recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Kabel-TV
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - YouSee tvillingkort og nye HD-kanaler 1. februar
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYouSee tvillingkort og nye HD-kanaler 1. februar

 Besvar Besvar Side  123 10>
Forfatter
Besked
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Emne: YouSee tvillingkort og nye HD-kanaler 1. februar
    Sendt: 19-Januar-2010 kl. 21:44
Tilføjelse:
Tvillingkortet kom den 4. maj 2010.
Se mere i mit indlæg i denne tråd side 9 og efterfølgende indlæg.

YouSee tvillingkort til 15 kr./md

Nu bliver det billigere for YouSee-kunder at få adgang til ekstra tv-pakker på flere fjernsyn i husstanden, for YouSee lancerer snart tvillingkort, dvs. ekstra YouSee Kort, til 15 kr./måned. Hidtil har prisen været 30 kr./måned, som den fortsat vil være for det første kort. En hustand kan højst få adgang til 3 kort.

Dette fremgår af januarnummeret af ”Indblik”, som YouSee sender til antenneforeninger, og som kan læses online her.

Hvis husstanden lejer YouSee Bokse, vil prisen på den første fortsat være 89 kr./måned inkl. kort, men for en ekstra YouSee Boks med kort 74 kr./måned.

Tvillingkortet kan anvendes i CA-modul i tv eller i en digital modtagerboks.

Tvillingkortet giver adgang til de ekstra tv-pakker som husstanden abonnerer på, fx Favorit, HD-pakken og sprogpakker. YouSee skriver det ikke, men jeg går ud fra at et tvillingkort også giver adgang til HD-bonuskanaler. Når tvillingkortet anvendes i en YouSee modtagerboks, får man adgang til interaktive tjenester (med HD-boks adgang til Cinema, StartForfra og TV Arkiv).

Tvillingkort omfatter derimod ikke tv-pakkerne TV1000 og CANAL+.


Nye HD-kanaler pr . 1. februar 2010
Det fremgår også af ”Indblik”, jan. 2010, at YouSee i februar 2010 lancerer TV3+ HD
med livekampe fra SAS Ligaen og UEFA Champions League i HD-kvalitet, og med NFL, film og serier som vistnok i første omgang sendes opskaleret. Ligesom Kanal 5 HD bliver TV3+ HD en HD-bonuskanal i Mellempakken.

Fuldpakken får 2 nye HD-bonuskanaler pr. 1. febr.: Eurosport HD og Eurosport 2 Hd. (I Fuldpakken findes allerede TV2 Film HD og TV2 Sport HD som HD-bonuskanaler).
Ifølge Digitalt.tv vil begge Eurosport HD-kanaler også komme i HD-pakken og kan tilvælges som Favorit. Derved bliver de tilgængelige for Mellempakke-abonnenter med YouSee Kort.

(Eurosport 2 i standardkvalitet (SDTV) sendes her i jan. som Ekstrakanal til alle YouSee-kunder, men fra 1. febr. 2010 ligger den i Fuldpakken og kræver ikke YouSee Kort. Den vil kun blive sendt digitalt).

Desuden kommer 1. febr. TV1000 HD. Den følger med i TV1000-pakken.




Redigeret af Vilhelm - 06-Maj-2010 kl. 10:11
Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Januar-2010 kl. 18:45
Svar fra Yousee om man kan se HD bonuskanalerne med tvillingekort.

Det er korrekt, at vi introducere tvillingkort pr. 1 februar, og dette kan først bestilles fra denne dato. Det vil på tvillingkort også være muligt at se HD bonuskanalerne i den pågældende programpakke man abonnerer på.

Svaret var som man forventede, at det selvfølgeligt er muligt at se HD bonus kanalerne på tvillingekortet.


Redigeret af alias - 20-Januar-2010 kl. 21:26
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:28
I gennem mine kilder hos Yousee har jeg fundet ud af et par småting mere, som alle kommer til at ske den 1/2 februar.

TV1000-pakken ændres lidt. Ud over TV1000 HD vil vi også få TV1000 Drama, dog vil Drama-kanalen erstatte TV1000+1, som helt udgår hos Yousee (Det er for at spare plads at de vælger at droppe TV1000+1).

Canal 9 skulle desuden blive en del af favoritpakken ud over pladsen som bonuskanal. (Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvorfor da favoritpakken ikke er tilgængelig for folk med grundpakken og den er allerede i mellempakken). Om det betyder at favorit bliver muligt for grundpakken tør jeg ikke sige.

Ekstrakanalen som både sendes analogt og digitalt sender i januar Eurosport 2, mens den står på Discovery World i februar. I marts vil den sende Canal 9 for at forsøge at lokke flere kunder til (Som en del af aftalen omkring visning af superligaen skal Canal 9 fra foråret kunne ses af 60% af Danmarks befolkning for at de kan vise det antal kampe som de gør, i marts vil kanalen altså komme ud til ca. 1 mio mere end normalt).
Til top
lunddal Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Februar-2006
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 8557
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 12:56
Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Canal 9 skulle desuden blive en del af favoritpakken ud over pladsen som bonuskanal. (Jeg må indrømme at jeg ikke aner hvorfor da favoritpakken ikke er tilgængelig for folk med grundpakken og den er allerede i mellempakken). Om det betyder at favorit bliver muligt for grundpakken tør jeg ikke sige.

Det kan tænkes at den ikke er med i diverse private antenneforeningers pakker.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 13:23
Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Canal 9 skulle desuden blive en del af favoritpakken ud over pladsen som bonuskanal.
Det passer ihvertfald fint med, at den allerede ligger i en krypteret version. Ydermere ligger den i to ukrypterede versioner:
 
   

Oprindeligt skrevet af Willum Willum skrev:

Ekstrakanalen som både sendes analogt og digitalt sender i januar Eurosport 2, mens den står på Discovery World i februar. I marts vil den sende Canal 9 for at forsøge at lokke flere kunder til
Så får vi den måske i 4 versioner? Så må det vist også række Smile 
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Vilhelm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Marts-2009
Sted: København Ø
Status: Offline
Point: 1508
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Januar-2010 kl. 20:20
Tak, det er interessante nyheder. Nu må YouSee snart meddele, hvad der samlet set skal ske på mandag den 1. februar. Mon ikke det sker en gang i næste uge? LOL


Venlig hilsen, Vilhelm
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 09:04
Oprindeligt skrevet af Vilhelm Vilhelm skrev:

Tak, det er interessante nyheder. Nu må YouSee snart meddele, hvad der samlet set skal ske på mandag den 1. februar. Mon ikke det sker en gang i næste uge? LOL

Hehe, hvis det kører som det plejer så annoncerer de ikke sådan noget før det kommer til at ske. Så på mandag tror jeg at de vil komme med nyheden og ikke et sekund før.

Jeg lavede i øvrigt en søgning i går på mit tv efter nye kanaler og jeg kunne også finde 3 udgaver af Canal 9 hvor jeg kun plejer at have 2. 

De 3 nye HD-kanaler er endnu ikke kommet ud i nettet.
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 11:01
Der er dukket lidt nyt op hos mig: 
 
 
Service 6430 på 786 MHz er Eurosport 2 i SD og ud fra frekvensen kan man udlede, at det må være den omtalte kommende ukrypterede version i fuldpakken.
 
Service 4700 og 4900 på 458 MHz er begge HD-kanaler, men pt. uden noget dekodbart billede.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 15:55
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

 
Service 4700 og 4900 på 458 MHz er begge HD-kanaler, men pt. uden noget dekodbart billede.

Så har Service 4900 skiftet navn til 1000HD, så den er der nok ikke så meget tvivl om mere Smile

Der er så dukket en ny op på 458 MHz: Service 3200. Den var kortvarigt uden kryptering og af logoet kunne man se, at det er Silver HD det pt. sendes.
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
dkscan Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1333
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 15:58
Og mere nyt: TV3+HD er på 450 MHz.

Og sidste nye update:

Så kom er der navne på de nye kanaler:



Der er altså tale om TV3+ HD, Silver HD, Eurosport 2 HD og TV1000 HD.
Lavede lige en manuel søgning på 450 MHz og 458 MHz på mit Philips 5404H og kunne konstatere, at alle de nævnte kanaler pt. kan ses med et ordinært programkort uden ekstra abonnementer, men det varer næppe ved for alles vedkommende.


Redigeret af dkscan - 28-Januar-2010 kl. 16:23
Per H. Nielsen
Dansk Scanner Information
Til top
Willum Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 23-December-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 268
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 17:54
Jeg har nu også billede på alle fire nye kanaler. :)

Det er på mit Sony tv, for kanalerne er fortsat ikke på Samsung boksen.
Til top
alias Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 17-November-2006
Status: Offline
Point: 157
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Januar-2010 kl. 19:15
Oprindeligt skrevet af dkscan dkscan skrev:

Og mere nyt: TV3+HD er på 450 MHz.

Og sidste nye update:

Så kom er der navne på de nye kanaler:



Der er altså tale om TV3+ HD, Silver HD, Eurosport 2 HD og TV1000 HD.
Lavede lige en manuel søgning på 450 MHz og 458 MHz på mit Philips 5404H og kunne konstatere, at alle de nævnte kanaler pt. kan ses med et ordinært programkort uden ekstra abonnementer, men det varer næppe ved for alles vedkommende.
Silver HD synes jeg da ikke at have læst skulle komme ved Yousee.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 10>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu