et nyt layout, som man dog kan ændre til gl. layout.

Men efter at have været slukket - starter den i nyt layout igen.

Til top
Mimik Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-Marts-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 19
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 22:58

Jeg har også kun 3 programmer på EPG - så det er en tilbagegang fra tidligere - den nye EPG er skod  den gamle var bedre. Dog er der bedre tilgang til favoritlister - hvilket er top !

Ringer nok til CD i morgen og hører hvad de kan gøre mgt. EPG - medmindre der er nogle som har en løsning ?

 

 

/Michael
Til top
OleRas Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 29-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Marts-2009 kl. 23:57
Oprindeligt skrevet af Bobben Bobben skrev:


Den aller viktigste forskjellen med den nye softwaren er at den gir MYE bedre bildekvalitet i forhold til den gamle softwaren.  Spesielt stor forskjell gjør dette for SD kanalene siden oppskaleringen & bildebehandlingen er sterkt forbedret.  Også HD kanaler ser nå ut som HD siden kvaliteten også der er blitt bedre.


Hej

Det er jeg ikke enig med dig i ! - Jeg ser ingen forskel overhoved på billedkvaliteten i forhold til den tidligere software, hvor jeg iøvrigt syntes jeg havde en fremragende god kvalitet, og det har jeg stadig, men ikke bedre end tidligere. -  Så der må være andre ting der spiller ind også...


/Ole

__________________

Samsung UE55D8005 - Samsung UE75JU7005 - CD HD101-ST - Sony BDV-EF420 Home Cinema
Squeezebox: 1 x Controller, 2 x Receiver, 2 x Radio.
Til top
Bobben Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 26-Maj-2007
Sted: Norway
Status: Offline
Point: 358
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 22:29
Oprindeligt skrevet af OleRas OleRas skrev:



Hej

Det er jeg ikke enig med dig i ! - Jeg ser ingen forskel overhoved på billedkvaliteten i forhold til den tidligere software, hvor jeg iøvrigt syntes jeg havde en fremragende god kvalitet, og det har jeg stadig, men ikke bedre end tidligere. -  Så der må være andre ting der spiller ind også...





Det er interessant


Forskjellen så jeg med Pioneer 507XA plasma TV.  Utelukker ikke at en del TV'er ikke har vært berørt av problemet.   HDPVR'n har antagelig sendt ut 1920x1088 over HDMI og dersom TV'n behandler dette riktig så skal de 8 siste linjene filtreres bort.  Dette har trolig ikke Pioneer TV'n gjort.  Ulempen var sterkt  redusert vertikal oppløsning.   Det var absolutt mest synlig på SD kanaler men også HD kanaler var berørt.  HD kanaler som sender 1080i sendes alltid som 1920x1088i over MPEG.

Utelukker ikke at noen TV'er har taklet dette helt fint.  En annen sak er at det selvfølgelig var vanskeligere å se problemer jo mindre HDTV'n var.  

Tidligere gjorde jeg en test ved å kjøre signalet transparent 1080i->1080i gjennom en scaler.  Da blr bildet like bra på Pioneer som den nå ble med siste software for HD boksen.  Hvis teorien om at boksen sendte ut 1088 linjer er riktig så kan scaleren har fjernet de ekstra 8 linjene.


Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Marts-2009 kl. 23:43

Synes også billedet er blevet bedre på mit Panasonic TH46-P85Z

Både SD og HD kanaler

Tidligere var der ofte stiblede hvide linier i toppen af billedet - de er væk på næsten alle kanaler. Lige nu er det faktisk kun på DK4, Kanal 4,5(SD), 6 og DR update.

Lyden på TV2 Film (HD) er bedre nu end igår, men stadigvæk noget svag?

Til top
xkmn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 21-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 13:01
Oprindeligt skrevet af Mimik Mimik skrev:

Jeg har også kun 3 programmer på EPG -
så det er en tilbagegang fra tidligere - den nye EPG er
skod  den gamle var bedre. Dog er der bedre tilgang til
favoritlister - hvilket er top !


Ringer nok til CD i morgen og hører hvad de kan gøre
mgt. EPG - medmindre der er nogle som har en løsning ?


 


 



Den nye EPG er da fremragende. Man kan jo skifte ml. 2
formater. Men den kan drille lidt. Da jeg prøvede den 1.
gang havde jeg kun "nu og næste" og jeg syntes det var
noget møg. Det viste sig det ene LNB intet signal havde.
Da det blev klaret fungerede den fremragende. Der er dog
en bøf i softwaren - sætter man boksen til at optage et
program f.eks. nogle timer frem - så vises EPG'en fra
det tidspunkt - på alle kanaler ! Det er så nødvendigt
at afslutte EPG'en og kalde den frem igen.         & nbsp;  
mvh
Kim
Til top
videoguy Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Juli-2007
Status: Offline
Point: 167
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 13:41

Jeg har observeret en del nye fejl, hvoraf følgende er de mest irriterende

1) Optagelse på samme tidspunkt (man-fre) virker ikke længere på min box. Er der andre der har samme problem?

2) Fuktionen optagelse nogle minutter før og efter EPG tidspunket virker IKKE.


Boksen virker umiddelbart mere stabil og går ikke så ofte ned, men helt stabil er den nu ikke.

 



Redigeret af videoguy - 31-Marts-2009 kl. 13:42
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu