recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Recordere (optagere)
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Kopisikring på VHS, der skal overspilles
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketKopisikring på VHS, der skal overspilles

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Mazdamor Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-Maj-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3
Direkte link til dette indlæg Emne: Kopisikring på VHS, der skal overspilles
    Sendt: 10-Maj-2006 kl. 14:50
Jeg har en Sony HX910, som jeg med succes har overspillet alle mine gamle videobånd på - nu er jeg så kommet til købefilmene og stødt på kopisikring. Kan jeg gøre noget for at ophæve den?

Hvis det kna hjælpe, så er det danske Olsenbanden-film, problemet er på.

Mazdamor
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 15:02

Oprindeligt skrevet af Mazdamor Mazdamor skrev:

Jeg har en Sony HX910, som jeg med succes har overspillet alle mine gamle videobånd på - nu er jeg så kommet til købefilmene og stødt på kopisikring. Kan jeg gøre noget for at ophæve den?

Du skal bruge en "Macrovison fjerner"
http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3198&P N=1

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Maj-2006 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

Oprindeligt skrevet af Mazdamor Mazdamor skrev:

Du skal bruge en "Macrovison fjerner" http://www.recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=3198&P N=1

Yikes, det ser godt nok noget kompliceret ud...

Har fundet flere bånd i stakken med kopisikring på [:^]

Det var lige godt satans!!! At det skal være så besværgeligt, når man sidder med originalen

Men jeg kaster mig over scartstikket.

Tak for linket

Redigeret af Mazdamor - 10-Maj-2006 kl. 15:22
Til top
James Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 06-Marts-2006
Point: 17
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2006 kl. 14:04
Jeg kan huske den gang optog på VHS, så kunne man lige sætte et stykke klisterbånd på VHS og så kunne man optage på en købefilm, ved ikke om det er til nogen hjælp.
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2006 kl. 14:28

Oprindeligt skrevet af James James skrev:

Jeg kan huske den gang optog på VHS, så kunne man lige sætte et stykke klisterbånd på VHS og så kunne man optage på en købefilm, ved ikke om det er til nogen hjælp.

Jo, men spørgsmålet er hvordan du overspiller fra VHS til DVD, når der er macrovision beskyttelse. Derefter ryger VHS båndet sikkert i skraldespanden...

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2006 kl. 15:38
JesperLund & James; den nemmeste måde at knække kopisikringen, er at købe et SmartLead fra KTVision...

Indtil videre er de lagt til side, men de andre mange bånd bliver overtaget over... Kablet koster ca. 300 kr. + forsendelse, og det er lige i overkanten, hvis det kun er de 4 bånd, jeg pt. har kopisikring på!!

Ideen med at optage over, er dels at redde filmene inden de bliver helt ubrugelig og så spare en masse plads i skabene - tror der går 2½ DVD på 1 VHS-bånd...
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu