recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV > LED TV - LCD TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Tysk Samsung LED ændres til nordisk model
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTysk Samsung LED ændres til nordisk model

 Besvar Besvar Side  123 6>
Forfatter
Besked
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Emne: Tysk Samsung LED ændres til nordisk model
    Sendt: 09-Oktober-2009 kl. 22:32

hejsa,

Jeg er den lykkelige ejer af et samsung ue32b6000 købt i tyskland.

Jeg modtager signal via egen antenne og det går jo fint.

Jeg har læst og hørt meget om at fjernsynet ikke vil virke fra 2012 osv. da det ikke er en nordic-model. derfor undrede det mig da jeg "surfede" rundt i servicemenuen og fandt et punkt som hedder "Region". Her er den som standard indstillet til "Paneuro" (nok fordi det jo er en EU-model). Dette punkt kan jeg dog let ændre til "PanNORDIC".

Er der nogen som ved om det vil gøre min model/tuner til en Nordic-model?

Hvordan kan jeg evt. teste om tunerne bliver instillet som i Nordic-modellerne (f.eks. b6050).

Jeg har en ide om at b6000 og b6050 er 100% ens og at samsung kun ændre lidt i software'en - alt efter om fjernsynet skal til nordic eller EU.

Desuden har jeg bl.a. fået PIP til at virke selvom det slet ikke understyttes i UExxB6000 modellerne, men først fra B7000.

Nogen som ved hvordan jeg kan teste tuneren???

folk er velkommen til lige at skrive om dette er et interessant emne!?



Redigeret af Achim Muma - 02-November-2009 kl. 10:37
Til top
bøffen Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Februar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 02:18
Du kan ringe til Samsung og oplyse serienummer. Så oplyser de dig type af
tuner. Men du kan IKKE skifte tuner så om 20 dage bliver det dyrt for dig at
have sparet lidt ved at købe udenlandsk model.
Til top
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 08:49

er der nogen som kan besvare mit spørgsmål?

Hvordan kan jeg teste tuneren når jeg ændre på region"paneuro" og "pannordic" i servicemenuen.

Jeg har tænkt på om jeg evt. kunne teste det hvis jeg fik/lånte et boxer-kort.

til bøffen - der er vel reelt først i 2012´jeg kan få et problem, når der slukkes for mpeg2 signalet. jeg kan p.t. uden problemer modtage de digitale kanaler (DR, DR2, DR update og TV2).



Redigeret af Achim Muma - 02-November-2009 kl. 10:38
Til top
Allan Olesen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 08-Juli-2008
Status: Offline
Point: 3249
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 09:58
Der udsendes allerede nogle enkelte, kort-frie digitale TV-kanaler på det almindelige antennenet. Så du kan prøve det af allerede nu uden kort. Så er spørgsmålet kun, om din antenne peger mod en digital sender, men jeg tror, at de fleste af de digitale sendere er placeret sammen med de analoge.

Det hedder forresten en tuner.
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1998
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 10:04
Hej.

Nu ved jeg ikke hvilke kanaler du kan modtage i dit område, men her i københavn kan man mig bekendt foreløbigt modtage canal 9 uden dekoder. De sender i mpeg4, så hvis du kan se dem kan dit tv modtage dvb-t/mpeg4 og så kan du måske se DR HD fra november.

Hvis du har lidt tålmodighed kan du selv få syn for sagen til november, når DR begynder at sende DR HD.

"Boxer" bruger et lidt specielt lydformat kaldet "HE-AAC". Derfor er det ikke sikkert at du kan benytte dit TV til "Boxer" uden ekstern tunerboks, selvom det eventuelt kan modtage dvb-t/mpeg4.

Det er mig bekendt først i 2012 at der slukkes for mpeg2 signalet, så indtil da vil du kunne modtage DR, DR2, DR update og TV2.

MVH
tvkartoffel
Til top
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Oktober-2009 kl. 11:03

Tv'et har jo mpeg-4 tuner(tak Allan;-)) og jeg modtager allerede de digitale kanaler som sendes via DVB-T

det jeg fisker lidt efter er om mit fjernsyn ikke kan ændres fra en EU-model til Nordic-model ved at jeg ændre i service-menu'en (service-menu'en er ikke en standard-menu, men man får adgang til den ved at (når tv'er er slukket) at trykke info-menu-mute og power-on)

I den menu kan man bl.a. åbne op for muligheden for at se PIP selvom det ikke er understyttet på B6000-serien, men først fra B7000. I Service-menuen har jeg så fundet et punkt hvor jeg kan ændre region fra PANEURO til PANNORDIC(kan også ændres til ASIA ovs.)

min tanke er om den Nordiske model og den europæiske model så ikke er 100% ens, men blot at der er ændret lidt i softwareen.

hvis det er tilfældet er der jo ikke den store grund til at andre skal købe en dyr nordic-model når man bare kan ændre EU-modellen.

den firmware som kan hentes på Samsungs hjemmeside er også ens til både b6000 og b6050....

Til top
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 22:18
Er der ingen som har prøvet at rode med servicemenuen på deres
Samsung?

Redigeret af Achim Muma - 11-Oktober-2009 kl. 22:19
Til top
JENC Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 611
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Oktober-2009 kl. 23:58

Jeg er ret sikker på du slet ikke behøver ændre i servicemenuen.

Den danske og den tyske udgave er ens også på MPEG-4 modtagelse.

Om ikke andet så vent til 1.11 når DR HD starter op. Kan du se den uden at pille i menuerne er du good-to-go. Og jeg er ret sikker på du kan se det hele uden at ændre noget.

Husk at vende tilbage med svar i tråden til 1.11.2009. Der er/kommer sikkert mange med samme spørgsmål, og så er det rart at kunne læse hvad det endte med.

Til top
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 12:34

vender tilbage på søndag eller mandag...

kan fortælle at jeg ved at ændre tuner i servicemenuen til pannordic kan jeg ændre digital tunerland til Danmark, så nu må vi se om det virker på søndag.



Redigeret af Achim Muma - 29-Oktober-2009 kl. 12:49
Til top
Ravee Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 08-September-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 50
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Oktober-2009 kl. 12:50
Jeg følger lige med her...
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Oktober-2009 kl. 09:50

Punkt 1: Nu ved du det jo formentligt snart, men jeg har prøvet noget tilsvarende på en Samsung model hvor det ikke virkede, så at man kan vælge Nordic er i hvert fald ikke nogen garanti. Det betyder ikke at jeg kan udelukke at det virker på andre. Det er ikke sikkert at det er nok at ændre regions-indstillingen, der kan være andre settings der skal ændres, eller moduler der skal være installeret. Man kan f.eks. også fortælle chassis'et i et 40" tv at det har et 46" panel installeret, men det får man jo ikke en 46" skærm af

Punkt 2 (ikke nødvendigvis rettet mod dig, men som info til andre): Samsung er én af de producenter hvor det godt kan lade sig gøre at skaffe sig en værkstedsregning ved at ændre i ting i service-menuen man ikke ved hvad er - så under alle omstændigheder, pas på med at være for nysgerrig.

Til top
Achim Muma Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 53
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2009 kl. 10:31

så har jeg fået "testet".

Der er umiddelbart ikke nogen forskel på om der i servicemenuen står "PANEURO" eller "PANNORDIG". Men jeg kan med glæde fortælle at min ue32b6000vw uden problemer kan vise de nye kanaler over DVB-T med lyd und alles...

Forskellen for mig at se er bare at det ved "PANNORDIG" er muligt at vælge Danmark som Digitaltland ved kanalsøgning.

Der er også lige kommet ny firmware til LED-modellerne så man nu kan flytte rundt på de digitale kanaler. (hentet via Samsung.com ikke .de)

I servicemenuen er det som tidligere skrevet også muligt at åbne for PIP og Wiselink. ved ikke om det har interesse for folk...

men jeg er da utrolig glad for at EU-modellen af b60x0 virker uden problemer i DK altid dejligt at spare en god sjat penge....



Redigeret af Achim Muma - 02-November-2009 kl. 18:30
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 6>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu