recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Brugergrupper > YouSee digital modtagere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Upload til boksen (fremskridt)
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUpload til boksen (fremskridt)

 Besvar Besvar Side  123 14>
Forfatter
Besked
AJenbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Emne: Upload til boksen (fremskridt)
    Sendt: 18-Marts-2009 kl. 02:24

Hej det er lykkeds mig at ændre i listen af uploaded programmer på boksen, her er et lille billed af mit tv, se om i kan se hvad der er ændret :)

Jeg vil begynde at rode lidt med at uploade video til boksen på et sener tidspunkt.

 

Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet


Oprettet: 17-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 16:37
Oprindeligt skrevet af AJenbo AJenbo skrev:

Hej det er lykkeds mig at ændre i listen af uploaded programmer på boksen, her er et lille billed af mit tv, se om i kan se hvad der er ændret :)

Jeg vil begynde at rode lidt med at uploade video til boksen på et sener tidspunkt.

 



But why?? and how ? vel linux magic codes eller noget...Eller bare photoshop hehe


Redigeret af mrtex - 18-Marts-2009 kl. 16:40
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
AJenbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Marts-2009 kl. 21:32

Det er skam ægte nok :)

Info om de optaget film ligger i templaterec.info og det er dær man kan ændre i beskrivelsen.

Hvorfor? Ville det ikke være fedt hvis man kunde tage video/film fra pc'en og lægge dem på boksen? Det syndes jeg og det er det jeg arbejder på.

Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 07:01
Oprindeligt skrevet af AJenbo AJenbo skrev:

Hvorfor? Ville det ikke være fedt hvis man kunde tage video/film fra pc'en og lægge dem på boksen? Det syndes jeg og det er det jeg arbejder på.



Ville det ikke være sjovere at kunne lægge film fra harddisken over på pc'en?

Jeg ved godt at man kan bruge en harddisk-optager, men så er det ikke længere HD-optagelser.
Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 13:35
Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Oprindeligt skrevet af AJenbo AJenbo skrev:

Hvorfor? Ville det ikke være fedt hvis man kunde tage video/film fra pc'en og lægge dem på boksen? Det syndes jeg og det er det jeg arbejder på.



Ville det ikke være sjovere at kunne lægge film fra harddisken over på pc'en?

Jeg ved godt at man kan bruge en harddisk-optager, men så er det ikke længere HD-optagelser.

Jo, det er en detalje som jeg personligt synes er væsentlig vigtigere.

 

Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 19-Marts-2009 kl. 19:25
problemet med at få matriale fra boksen og til en pc, er vel at det matriale på boksen så vidt jeg ved og husker er kryperet. Det gør det til et større problem end lige som så. Men jeg skal sætte en ny disk i min her i weekenden og vil da kigge lidt nærmere på selve indholdet af disken og muligvis se om jeg kan boote den op i et virtuelt miljø for at kigge nærmere på selve OS'et på den.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
AJenbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 11:05

Oprindeligt skrevet af dkwolf dkwolf skrev:

problemet med at få matriale fra boksen og til en pc, er vel at det matriale på boksen så vidt jeg ved og husker er kryperet. Det gør det til et større problem end lige som så. Men jeg skal sætte en ny disk i min her i weekenden og vil da kigge lidt nærmere på selve indholdet af disken og muligvis se om jeg kan boote den op i et virtuelt miljø for at kigge nærmere på selve OS'et på den.

Ja matrialet er krypteret og det er ikke noget jeg har særlig meget erfarig med at bryde. Der for er det ikke noget jeg pt arbejder på, jeg ville da også selv helst have det til at virke, men det ser det ikke ud som om det kommer til lige forløbig så der for har jeg kasted mig over at få data den anden vej, hvis det lykkeds vil det også betyde at vi ved mere om hvordan video bliver gemt på maskinen og derved ville det være nemmer for en anden at få video ud af maskinen.

OS'et ligger på en chip og ikke på harddisken, der er ingen af partisionerne der er markeret som boot disk og der er ingen OS filer på dem, alle partisioner er ext3 og ext2. Hvis du har windows kan du instalere www.fs-driver.org for at få adgang til diskene, hvis du har linux er det ikke noget problem. ud fra mine undersøgelser tror jeg at OS'et er μClinux



Redigeret af AJenbo - 23-Marts-2009 kl. 11:06
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 11:17
Oprindeligt skrevet af AJenbo AJenbo skrev:

Hvis du har windows kan du instalere www.fs-driver.org for at få adgang til diskene, hvis du har linux er det ikke noget problem. ud fra mine undersøgelser tror jeg at OS'et er μClinux


Keep up the good work. Det er ret interessant hvis du kan bevise at det er Linux som er OS'et. Linux kernen og en del andre ting er under GPL, og det betyder af YouSee skal tilbyde alle at udlevere source koden.
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 12:39
Oprindeligt skrevet af AJenbo AJenbo skrev:

OS'et ligger på en chip og ikke på harddisken, der er ingen af partisionerne der er markeret som boot disk og der er ingen OS filer på dem, alle partisioner er ext3 og ext2.

ja det opdagede jeg da jeg skiftede HDD i min boks her i weekenden.

Det gør det dog lidt mere besværligt at lave en OS hack til den, når det ligger på en flash ram disk. Denne bliver sikkert clearet ved load af ny OS version.

Jeg vil dog prøve at arbejde lidt nærmere mod et OS hack så man kan få selve videoen ud via ethernet. Dette bliver dog ikke super nemt, men så har man noget at bruge sin tid på :)

Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 13:05
Oprindeligt skrevet af dkwolf dkwolf skrev:

Oprindeligt skrevet af AJenbo AJenbo skrev:

OS'et ligger på en chip og ikke på harddisken, der er ingen af partisionerne der er markeret som boot disk og der er ingen OS filer på dem, alle partisioner er ext3 og ext2.

ja det opdagede jeg da jeg skiftede HDD i min boks her i weekenden.

Det gør det dog lidt mere besværligt at lave en OS hack til den, når det ligger på en flash ram disk. Denne bliver sikkert clearet ved load af ny OS version.

Jeg vil dog prøve at arbejde lidt nærmere mod et OS hack så man kan få selve videoen ud via ethernet. Dette bliver dog ikke super nemt, men så har man noget at bruge sin tid på :)



Som nævnt ovenfor, hvis det er GPL kode, skal YouSee udlevere source koden med deres egne (eller Samsungs) modifikationer...
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
dkwolf Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 08-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 343
Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Marts-2009 kl. 13:16
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:


Som nævnt ovenfor, hvis det er GPL kode, skal YouSee udlevere source koden med deres egne (eller Samsungs) modifikationer...


yepsen - vil dog også tage mine kilder i YouSee i brug vel :)
Som gammel TDC ansat har man stadigvæk nogle folk på den anden side.
Thomas

Samsumg LE-40R87 40"
Samsung 3126 HD HDD recorder (med 500Gb HDD mod)
Sony BDP-S550 Blu-Ray
Sony DG820 receiver
5.1 Gale Junior højtaler system
Til top
AJenbo Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 60
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-April-2009 kl. 01:41
dkwolf: hvis du har lydt til at arbejde samme så bare sig til.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 14>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu