recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Hvilket fladskærms tv skal jeg købe
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvilket fladskærms tv skal jeg købe

 Besvar Besvar Side  123 5>
Forfatter
Besked
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Emne: Hvilket fladskærms tv skal jeg købe
    Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:09

Mit gamle fjernsyn er desværre stået af, og står nu og skal have nyt. Jeg har besluttet mig for at købe et fladskærms tv.

Jeg har kigget på to modeller fra Alfaview som har fået ok anmeldelser. Det drejer sig om modellerne 37" Deluxe LCD og 40" Deluxe LCD.

Men jeg har ikke ret meget forstand på fladskærms tv, så vil gerne have jeres mening om de er værd at købe, eller I måske kender noget som i hellere vil anbefale...

Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:11
Det skal samtidig nævnes at jeg skal bruge det på digitalt TV (via selector på Kabel TV).
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:21

>Extreme12.

Alfaview har vundet 1-test, hvor de har fået gode anmeldelser og den test var lavet af Ekstra Bladet i samarbejde med en gøgler fra Gear-magazine. Den test tror jeg ikke man skal lade sig nare af. F.eks. har tv'ene en opdateringshastighed på noget, der minder om 37 m/s.

Hvis du skal bruge nyt LCD og du vil op i de store størrelser som 37" eller 40" skal du være du regne med at prisen starter ved 17.000kroner som noget af det billigste, hvis du vil have en nogenlunde kvalitet. Her er nogle modeller i den prisklasse:

LT-37S60 fra JVC

LE-40M51B fra Samsung

KLV S40A10E fra Sony

Hvis du ikke er villig til at bruge så mange penge på det bør du efter min mening vælge en mindre skærm eller måske købe et CRT og vente til priserne falder.

 

Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:25
Jeg spurgte sælgeren i Alfaview i dag, han sagde at de havde en opdateringshastighed på 8 m/s, men det er åbenbart langt ved siden af i forhold til hvad du skriver. Jeg vil gerne slippe 20.000, bare det er noget ordentlig, og her vil jeg meget gerne have jeres hjælp, da jeg ikke er nogen haj til fladskærms tv og ikke vil købe katten i sækken!!
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:34

Okay. Det med opdateringshastigheden er lidt svært for det afhænger også af hvordan det måles, men jeg ville bare passe på med Alfaview. Generelt ville jeg aldrig købe noget som et firma selv laver og selv sælger. Så ved man bare, at de tjener alt for mange penge på det. Der er jo ingen konkurrence på produkterne. De er tilmed billige og derfor bør man kigge sig ekstra godt efter.

Hvis du vil op omkring 20.000 kan du jo også overveje en af LG's lækre plasmaskærme, der også er velegnede som PC-skærme f.eks. PX4 eller PX5. Sidstnævne er ofte på fællesskøb her på siden.

Eller hvad med en dejlig tur syd for grænsen, så kunne der måske blive til Samsungs LE-40M61B

Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:42

Efter hvad jeg kan læse mig til, så skulle Samsungs LE-40M61B være noget af det vildeste indenfor LCD på nuværende tidspunkt.

Hvad koster sådan et TV syd for grænsen, da vi skal hele vejen fra København, så det skal jo være en del billigere for at det kan betale sig...

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:43

Jeg var lige inde på deres hjemmeside og kigge.

24.000 kroner for et "noname" LCD er da helt vildt dyrt. Det kan du jo få et fantastisk TV for... f.eks. LE-40M61B. Uden at vide noget om det vil jeg tro Alfaview tjener omkring 10.000 kroner på at sælge tv'et til den pris.

Desuden har de Frederik Fetherline som reklame-figur. Ergo er det et være gøglerforetagende

Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:44

http://www.hifipriser.dk/listprices.asp?ID=158312

Du kan få det til 21.000 i DK, måske 18000 eller sådan noget syd for grænsen. Det ville derfor være temmeligt underligt at give 24000 for et Noname....

Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:46
Er bare ikke specielt vil med at købe via nettet med hensyn til evt. reperation mv... Og skal jeg ud og købe ovenstående i en fysisk butik får jeg det jo desværre ikke til den pris.
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:48

Århus PC-lager er en butik.....Tit har internetbutikkerne betydeligt bedre service end de alm. butikker. Mange af internetbutikkerne har også "rigtige" butikker tilknyttet. Jeg tror da også nogen af dem fra KBH-området har.

Du kan evt. læse hvad andre har skrevet om de forskellige internetbutikkers service.

Detter er f.eks. taget fra Århus PC-lagers side:

Reklamation
Service og reparation på Samsung monitors ydes direkte af dennes servicepartner som, i tilfælde af fejlramte enheder, skal kontaktes direkte. Ved reklamation af andre Samsung produkter, benyt Standard RMA skema.

Servicepartner:

InfoCare Service A/S
Lautrupvang 2B
DK-2750 Ballerup
Tlf.: 70 12 44 89
Fax: 70 12 43 00

Altså skal du i direkte kontakt med Samsung, hvis der sker noget. Hvis du afleverede det til en butik ville de alligevel sende det ind til Samsung, så det eneste du gør er at springe butikken over, der alligevel bare er et fordyrende og besværligt mellemled...



Redigeret af Langemor84
Til top
extreme12 Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 17-Februar-2006
Status: Offline
Point: 354
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:49
Har lige læst på hifipriser at det ikke engang har to TV-turnere. Er det ikke lidt ringe for et fjernsyn til den pris, det vil jeg jo meget gerne have...
Til top
Langemor84 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 13-December-2005
Status: Offline
Point: 708
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Februar-2006 kl. 20:52

2-Tunere er da en meget sjov feature, hvis man har nerver til at se to kanaler samtidig. Tror nu ikke Samsung har sparet det væk, men det er de færeste kunder, der gider have det og betale ekstra for det. Jeg ville i hvert fald ikke vælge 2 tunere frem for et ordentligt billede....

Det her er taget fra Alfraviews hjemmeside:

Ved at spare de fordyrende mellemled kan du derfor købe en Alfa View fladskærm 30-50% under prisen på en tilsvarende fladskærm af andet fabrikat.

Det er vist det man kalder en lodret løgn...



Redigeret af Langemor84
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 5>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu