recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Zaptor: er kvalitet af antennekabel vigtig?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketZaptor: er kvalitet af antennekabel vigtig?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Emne: Zaptor: er kvalitet af antennekabel vigtig?
    Sendt: 06-Juli-2010 kl. 22:00
Jeg har er 5m high grade antennekabel forlængenet med et standard 1,5m antennekabel til min Zaptor boks. Så længe der er signal og der ikke er pixelringe el. lign., har der så nogen effekt hvor gode ens antennekabel er, når man snakker digitalt billede? Er det ikke enten eller? Ved analogt bliver billedet jo mindre grynet, og dermed mere skarpt, med et godt signal.

Jeg overvejer, om jeg vil udskifte mit dobbelt kabel med et kabel der har den rigtige længde. Vil det kan naturligvis ikke betale sig, hvis der ikke går nogen forskel med et bedre kabel.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 22:12

Det kan ikke tilrådes at spare på sit tv kabel, så vælg et dobbeltskærmet tvkabel, så er du sikker på det bedste signal.

Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 22:33
Er det virkelig nødvendigt, når vi snakker digitalt billede? Antennekablet går ind i Zaptor boksen, som så går videre til TV'et. Hvis der er digitalt billede og det ikke hakker el. lign, er der så ikke "hul igennem" - og dermed kan et bedre antennekabel ikke gøre noget forskel?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 22:43
Oprindeligt skrevet af dennism dennism skrev:

Er det virkelig nødvendigt, når vi snakker digitalt billede? Antennekablet går ind i Zaptor boksen, som så går videre til TV'et. Hvis der er digitalt billede og det ikke hakker el. lign, er der så ikke "hul igennem" - og dermed kan et bedre antennekabel ikke gøre noget forskel?
Fordi hvis du køber et for billigt kabel, så vil du kunne opleve, at du din boks siger at den mangler signal på viser kanaler, eller du vil opleve pixelering af billedet. Bare fordi du vil spare 100,- kr. men valget er jo naturligvis dit!
 
Læs her hvad YouSee skriver om antenne kabler.


Redigeret af kskruger - 06-Juli-2010 kl. 22:46
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 22:45
Men hvis jeg, som skrevet, har signal og der ikke er pixelering - er der så noget grund til at jeg opgraderer mine kabler?
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 22:52
Oprindeligt skrevet af dennism dennism skrev:

Men hvis jeg, som skrevet, har signal og der ikke er pixelering - er der så noget grund til at jeg opgraderer mine kabler?
 
Øhh...Ja, med det kabel du har i dag, ....men hvad med det nye kabel du køber? Hvem siger du vil få det samme gode billede.
Men det da klart, at du kan være heldig at det går godt med et billigt kabel, men hvis det ikke går godt, så skal du ikke komme og sige at du ikke var blevet advaret.
- Og igen vi snakker om måske 100,- mere så jeg ville ikke spare der.
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 22:55
Jeg tror måske lidt vi snakker forbi hinanden :) Jeg overvejer om jeg skal beholde de to sammenkoblede kabler jeg har nu, eller om jeg skal købe en nyt i fuld længde i god kvalitet :)
Til top
Otto J Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

Branchemedlem

Oprettet: 04-Marts-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11218
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 23:03
Oprindeligt skrevet af dennism dennism skrev:

Jeg har er 5m high grade antennekabel forlængenet med et standard 1,5m antennekabel til min Zaptor boks. Så længe der er signal og der ikke er pixelringe el. lign., har der så nogen effekt hvor gode ens antennekabel er, når man snakker digitalt billede?
 
Nej.
Til top
dennism Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 20-Januar-2008
Status: Offline
Point: 234
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 23:05
Dvs. at vi er enige om, at jeg ikke kan få et skarpere billede ved at udskifte mit antennekabel til en bedre kabel? Det er i hvert fald hvad jeg forestiller mig.
Til top
kskruger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 05-Februar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3498
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Juli-2010 kl. 23:06
Oprindeligt skrevet af dennism dennism skrev:

Jeg tror måske lidt vi snakker forbi hinanden :) Jeg overvejer om jeg skal beholde de to sammenkoblede kabler jeg har nu, eller om jeg skal købe en nyt i fuld længde i god kvalitet :)
Jo det er ikke utænkligt, at vi gør.
Men, hvis du køber et nyt, så vil jeg råde dig til, at vælge et dobbeltskærmet kabel.
F.eks. dette:
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Avatar
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3699
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 08:53
Oprindeligt skrevet af dennism dennism skrev:

Dvs. at vi er enige om, at jeg ikke kan få et skarpere billede ved at udskifte mit antennekabel til en bedre kabel? Det er i hvert fald hvad jeg forestiller mig.
 
Korrekt, du får ikke et skarpere billede med et bedre kabel - det er, som du selv skriver, ikke analogt.
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
thxtex Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 02-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 319
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Juli-2010 kl. 09:13
Man kan ikke helt sige at det er enten er der signal eller er der ikke. TV kanalerne er spredt ud på frekvensbåndet og der hvor man først vil opleve problemer er på QAM256 kanaler på de høje frekvenser. Man kan eksempelvis have perfekt billede på DR (basis pakke kanal) mens der er pixeleringer på 6'ern (stor pakke kanal). Jo længere kablet er - jo større er tabet på de høje frekvenser.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu