recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Andre video-optagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Canon HF S11
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketCanon HF S11

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Oprettet: 19-Januar-2007
Sted: Århus
Status: Offline
Point: 5990
Direkte link til dette indlæg Emne: Canon HF S11
    Sendt: 05-December-2009 kl. 11:50
Jeg har bestilt mig en canon HF S11 til erstatning for mit sony minidvd handycam.

Da det som jeg har læst mig til er dette noget af det ypperste man pt kan købe til prisen.

Det som har tiltrukket mig er optagelser i mpeg4, at det optager i "ægte" 8mpixel og at det iøvrigt virker som om at canon gennem den seneste tid har leveret en række supergode kameraer (har selv et canon spejlrefleks digicam).

syntes også det er smart man kan "trække" et billede ud af en optagelse som foto i fuld kvalitet.

er der andre som har gode erfaringer (eller dårlige) vil jeg da gerne høre om dem... og om anbefalede accesories... da jeg bare har bestilt kameraet så vil jeg lige finde ud af hvad jeg vil fylde på hen ad vejen.
Mvh

René
Til top
folp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-September-2005
Sted: Denmark
Point: 1191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 13:50
Tillyke ,jeg er sikker på du bliver glad for det, købte selv et HF200 for 1/2 år siden og min canon vidvinkel er jeg blevet utrolig glad for både til film og billeder, selv om prisen er på den forkerte side af 1000.00kr
MVH Frank Pedersen

Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 30-Juni-2006
Point: 201
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 14:50
Tillykke med købet, en camcorder du helt sikker bliver glad for, har den også på min ønskeseddel.

Hvor har du købt ???

Gider du teste Aften/Nat optagelser ???
JVC GY-HM100U & Canon EOS 550D

Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 21:30
jeg bestilte den hos proshop http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=224330

Folp hvordan funger det med vidvinkel? fordele og i hvilke situationer, og er der forskellige?kiggede lidt efter ekstraudstyr men der var ikke rigtigt kommet noget på hf s11 endnu... men går da udfra af hf s10 udstyr også passer?

Hvordan med hukkomelse kan se den burde have rigeligt indbygget.. har iandre oplevet ikke at have haft nok plads på jeres?

Redigeret af rhsin - 05-December-2009 kl. 21:31
Mvh

René
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-December-2009 kl. 21:43
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 00:15
Oprindeligt skrevet af rhsin rhsin skrev:

jeg bestilte den hos proshop http://www.proshop.dk/showproduct.aspx?prodid=224330

Folp hvordan funger det med vidvinkel? fordele og i hvilke situationer, og er der forskellige?kiggede lidt efter ekstraudstyr men der var ikke rigtigt kommet noget på hf s11 endnu... men går da udfra af hf s10 udstyr også passer?

Hvordan med hukkomelse kan se den burde have rigeligt indbygget.. har iandre oplevet ikke at have haft nok plads på jeres?

Wide lens er samme størrelse som til HF S10 - 58 mm

Har en lille test her med canon HF200 og 2 forskellige lens

Wide lens til HF S 11 modellen hedder Canon WD -H58

Og kan evt bestilles her, men kan sikker findes billigere i udlandet.

Du kan evt også bruge en større lens og så anskaffe noget adapterring, min Wide lens er 43 mm og kan anvendes både på mit canon HV30 (43 mm) og Canon HF200 (37mm, her monteres en 37->43mm apatering).

64 gb hukommelse burde være alt rigeligt til mindst en uges ferie.

Redigeret af bims - 06-December-2009 kl. 00:17

Adobe Premiere pro CS6, Pinnacle studio HD ultimate collection 14, BluffTitler & Magic Bullet Looks pro, Adobe Premiere Element 10

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 09:30
tak for tips, kan godt se der giver mulighed for langt større indhold på samme optagelse, hvilken linse vil være bedst i allround optagelser dvs helt almindeligt familifilmning ferie fester osv.
edit jeg synes på det filmlink der er til vidvinkel den virker uskarp i yderkanterne... er det en pris man betaler for vidvinkel (ved godt ikke alt kan være i fokus) men er der nogle tilfælde hvor den almindelige linse fungerer bedre?

Redigeret af rhsin - 06-December-2009 kl. 19:11
Mvh

René
Til top
bims Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-December-2009 kl. 23:30
Det vil vel altid være bedste at rykke sig, således at man for alt med, men kan det ikke lade sig gøre kan man ty til en wide lens, kommer du for tæt på når du anvender wide lens risikere du et buet billede,

Det er korrekt at på den ene wide lens (Digital King Semi-Fish Eye lens 0.45x ) er det uskarpt i yderkanterne, Canons egen WD-H43 er helt ok.

Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-December-2009 kl. 13:32
ok tak for erfaringerne Smile
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 10:10
Så er mit Nye Canon HF S11 kommet ind af døren.. en lækker lille sag (noget mindre end jeg egentligt først havde forventet) havde godtnok set målene, men det er først når man får det i hånden man sådan rigtigt kan danne sig et indtryk.

Så nu regner jeg med at sende min Sony Handycam minidvd på pension, også nyde billederne fra et ægte full hd kamera Smile

Syntes det er et rigtigt flot kamera, omend jeg kan være lidt bekymret for den blanke sorte plastfinish når nu det skal ud af tasken mange gange og bruges, så havde det måske være bedre med en lidt mere "rå" finish som kan tåle noget... men det vil tiden jo vise... for slet ikke at snakke om fedtede fingre...

Men ok... det gælder jo mest om det som kommer i kassen 
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-December-2009 kl. 19:28
Oprindeligt skrevet af bims bims skrev:

Tillykke med købet, en camcorder du helt sikker bliver glad for, har den også på min ønskeseddel.

Hvor har du købt ???

Gider du teste Aften/Nat optagelser ???
Jeg har lige prøvet at lege lidt med aften optagelser, jeg syntes med det programmer der er samt muligheder for at indstille lukkeren (hedder den vist) kan man lysne en optagelse mens man filmer således det faktisk ser hæderligt ud i kvaliteten, men prisen er hakkende optagelser ved panoreringer... men det er jo som jeg kan læse det en naturlig sammenhæng mellem længere lukker for at få mere lys ind.

Under cinema mode er optagelsen helt flydende ved pan, så mangler der bare lys.. så den er krævende mht lys hvis optagelsen skal være flydende.

Syntes iøvrigt den laver lækre optagelser samt fotos... der er godtnok mange indstillingsmuligheder der skal leges lidt, havde forresten slet ikke set der var indbygget flash, som også kan bruges som videolys... som flash ved fotos er den perfekt som lampe ved video kan den godt lyse op tæt på, men den har selvsagt sin begrænsning pga størrelsen.

filerne er mts og kan afspilles direkte fra min popcornhour uden yderligere konvertering... iøvrigt kunne min pioneer krp-600 også afspille filerne via min mediaserver, så det er lækkert... ingen afspilningsproblemer... glæder mig til at prøve at klippeklistre i final cut pro

Redigeret af rhsin - 08-December-2009 kl. 19:33
Mvh

René
Til top
rhsin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
recordere.dk teamet

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2009 kl. 11:46
Jeg har leget lidt mere med mit kamera, og savner lidt input hvad iandre syntes om 50i eller 25p hvad vil være den bedste optagemodus og vil en være bedre til en ting en en anden?, nogle som har lidt erfaringer med den indstilling?
jeg hælder mest mod at fortsætte på 50i... men hører gerne om pro/contra
Hører iøvrigt også gerne om gode bud på et godt stativ som er både let at slå ud/sammen også ikke fylder ret meget i sammenklappet tilstand og iøvrigt er letvægter

Redigeret af rhsin - 17-December-2009 kl. 12:16
Mvh

René
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu