recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Bud på Media center /box <2000 kr
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketBud på Media center /box <2000 kr

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
HenningV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: Bud på Media center /box <2000 kr
    Sendt: 16-Oktober-2010 kl. 16:21
Davs Forum.

Jeg mangler en DVB-T tuner til mit lidt ældre fjernsyn. Det letteste var selvfølgelig at købe en DVB-T tuner, uden så meget andet, men på den anden side var det en god anledning til at få gjort noget ved køb af medie center som min søn har fablet om i lang tid.

Markedet kender jeg ikke så meget til og vil derfor gerne modtage forslag fra Jer. Har i selv et mediecenter I vil sælge kunne det måske også være en mulighed. Kommer I med brugt tilbud skal i være forberedte på at kunne give brugsdemo. Det er i Sallingsområdet (nær Skive).

Krav:
- Tilslutning til CRT fjernsyn skal være muligt (SCART/component/RBG). Det er et ret godt CRT fjernsyn, og derfor menes det at kunne nogle år endnu. Philips 32PW9509 med bl.a. Pixel Plus2.
- DVB-T modtagelse med MPEG4
- Fjernbetjening
- Nemt at anvende (en grafiskbrugerflade af en art)
- Hurtig billed browser (feriebilleder fylder en krig efter der er kommet spejlrefleks Smile)
- Max 2000 kr.

Gerne:
- Tilslutning til netværk/internet
- Afspilning af online streams (hovedsageligt DRs tidligere udsendelser)
- Kompatibel med alverdens formater (grunden til en PC baseret løsning måske vil foretrækkes)
- HDMI tilslutning (til et andet, nyere, fjernsyn Philips 37PFL8606?)
- Optagelse og showshift (indbygget harddisk)
- DVD Drev/Brænder
- Støjsvag
- Pænt kabinet

Tråden kommer nok til at løbe en uges tid og I må meget gerne komme bud. Der købes måske inden ugen er omme.

Redigeret af HenningV - 16-Oktober-2010 kl. 16:24
Til top
JanFroe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2009
Sted: Denmark
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 12:10
Det er for store bindinger, med både HDMI og TVout. Jeg har selv bøvlet med den binding i mange år, dengang havde jeg en "palmbutler" en dansk produceret media extender, der fjernstyrede PC'en og kom med tv-billede på en kanal der kunne ses på alle tv.
 Et godt råd er skift tv'et ud først, alt andet bliver en lappe løsning.
JanFroe
Til top
JanFroe Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 29-August-2009
Sted: Denmark
Point: 29
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 12:14

Nu ved jeg ikke hvad i har af tv-abo. men en helt anden løsning kunne være TDC-trio, hvor man får en setup box med "mediecenter indbygget".

JanFroe
Til top
HenningV Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 16-Oktober-2010
Sted: Danmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 12:19
De fleste grafikkort har jo stadig TV-Out og HDMI.
Det behøves jo ikke fordi det skal vise på begge fjernsyn samtidigt.
Til top
confused Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 29-August-2006
Point: 2686
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-Oktober-2010 kl. 13:34
Jeg synes ikke jeg ser ret mange nyere mediecentre med udgang til crt tv længere - jeg har et par ældre mediecentre, der kunne klare det hele, men nu satses der næsten kun på hdmi.

Du vil ikke kunne holde budgettet på 2000 hvis du skal have et nyt færdigt mediecenter - her skal du nok regne med omkring de 3000-3500 for at komme igang. Men nu nævner du jo naturligvis selv muligheden for et brugt.

Min "videobåndoptager" kan optage mere end 10 tv kanaler samtidigt, men jeg når jo aldrig at se alle programmerne....
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu