recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - AC Ryan ERFA tråden
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketAC Ryan ERFA tråden

 Besvar Besvar Side  123 31>
Forfatter
Besked
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Emne: AC Ryan ERFA tråden
    Sendt: 09-April-2010 kl. 20:45

Så fik jeg taget mig sammen til at kable fra kontoret, ud i bryggerset, gennem teknikskabet, op på loftet og de 15 meter ind i stuen, samt ind i soveværelset.....det var ikke underholdning af høj klasse, så nu glæder jeg mig til at få min AC Ryan Playon HD samt samt en 2TB Hitachi Deskstar 7K2000 hjem til at stå for underholdningen Big smile

AC Ryan er ikke nævnt i forfærdeligt mange tråde her på recordere, men jeg har valgt den fordi jeg gerne vil bruge den både som NAS og Mediaplayer, og allermest fordi de virker til at være hurtige med Firmware releases, har et godt community (forum) og den slags.
Nåh ja, prisen er da også en faktor Wink
 
Nu har jeg ganske vist ikke fået den endnu, men jeg har da læst en masse på deres forum.
 
SÅ....lad mig lægge ud med lidt erfa:
Min 2TB Hitachi Deskstar 7K2000 kan ikke formatteres med den nyeste officielle firmware 2901.
Jeg har valgt at være ligeglad, da man ifølge AC Ryans forum blot nedgraderer firmware til 2388, formatterer disken, og derefter opgraderer firmware igen. Jeg har også tænkt mig at bruge beta version 3615, da den virker til at være mest stabil af deres beta releases, og er fri for YAMJ som virker ufærdigt og aaalt for langhåret til jeg gider rode med det!
Måske ender jeg med at bruge Ember Media Manager i stedet, men nu skal jeg lige "up and running" først Tongue
 
Ikke meget, men det var en start Smile
 
Øs ud af jeres viden....jo mere og jo flere, jo bedre!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
helmbaek Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger
Avatar

Oprettet: 13-Maj-2010
Sted: Frederiksberg
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 07:40
Hvordan går det med dit setup?
Jeg er lidt interesseret i at finde ud af hvor lydsvagt både disken og Ryan boksen er.
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 21-Maj-2010 kl. 08:39
Det spiller Smile
 
Jeg har faktisk fjernet HDD'en fra boksen! Blæseren der sidder i den er ikke støjsvag nok synes jeg (jeg er også meget følsom med den slags, for jeg har tinnitus!), så jeg har taget konsekvensen og købt en Synology DS210j, købt en ekstra HDD, og nu afspiller jeg bare fra netværket i stedet for boksen. Blæseren har jeg frakoblet, så nu er selve boksen lydløs, og alle er glade Smile
AC Ryan fraråder godt nok man frakobler blæseren, men jeg har fundet eksempler på andre der har gjort det, og foreløbigt er der ingen problemer. (knock on wood!)
Set i bakspejlet skulle jeg have købt PlayOn HD Mini (uden blæser og HHD bay), men sådan er der så meget.
Boksen har foreløbigt spillet alt hvad jeg har smidt efter den, og jeg er meget tilfreds med den.
 
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Kentex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 22:24
Den lyder da meget spændene den ryan ting, og prisen er jo bestemt også temlig fin i forhold til f.eks en dune boks...Hvordan ser det ud med Ember Media Manager bruger du det?, eller har du valgt at bruge andre programmer?...fortæl fortæl :-)
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2010 kl. 22:49
Jeg har rodet lidt med Ember Media Manager, men også YAMJ. Ember synes jeg er langt det mest brugervenlige af de to muligheder, og deres scraper er langt mere omfattende (og finder flere korrekte titler, fanart m.m. end YAMJ gjorde. (man kan også bruge programmerne "sammen" hvis man vil det)
Men, jeg er endt op med slet ikke at bruge nogen af delene. PlayOn'en har både et Movie library og en "alm." Browser a'la stifinder i Windows, og den viser indholdet af de valgte mapper, både fanart og preview af filmen hvis man highlighter den, så for nu bruger jeg det. Dels fordi det er mindre nørdet, og dels fordi jeg synes jeg endte op med en masse ubrugeligt skrammel i mine mapper på Synology'en, efter filmene var "scrapede" fra internettet. Jeg ved alligevel som regel hvad jeg gerne vil se af film, så det andet virkede lidt overflødigt Smile
 
Jeg er stadig rigtig godt tilfreds!
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 00:43
Nåh ja....hvis du ikke har læst den, så er der en helt ny dansk "test" her:
Og jeg er helt enig i resultatet....men jeg har nu heller aldrig haft brug for at overføre så store filer, og jeg generes ikke af brugergrænsefladen.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Kentex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 18:33
den får da ret gode anbefalinger med fra den test...hvordan med musik..er der mulighed for at sætte den til at shufle mellem en masse numre eller skal man sidde og vælge et nummer ud for at høre det, og bagefter et andet eller hvordan fungere det?....
 
Jeg overvejer kraftigt at købe den model til 1800,- med harddisk, der er 1200,- til forskel på en dune 3.0base og denne Ac ryan og dem kunne jeg snildt bruge på noget andet :-)
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 19:58
Jeg har ikke prøvet det, men på remoten er der en knap der hedder "Repeat", og i manualen står der "Press Repeat to repeat One, All (and Shuffle)....så mon ikke den kan Smile
 
Jeg kan godt forstå overvejelserne, men hvis du har mulighed for det, så få kablet som jeg har gjort, og køb PlayOn HD Mini i stedet for, uden blæseren, og brug de overskydende penge på en Synology DS210J + en eller flere diske.
Jeg er i hvert fald glad for jeg har ændret mit setup til den løsning, ærgrer mig kun over jeg ikke gjorde det til at starte med Embarrassed
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
Kentex Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 10-April-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 20:58
jeg har allerede trukket kabler ind i stuen, og de er klar til at blive taget i brug, og ved siden af min router står en Synology ds207+ med musik og film som jeg plejer se/hører over den bærbare...
 
Hvorfor ville du ikke have diske i din Ac Ryan?...jeg syntes lige umiddelbart det er en god ide, musiken og filmene behøver dermed ikke trækkes over lan når de skal ses og desuden laver min 207ér lidt andet arbejde...det var sådan set derfor jeg ville have den med hd indbygget
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-Maj-2010 kl. 23:33
Hvis den bare stod i stuen, så var problemet til at overskue, men min står i soveværelset, og der skal altså være stille, for kæresten har ikke helt de samme sengetider som jeg Smile
Når så man skruer lyden ned til knapt hørbart på tv'et, så kunne jeg både høre blæser og HDD for tydeligt synes jeg...men det er også den eneste ulempe den PlayOn HD har synes jeg.
(der er sikkert flere, men jeg har ikke fundet dem endnu)
 
Hvis jeg havde dit setup i forvejen, så var jeg endnu mere sikker på jeg bare ville købe Mini'en, og bruge de ekstra penge på større HDD's, men nu ved jeg jo heller ikke hvad din 207'er skal trække samtidigt. (men mon ikke den sagtens kan sende data over netværket samtidigt, det er jo AC Ryan boksen der står for af/dekodningen af filerne)
Umiddelbart kan du da også bedre beskytte dine data på NAS'en, med Raid el. lignende, og alting er samlet ét sted, til fordeling rundt i hele huset.
Hvad nu hvis du synes det er en genial lille boks, og du vil have en mere i soveværelset/børneværelset etc.? Så skal du kopiere data rundt i ét væk, i stedet for at trække dem over netværket fra NAS'en Ermm
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
pfugl Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 24-Februar-2005
Sted: Skanderborg, DK
Status: Offline
Point: 1067
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 07:34
Man kan jo bare bruge den første (med disk) som NAS, og købe en mini som nummer 2. Så er man fri for at kopiere data rundt.
Mht shuffle, så har jeg ikke kunnet få det til at virke.
PF
Til top
mureren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 09-Oktober-2005
Sted: Silkeborg
Status: Offline
Point: 710
Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2010 kl. 08:48
Her:
Mener en af deres community moderatorer at den kan (samt en anden ejer af boksen).
 
Der står i øvrigt længere inde i tråden at de har et nyt GUI på vej, hvilket var en af "ankerne" i Tweak's test.
Mvh. Mureren

"I wish there was a knob on the TV to turn up the intelligence! There's a knob called "brightness", but it doesn't work!"
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 31>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu