recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Generelle emner > PC hardware & software
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Ubuntu vs Snowleopard vs win 7
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketUbuntu vs Snowleopard vs win 7

 Besvar Besvar Side  123 33>
Forfatter
Besked
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Emne: Ubuntu vs Snowleopard vs win 7
    Sendt: 26-Januar-2011 kl. 12:01
Så skete det. Jeg slettet win7 drevet, stoppet duel boot, og kører rent Ubuntu nu. Det er er så glad for. Men i den tro, at Ubuntu og Mac var lige hurtige at arbejde med, tog jeg fejl.
sad ved en vens imac all in one. Og var lettere irriteret over, at den reageret langsommere. Det havde jeg ikke troet. Men når alt kommer til alt. Så er alle tre systemer gode på hver deres måde.
Men så er spørgsmålet, er lidt nysgerrig. Hvad har fået jer til at konvertere fra det ene system til det andet?

Redigeret af T-Duck - 26-Januar-2011 kl. 12:01
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 13:52
Godt, her er min historie:

Er skiftet fra en dual core workstation med Windows Vista til en iMac med Leopard - senere opdateret til Snowleopard. 

Jeg kan bedre lide Mac, fordi de programmer der er med fra starten kan bruges. Især TimeMachine backup og iLife programmerne. Det har jeg suppleret med Adobe CS4, som jeg var vant til fra arbejde. 
Og så er jeg glad for at slippe for antivirus, antispyware og andre anti-programmer, som hele tiden skal opdateres.

PS. Hvornår mon drevbogstaverne forsvinder fra Windows?

Venlig hilsen
KB
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 14:23
Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Godt, her er min historie:
Er skiftet fra en dual core workstation med Windows Vista til en iMac med Leopard - senere opdateret til Snowleopard. 
Jeg kan bedre lide Mac, fordi de programmer der er med fra starten kan bruges. Især TimeMachine backup og iLife programmerne. Det har jeg suppleret med Adobe CS4, som jeg var vant til fra arbejde. 
Og så er jeg glad for at slippe for antivirus, antispyware og andre anti-programmer, som hele tiden skal opdateres.
PS. Hvornår mon drevbogstaverne forsvinder fra Windows?
Sammen grund som mig og ubuntu, og opensource programmerne er på fuld højde med de prof. programmerne.

Men vira er nemmere at lave til mac end til linux, har jeg hørt fra en gammel kollega, der studere datalogi med speciale i Linux
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 14:52
Slettet

Redigeret af MartinJohansen - 26-Januar-2011 kl. 19:26
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 17:18
Jeg kører Ubuntu på min htpc fordi xbmc under Ubuntu har indbygget hardwareacceleration og det virker forrygende.

Jeg kører også Ubuntu på min ene bærbare fordi det er nemt og forrygende.

Jeg kører xp på min anden bærbare som udelukkende fungerer som tv optager. Jeg har endnu ikke fundet et Ubuntu alternativ til DVBViewers Recording Service, derfor snurrer den xp.

Endelig kører jeg xp på min "gamerpc". Jeg kørte på et tidspunkt Ubuntu på den også, men jeg blev træt af at jeg skulle pille, rode og tweake hvergang jeg skulle have et spil til at virke, så der røg xp på den.

Hvad angår Martin's "det kan være lidt af en prøvelse for de ikke-IT-kyndige at få en god oplevelse på Windows" så synes jeg nu ikke Windows og Ubuntu har så meget at lade hinanden høre. Når tingene virker synes jeg de er lige nemme at bruge. Når tingene går i ged skal man stå på hovedet i begge for at få det til at virke igen.
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 17:30
Slettet

Redigeret af MartinJohansen - 26-Januar-2011 kl. 19:26
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 18:25
Ti Hi - "da det kan være lidt af en prøvelse for de ikke-IT-kyndige at få en god oplevelse på Windows."
Godt nok en være gang sluder og typisk for dem der altid skal være imod de store etablerede producenter.
Hvis nu apple og linux skulle være så super meget bedre, hvorfor er der så kun så få i hele verden der bruger disse produkter ??
Desuden så virker Windows XP faktisk udemærket - ligeså gør Windows 7. At Vista er noget bavl ind i mellem er dog rigtigt nok.
 
Og lige til det meget tynde udsagn om, at der er mest bøvl med Windows ift. f.eks. Linux.  Der er nu ikke så mærkværdigt, som enkelte påstår.
Der er jo kun under 1% der bruger Linux her i Danmark, mens der er ca. 82% der bruger Windows ! (Kilde:Statcounter Global stat  okt->dec 2010)
Så giver det jo sig selv, at der vil være flere der oplever evt. problemer, der hvor der er betydeligt mange flere brugere. Det er jo logik for burhøns !
 
Nå - men det er jo de sædvanlige udokumenterede små pip fra et meget lille mindretal, som gang på gang postulerer løs på et meget meget tyndt grundlag !!
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 16-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 19:18
Slettet

Jeg har slettet mine indlæg i tråden da det åbenbart var meget uforståeligt for Roland hvad der mentes.

Jeg gider ikke bruge mere krudt på det da det nok på forhånd er spild af tid... Dead


Redigeret af MartinJohansen - 26-Januar-2011 kl. 19:28
Til top
Ophørt Se dropdown menu
--
--
Avatar

Oprettet: 13-Marts-2008
Sted: Nord Falster
Status: Offline
Point: 1196
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 19:44
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Ti Hi - "da det kan være lidt af en prøvelse for de ikke-IT-kyndige at få en god oplevelse på Windows."
Godt nok en være gang sluder og typisk for dem der altid skal være imod de store etablerede producenter.

Hvis nu apple og linux skulle være så super meget bedre, hvorfor er der så kun så få i hele verden der bruger disse produkter ??

Desuden så virker Windows XP faktisk udemærket - ligeså gør Windows 7. At Vista er noget bavl ind i mellem er dog rigtigt nok.

 

Og lige til det meget tynde udsagn om, at der er mest bøvl med Windows ift. f.eks. Linux.  Der er nu ikke så mærkværdigt, som enkelte påstår.

Der er jo kun under 1% der bruger Linux her i Danmark, mens der er ca. 82% der bruger Windows ! (Kilde:Statcounter Global stat  okt->dec 2010)

Så giver det jo sig selv, at der vil være flere der oplever evt. problemer, der hvor der er betydeligt mange flere brugere. Det er jo logik for burhøns !

]Nå - men det er jo de sædvanlige udokumenterede små pip fra et meget lille mindretal, som gang på gang postulerer løs på et meget meget tyndt grundlag !!
Det er problemet. Linux har det ry for at være for nørder men ubuntu, viser det stik modsatte. så hvis software produksenter laver programmerne i deb, så er det at dobbelt trykke på den, så bliver programmet installeret.

Men mac er for dyr for de fleste, og når man køber en computer, så er der altid pre-installeret et windows på. Og folk lader sig nøje. Derfor er der flest windows brugere. så den statistik du har holder ikke lige på den måde.
Til top
Roland Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-Maj-2009
Sted: Kbh's Vestegn
Status: Offline
Point: 1220
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 19:53
Wauw - den var s.. ny - altså at slette sine udokumenterede påstande og så efterfølgende både spille fornærmet og nedladende over for folk der ikke lige er enige.
Sorry - men det er nu en ret "morsom" og en imo noget kikset måde at deltage i debaten på.
 
Men okay så'n er der så nogle enkelte, der vælger at "argumentere" på - eller hvad det nu kan kaldes, når man ikke vil stå ved sine påstande.   
 


Redigeret af Roland - 26-Januar-2011 kl. 19:56
Panasonic 55HZ1000 - Pioneer VSX-1025 - Wharfedale Diamond 250 - POLK Surroundbar
PC: i5-2500K 16Gb ram OCZ 120Gb SSD MSI GTX1070 - Asus PB248Q
Nighthawk X6000 - OnePlus 8T - Lenovo Tab3 -YS4000 boks
Til top
strandvasker Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2388
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 19:57
Oprindeligt skrevet af Roland Roland skrev:

Nå - men det er jo de sædvanlige udokumenterede små pip fra et meget lille mindretal, som gang på gang postulerer løs på et meget meget tyndt grundlag !!


Okay, så lad os da høre hvad dit grundlag er. Har du personligt erfaring med at køre OS X og Linux eller erklærer du bare Windows for bedre baseret på en statestik om udbredelse? Ved du rent faktisk noget om hvordan de forskellige operativsystemer fungerer i praksis eller er vi ude i at du "postulerer løs på et meget meget tyndt grundlag !!" ??
Til top
Brixen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6640
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Januar-2011 kl. 20:01
Oprindeligt skrevet af T-Duck T-Duck skrev:

Oprindeligt skrevet af Brixen Brixen skrev:

Godt, her er min historie:
Er skiftet fra en dual core workstation med Windows Vista til en iMac med Leopard - senere opdateret til Snowleopard. 
Jeg kan bedre lide Mac, fordi de programmer der er med fra starten kan bruges. Især TimeMachine backup og iLife programmerne. Det har jeg suppleret med Adobe CS4, som jeg var vant til fra arbejde. 
Og så er jeg glad for at slippe for antivirus, antispyware og andre anti-programmer, som hele tiden skal opdateres.
PS. Hvornår mon drevbogstaverne forsvinder fra Windows?
Sammen grund som mig og ubuntu, og opensource programmerne er på fuld højde med de prof. programmerne.

Men vira er nemmere at lave til mac end til linux, har jeg hørt fra en gammel kollega, der studere datalogi med speciale i Linux

Jeg har også haft prøvet Ubuntu, men jeg kunne ikke finde ud af Gimp, når jeg er vant til Photoshop. 

Men hvis jeg roder med en pc, der driller, så bruger jeg en Ubuntu start-cd, som en del af værktøjet.

Venlig hilsen
KB
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 33>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu