recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - 3126 - HDMI/Sort skærm- Workarounds?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukket3126 - HDMI/Sort skærm- Workarounds?

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
-NEO- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Emne: 3126 - HDMI/Sort skærm- Workarounds?
    Sendt: 15-Oktober-2009 kl. 20:43
Hej,

Opdateringen som kom en gang i sommers og eliminerede al hakken og gaven en super-hurtig guidefunktion gav mig desværre også den lille bug (eller var det en feature?) at min kone dagligt må bruge 5-10 minutter på at genstarte boksen, da der ikke kommer noget signal ud på HDMI-udgangen som går i min Denon AVR 2807 receiver.

Jeg har hidtil slået det hen, som noget vi kunne leve med, idet jeg forventede yousee snarest ville komme med en opgradering som kunne løse det - det jo fungeret upåklageligt før upgraden i sommers...

Men men, nu er der bare gået pisse lang tid, og fruen er efterhånden hysterisk - specielt fordi hun har timeroptagelser igang omkring kl 20. hvor hun typisk begynder den daglige 2-3 forsøgs genstart med knappen bagpå.

Jeg mener ikke her i forummet at nogen positivt har fået aflivet dette problem med en ombytter-boks? Derfor har jeg ikke fejlmeldt den.

Er der nogen som har fundet en brugbar workaround på problemet, i stil med stå på et ben mens du trykker pil til venstre?

-NEO-






Redigeret af -NEO- - 15-Oktober-2009 kl. 20:44
Til top
lykkegaard Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 06-November-2008
Status: Offline
Point: 32
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2009 kl. 23:18

Hej

Nu har jeg selvfølgelig ikke haft fejlen et par dage, så kan ikke bekræfte nedenstående løsning, men jeg mener at når der opstår sort skærm/udfald så gå ind i optaget tv og afspil en vilkårlig optagelse, dette gør at der kommer signal igennem, jeg ved ikke hvorfor, men tilsyneladende virker det.

Er da forsøget værd.

Held og lykke


Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 01:39
Hej NEO, har du prøvet at koble HDMI direkte til dit TV, kan være HDCP kopibeskyttelsen driller din Denon Reciever.  
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
swop Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 18-Oktober-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 10:53
Jeg har haft samme problem med manglene signal på HDMI ved kanal skift.
Brugte TVguiden og klikkede et program frem og derefter tilbage på nuværende program og så kom billede, men ret træls at skulle det ritual igennem hvergang.
Det er med 1.207 software det problem er.

Der skulle snart komme en opdatering der løser problemet så fat mod kære YouSee kunder....






Redigeret af swop - 18-Oktober-2009 kl. 11:23
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 12:34
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Hej NEO, har du prøvet at koble HDMI direkte til dit TV, kan være HDCP kopibeskyttelsen driller din Denon Reciever.  


Det er et kendt problem ved Samsung HDD boksen, der er opstået efter den seneste opdatering.

Det har ikke noget med hans receiver at gøre.
Til top
mictand Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 08-August-2008
Status: Offline
Point: 436
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Oktober-2009 kl. 12:35
Oprindeligt skrevet af swop swop skrev:


Der skulle snart komme en opdatering der løser problemet så fat mod kære YouSee kunder....






Tjaa, det har de sagt længe. Det første jeg hørte var midten af september.
Vi nærmer os nu slutningen af oktober.

Glæder mig til at se hvilke nye problemer den kommende opdatering medfører.
Til top
-NEO- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 21:09
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Hej NEO, har du prøvet at koble HDMI direkte til dit TV, kan være HDCP kopibeskyttelsen driller din Denon Reciever.  


Nej, jeg har ikke prøvet og vil være ærgerlig over så at skulle sløjfe lyden tilbage til min receiver, som ellers piller den ud og laver pass-through af billedet til mit  Pioneer PDP LX-5090H.

Det har jo virket upåklageligt fsva denne bug, siden jeg anskaffede boksen i efteråret 2008 og frem til i sommers.
Til top
-NEO- Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 16-August-2008
Status: Offline
Point: 28
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Hej NEO, har du prøvet at koble HDMI direkte til dit TV, kan være HDCP kopibeskyttelsen driller din Denon Reciever.  


Her til aften var den gal igen og ovenstående blev prøvet. Desværre uden held. Men tak alligevel...
Til top
cambridge Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 09-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 209
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Oktober-2009 kl. 23:01
Jeg har en Denon avr 2808 og har passthrough via HDMI på recieveren og der er intet problem med hverken billede eller lyd, det er bare perfekt. Det må være inde i indstillinger på recieveren der skal ændres - eller i boksens indstillinger...Det har intet med kopibeskyttelse eller softwaren i boksen at gøre. Der er intet andet for end du må ind og se hvordan recieveren og boksen er sat op. 
Phillips 37" LCD - Denon AVR 2808 - Dali Concept - Kiss DP 600
Til top
larsvj Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 15-Juli-2006
Sted: DK-2830
Status: Offline
Point: 422
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 11:31
Oprindeligt skrevet af -NEO- -NEO- skrev:

Oprindeligt skrevet af larsvj larsvj skrev:

Hej NEO, har du prøvet at koble HDMI direkte til dit TV, kan være HDCP kopibeskyttelsen driller din Denon Reciever.  

Nej, jeg har ikke prøvet og vil være ærgerlig over så at skulle sløjfe lyden tilbage til min receiver, som ellers piller den ud og laver pass-through af billedet til mit  Pioneer PDP LX-5090H.

Det har jo virket upåklageligt fsva denne bug, siden jeg anskaffede boksen i efteråret 2008 og frem til i sommers.
Ved een af de forige opdateringer til Samsung Bokse ændrede man på HDCP data fra Boksen, det kan være dit fjernsyn der har et problem, da flere af Pioneers forstærkerer ikke håndterer HDCP særlig godt, der behøver ikke at være en sammenhæng, meenn, tanken er nærliggende.
* Sony KDL-46WE5W * OPPO BDP-83SE * YouSee Boxe * Yamaha RX-A1010 *
* Center: D A T HjemmeFusk * Front: Beolab 3 * Bag: JBL One *
Til top
Bruger udmeldt 31 Se dropdown menu
--
--


Oprettet: 20-April-2006
Status: Offline
Point: 2601
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 12:20

Har også problemet engang imellem ved kanalskift. Det eneste der virker, er at slukke bagpå.

Har talt med YouSee, og de siger det er en kendt bug, som "snart" bliver rettet.

Til top
Clayton Farlow Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger


Oprettet: 17-Februar-2008
Status: Offline
Point: 20
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Oktober-2009 kl. 19:23
Oprindeligt skrevet af Pallec Pallec skrev:

Har også problemet engang imellem ved kanalskift. Det eneste der virker, er at slukke bagpå.

Der er jeg nødt til at støtte lykkegaards indlæg foroven: spil en optagelse fra harddiskoptageren, så kommer der billede igennem, og så slipper du for at vente på en genstart.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu