recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Medier
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Medier til Pioneer 5100H
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketMedier til Pioneer 5100H

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Gabriel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Emne: Medier til Pioneer 5100H
    Sendt: 28-December-2003 kl. 14:20

 

Hejsa

Jeg er blevet den stolte ejer af en Pioneer 5100H, og det ER vel nok en dejlig maskine. Jeg er nu på udkig efter medier til den.

Kan I give  eller  til nedenstående??

Princo, 25stk. for 275,-

Datamart, 25stk. for 325,-

Hvad er bedst til Pioneer'en og hvad bør man generelt gå efter?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen

Gabriel

 

Til top
Gabriel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2003 kl. 14:21
Sorry... Jeg skylder vist lige at sige at ovenstående priser er taget fra www.billigmedien.de og at det er DVD-R skiver.
Til top
KLIVER Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2003
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2003 kl. 17:22

Jeg bruger datamart og det virker fint

Men nierle har nogle der hedder professional 4x til kr 421 for 50 stk

og de er også gode. Og dem kan jeg godt anbefale at handle med.

http://www.nierle-shop.de/s01.php?sid=f78f6438b298c09b376a730c4cba41b7&shopid=s01&cur=dkr&sp=dk&ag=1&os=1&br=1&pp=sucheaug&aug=16&augn=DVD-R+4%2C7+GB

mvh Klaus

Til top
Gabriel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2003 kl. 20:14

Hej Klaus

Har du også en 5100H?

Mvh

Gabriel

Til top
KLIVER Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 04-December-2003
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-December-2003 kl. 21:21

ja jeg har haft den i 14 dage, og jeg er virklig glad for den.

klaus

Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 09:42
Hej Gabriel

Jeg har foreløbig afprøvet følgende medier med Pioneer'en, alle med succes:

1) TDK DVD-RW 1-2X
2) Traxdata DVD-R 4X
3) CD-R Media.co.uk DVD-R 4X

Vil snart vende tilbage med info om følgende medier, som jeg endnu ikke har testet på Pioneer'en:
Verbatim DVD-RW 2X
Verbatim DVD-R 4X

Ovenstående medier er alle købt hos http://www.cd-rmedia.co.uk i England.
"3)" er deres eget - og ret billige mærke (65p pr. stk.).

Firmaet virker meget hæderligt, men der gik en del kludder i min bestilling, men jeg tror det er mere undtagelsen end reglen, og de har hele vejen igennem været meget imødekommende.

Deres forsendelsespriser til udlandet er høje (de sender via TNT), til gengæld kommer varerne indenfor 2-3 dage. På grund af de høje forsendelsespriser kan det bedst betale sig at købe en del.
Udvalget er meget større end de tyske forhandlere jeg har haft kig på.

Lad os høre hvad medier Lars, Maria, JesperD og andre har prøvet med

Mvh
Per Michael Knudsen
Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 13:05

Hej,

tak for jeres nye afprøvede medier. Udover tidligere nævnte medier har jeg nu også prøvet med Sunstar dvd-r 4x samt Princo 4x printable (yeah, da jeg i Januar gerne skulle modtage en Canon i865).
Begge medier fra Nierle og begge med succes.

Att. Lars - måske ville det være en ide med en form for oversigt over medier til de forskellige recorder. Hvilke folk har haft succes med og hvilke der er noget "hø".

Når jeg nu skriver afprøvet mener jeg i øvrigt at de også er prøvet afspillet på anden dvd-afspiller end recorderen.

 Maria

 

Til top
Lars Se dropdown menu
Administrator
Administrator

recordere.dk teamet

Oprettet: 05-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 15691
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 13:20

Hej Maria

Ikke nogen dum ide med et skema.

Måske kan jeg ligefrem lokke en af de faste brugere til at stå for vedligeholdelsen af det (?) Smile

  /Lars

Til top
Gabriel Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-December-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 86
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 14:01

Hej med jer

Tak for jeres feedback. Det er en super idé, med en "matrix" over medier/brændere.

Jeg vil meget gerne deltage i anmeldelser mv. hvis der skulle være brug for det.

Mvh

Gabriel

Til top
JesperD Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 25-November-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 172
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 15:09
Jeg har kun prøvet med Verbatim DVD-R 4x.

Det virker fint.

Jeg har dog (endnu?) ikke prøvet en eneste high-speed copy. Det forekommer mig at uanset hvad jeg vil brænde på DVD så siger 5100 enten at der ikke er plads til high-speed kopiering (og det kan jeg godt forstå) eller, hvis der faktisk er plads, noget i stil med at den titel ikke kan kopieres i high-speed (og det kan jeg ikke forstå).

En helt almindelig optagelse af en film, hvor jeg har sat 2 chapter marks og slettet det første og sidste af de 3 chapters, således at filmen er det eneste der er tilbage, vil den ikke brænde på DVD-R i high-speed mode, selvom der er plads til det. Hvorfor mon?

Det generer mig ikke meget i praksis - det betyder bare at den ofte er tændt om natten for at foretage real-time kopieringer (og så irriterer det mig lidt at jeg ikke i samme omgang kan bede den slutte af med en finalize, men skal være nødt til at huske det næste dag).

Men jeg synes det er underligt, og jeg kan ikke helt forstå fidusen i at den overhovedet er udstyret med et 4x-drev når 4x ikke er brugbart til det som folk vel typisk vil bruge sådan et apparat til.

Er der nogen af jer andre der har haft reel glæde af high-speed copy?
Til top
pmk69 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 06-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 158
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 16:15

Hej JesperD

Bruger high-speed copy det meste af tiden.

Du skal huske at sætte "Frame accurate" til "Off" (side 106 i den engelske manual)  hvis den ikke allerede er slået fra. Ellers kan du ikke altid lave high-speed copy.
Hvis du samtidig "klipper" og "klistrer" en del, ville jeg sætte "Seamless Playback" til "On" (s. 107), så får du ikke irriterende pauser der hvor du har klippet sammen.

Mvh
Per Michael Knudsen

Til top
Maria Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-Oktober-2003
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 620
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-December-2003 kl. 16:24

Hej Jesper,

ja, jeg har haft stor glæde af high-speed copy. Jeg har vel lavet 20-30 dvd-r på denne måde.

Min fremgangsmåde er lidt anderledes end din, men jeg ved ikke om det har noget at sige (jeg tror det ikke - mere om det senere). Når jeg har optaget en film på harddisken bruger jeg ikke chapter marks til at slette det der er "udenom" filmen. Der bruger jeg divide. Deler altså det optagede der hvor filmen starter og slutter og sletter det så bagefter. Derefter brænder jeg den så i high-speed. Det fungerer hver gang (med Princo og Sunstar skiver).

Men...jeg er som sagt ikke sikker på at det betyder noget med chapter marks, da jeg også har brugt high-speed copy til en film hvor jeg har klippet reklamer ud i midten af filmen ved brug af chapter marks. Men det var så ikke i starten og slutningen af filmen hvor jeg også brugte divide.

Det irriterede mig også lidt i starten den med finalize, men nu er det blevet en vane og gør mig ingenting...

 Maria
p.s. jeg ville gerne henvise til et sted i manualen hvor der står mere om divide metoden, men den er ikke vendt tilbage til mig.

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu