recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Digitale problemer med AN-TV/Stofa
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketDigitale problemer med AN-TV/Stofa

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Emne: Digitale problemer med AN-TV/Stofa
    Sendt: 07-November-2009 kl. 22:19
Hello folks,

Jeg har netop købt et Samsung UE-32B6000 TV for at kunne være med på den digitale bølge som har ramt min AN-TV/Stofa pakke 1. Til forundring kunne jeg ikke finde nogen digitale kanaler ved auto søgning. Jeg fandt frekvensoplysninger på AN-TV.dk (http://dl.dropbox.com/u/291208/Tmp/AN-TV%20Before.jpg). Dem indstillede jeg og alt fungerede ganz gut. :)

Det var i søndags. Sidenhen har AN-TV/Stofa i stilhed skiftet frekvenser og opdateret indstillingerne på http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm. Jeg opdaterede med disse nye indstillinger og kunne konstatere at jeg kun fandt 6 kanaler (DR1, DR2, DR K, DR Ramasjang, DR Update og Kanal Nord). :( Jeg kontaktede Stofa og de foreslog at jeg prøvede med følgende indstillinger:

Frekvens: 170500
Symbolrate: 6000
QAM: 256
NetværksID: 0 / auto

Det gjorde jeg - med samme resultat - fandt kun 6 kanaler. Men så ved at lave en søgning med ovenstående indstillinger i frekvensintervallet 170.000-180.000KHz fandt jeg alle 11 kanaler og de er fordelt på følgende frekvenser/indstillinger (Hvorfor kunne Stofa ikke oplyse mig om dem?!):

DR1, DR2, DR K, DR Ramasjang, DR Update, Kanal Nord:
Frekvens: 171000 KHz
Modulation: 256 QAM
Symbolhastighed: 5999 KS/s

DR HD, TV2, Folketings TV, SVT1, NRK1:
Frekvens: 178000 KHz
Modulation: 256 QAM
Symbolhastighed: 6000 KS/s

Så langt så godt. Desværre virker TV-guide ikke på nogen af mine kanaler og der er sort skærm på DR HD. Jeg har selvfølgelig skrevet til Stofa og gjort dem opmærksom på dette.

Er der andre der oplever samme/lignende problemer?

Redigeret af McCrack - 09-November-2009 kl. 10:04
-Henrik
Til top
Mike S. Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2909
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 13:46
Du kan også bare lave en fuld søgning ;)
Zaptor Motorola
40" SonyX3500
40" Samsung F71
NAD L76 surround med Dali
En skærm er et panel hvortil man putter input ind i...
Til top
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 13:58
Oprindeligt skrevet af Mike S. Mike S. skrev:

Du kan også bare lave en fuld søgning ;)


Nope, har jeg selvfølgelig prøvet. Jeg finder ingen digitale kanaler ved fuld auto søgning. :(
-Henrik
Til top
Makhnovist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-November-2009 kl. 19:19
Oprindeligt skrevet af McCrack McCrack skrev:

Hello folks,

Jeg har netop købt et Samsung UE32B6000 TV for at kunne være med på den digitale bølge som har ramt min AN-TV/Stofa pakke 1. Til forundring kunne jeg ikke finde nogen digitale kanaler ved auto søgning. Jeg fandt frekvensoplysninger på AN-TV.dk (http://dl.dropbox.com/u/291208/Tmp/AN-TV%20Before.jpg). Dem indstillede jeg og alt fungerede ganz gut. :)

Det var i søndags. Sidenhen har AN-TV/Stofa i stilhed skiftet frekvenser og opdateret indstillingerne på http://an-tv.dk/dk/information/meddelelser/digitalt_tv_til_alle_i_an-tv.htm. Jeg opdaterede med disse nye indstillinger og kunne konstatere at jeg kun fandt 6 kanaler (DR1, DR2, DR K, DR Ramasjang, DR Update og Kanal Nord). :( Jeg kontaktede Stofa og de foreslog at jeg prøvede med følgende indstillinger:

Frekvens: 170500
Symbolrate: 6000
QAM: 256
NetværksID: 0 / auto

Det gjorde jeg - med samme resultat - fandt kun 6 kanaler. Men så ved at lave en søgning med ovenstående indstillinger i frekvensintervallet 170.000-180.000KHz fandt jeg alle 11 kanaler og de er fordelt på følgende frekvenser/indstillinger (Hvorfor kunne Stofa ikke oplyse mig om dem?!):

DR1, DR2, DR K, DR Ramasjang, DR Update, Kanal Nord:
Frekvens: 171000 KHz
Modulation: 256 QAM
Symbolhastighed: 5999 KS/s

DR HD, TV2, Folketings TV, SVT1, NRK1:
Frekvens: 178000 KHz
Modulation: 256 QAM
Symbolhastighed: 6000 KS/s

Så langt så godt. Desværre virker TV-guide ikke på nogen af mine kanaler og der er sort skærm på DR HD. Jeg har selvfølgelig skrevet til Stofa og gjort dem opmærksom på dette.

Er der andre der oplever samme/lignende problemer?


Ja, jeg har samme problem - DR HD har sort skærm
Til top
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-November-2009 kl. 09:43
Jeg har her til morgen fået svar fra Stofa: Problemet med DR HD og EPG er blevet fejlmeldt og de undersøger sagen. Det er tilsyneladende kun i pakke 1 at DR HD ikke virker.
-Henrik
Til top
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 09:35
DR HD virker nu i pakke 1. (: Desværre melder Stofa at jeg ikke skal regne med at EPG kommer til at virke på denne side af nytår. Rygtet siger at EPG muligvis er fjernet med vilje, for at få plads til alle kanalerne. ):


Redigeret af McCrack - 11-November-2009 kl. 09:35
-Henrik
Til top
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2009 kl. 10:21
Hvad angår problematikken med søgning af kanaler over DVB-C har jeg fundet en bedre løsning. Mit TV er en europæisk model som det fremgår af modelnummeret. Dvs. jeg ikke umiddelbart kan vælge "Danmark" som land under opsætning (jeg kan dog vælge dansk som menusprog). Derfor har jeg valgt "Andre" som land. Laver jeg en automatisk fuld DVB-C søgning finder jeg som førnævnt ingen kanaler. Laver jeg en manuel søgning på frekvens 170500KHz eller 171MHz samt de indstillinger som AN-TV/Stofa oplyser, finder jeg som nævnt kun 6 kanaler. Når jeg under menuen "Indstillinger for kabelsøgning" (er kun tilgængelig når land = "Andre") angiver, at der skal søges i frekvensintervallet 170-180MHz samt de indstillinger som AN-TV/Stofa oplyser, så finder jeg alle kanaler. Det var min gamle løsning.

Den nye løsning går på at ændre TV'et fra at være en europæisk model til at blive en nordisk model (se her hvordan: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=67799). Når det er gjort kan "Danmark" vælges som land ifm. opsætning. Herefter er der kun mulighed for at udføre én slags DVB-C søgning, hvor man forinden skal angive oplysningerne: Frekvens (ikke et interval som tidligere), NetværksID, Modulation og Symbolhastighed. Angiver jeg de indstillinger som AN-TV/Stofa oplyser finder jeg alle 11 kanaler. (:

Redigeret af McCrack - 11-November-2009 kl. 11:15
-Henrik
Til top
Makhnovist Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-November-2009
Status: Offline
Point: 14
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 13:30
Oprindeligt skrevet af McCrack McCrack skrev:

DR HD virker nu i pakke 1. (: Desværre melder Stofa at jeg ikke skal regne med at EPG kommer til at virke på denne side af nytår. Rygtet siger at EPG muligvis er fjernet med vilje, for at få plads til alle kanalerne. ):


Hvorfor skulle de ikke kunne få det til at virke? Det virkede i de første dage efter 1. november!

Er jeg den eneste (i Aalborg) som har problemer med at kanalerne 'hakker' og af og til falder helt ud i nogle sekunder?
Til top
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 13:51
Oprindeligt skrevet af Makhnovist Makhnovist skrev:

Oprindeligt skrevet af McCrack McCrack skrev:

DR HD virker nu i pakke 1. (: Desværre melder Stofa at jeg ikke skal regne med at EPG kommer til at virke på denne side af nytår. Rygtet siger at EPG muligvis er fjernet med vilje, for at få plads til alle kanalerne. ):


Hvorfor skulle de ikke kunne få det til at virke? Det virkede i de første dage efter 1. november!

Er jeg den eneste (i Aalborg) som har problemer med at kanalerne 'hakker' og af og til falder helt ud i nogle sekunder?


Jeg synes også det lyder underligt. Men ja, alt virkede perfekt efter d. 1/11 lige indtil de begyndte at ændre frekvenserne. Jeg har ikke problemer med at kanalerne 'hakker' eller falder ud, dog oplever jeg til tider lette pixeleringer i billedet. Tror måske mest det er på DR HD.
-Henrik
Til top
McCrack Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 07-November-2009
Status: Offline
Point: 13
Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-November-2009 kl. 14:04
Jeg vil opfordre alle som har problemer at de indberetter dem. Jo flere der klager jo højere prioritering må problemerne få.

Det er pænt irriterende at mangle EPG, og frustrerende at de melder ud, at de ikke regner med at fixe problemet før næste år. Det tyder på at de ikke prioriterer løsning af dette problem særlig højt.


-Henrik
Til top
esn Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 25-November-2009
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2009 kl. 12:52
Hej
 
Jeg har et Samsung LE32A465 og AN-TV pakke 1.
Jeg kan ikke finde nogle digitale kanaler overhovedet.
 
Jeg har prøvet at søge med de indstilling som opgives på AN-TVs hjemmeside - uden held.
Jeg har prøvet at skifte land i opsætningen af det digitale signal til Finland - og lave en total søgning - uden held.
 
Stofa support siger blot, at jeg skal spørge forhandleren. De har ingen problemer.
 
Gør jeg noget galt?
 
Tak for enhver hjælp.
Hvis jeg ikke snart får gang i det så ryger Stofa ud. Med pakke 1 får jeg alligevel kun Sverige og Norge ekstra.
 
Venlig hilsen
Esben
Til top
ThePatriot Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 05-November-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Januar-2010 kl. 16:23
Jeg har også problemer med AN-TV/Stofa..

Det er sådan set en længere historie, som jeg ikke lige har tid til at skrive lige nu. På nuværende tidspunkt har jeg Pakke 1 (på trods af at Pakke 2 er bestilt, og det står også i deres system). Hver gang jeg har haft slukket for mit fjernsyn - Panasonic V10 købt ved sparshop.dk - så er nogle af de digitale kanaler glemt. Det er DR, DR2, DR Update, DR K, DR Ramasjang og Kanal nord - altså alle de på 171 MHz. Den kan godt huske de på 178 MHz: TV2, DR HD, NRK1, Sverige 1 og Folketings-tv.

Stofa påstår, at det er mit fjernsyn den er gal med...

Indtil videre har mine erfaringer med Stofa været katastrofale. Magen til amatørfirma har jeg aldrig før haft med at gøre før. Blev lovet at en teknikker ville ringe mig op indenfor 2 døgn. 12 dage efter får jeg at vide, at der har været en teknikker ude (9 dage efter). Desværre er der ikke sket en skid. Er blevet lovet en ny her på fredag mellem 9-12. Er spændt på at se om det holder..
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu