|
Kompakt højtaler i stedet for Centerhøjtaler? |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | ||
Hifi_andy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 123 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 07-Oktober-2012 kl. 12:55 |
|
Hej alle,
Som titlen antyder søger jeg input for og i mod at anskaffe en enkelt kompakt højtaler og bruge som centerhøjtaler i mit setup. Mit nuværende setup er to B&W 602 trukket af en Onkyo 515. Jeg bruger det til lige dele musik, film, tv og konsol enten på TV eller projektor. Lidt uddybende information. Jeg oplever primært i film og serier at manglen af en center højtaler gør at jeg skal skrue op for lyden for at følge med i dialogen. Det resulterer i at alt anden lyd også forstærkes og så er jeg sådan lige vidt. Jeg har derfor kigget på centerhøjtalere men må indse at jeg ikke har plads i mit hifi møbel da pladsen er begrænset til 33x38x33 cm (HxBxD). Jeg undersøger derfor muligheden for feks. at købe en enkelt DM686 eller CM1 og bruge som centerhøjtaler i mit setup. Vil det hjælpe på mit problem eller vil det ikke være pengene værd og hvad går jeg eventuelt glip af i forhold til en rigtig centerhøjtaler? Bud på alternativer der matcher B&Ws klang modtages også gerne. På forhånd tak for alle input. Mvh Andy
Redigeret af Hifi_andy - 07-Oktober-2012 kl. 12:57 |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Der kan ikke ske noget ved at prøve. Men de fleste centerhøjttalere er optimeret til at gengive tale og toneområdet i omegnen. Du skal også være opmærksom på at den skal kunne vinkles nede i møblet så den peger mod lytteren, ellers mister du for meget.
|
||
![]() |
||
tipsen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 29-August-2005 Sted: Odense, Denmark Status: Offline Point: 3722 |
|
For dem som ikke får HiFi gratis kan der være en økonomisk konsekvens af sådan en hyggetest :-) |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
![]() |
||
![]() |
||
Hifi_andy ![]() Bruger ![]() Oprettet: 08-November-2011 Sted: København Status: Offline Point: 123 |
|
Tak for svaret. Heldigvis er det tilgængelig rum i mit hifimøbel midt mellem mine fronthøjtalere, lige under TV´et. Altså det naturlige sted at ville placere en centerhøjtaler.
|
||
![]() |
||
kokkeole ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 25-Februar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 852 |
|
Hej Andy. Jeg mener da bestemt at du kan sætte din Onkyo op til at køre uden center. Så kommer dialogen i stedet fra fronterne i mono, tror jeg nok. Hilsen Ole
|
||
Kokkeole
If it's not broken, don't fix it. Marants NR1604 Panasonic DMP-BDT310 B&W DS 2 Dipole B&W CM 1 Subwoofer BW PV1 Samsung UE-46D8005/SMT-H3126 |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
||
|
Hej Ole, Tak for dit svar. Altså den setting de beskriver på side 40 i manualen http://www.eu.onkyo.com/downloads/2/0/6/7/4/Manual_TX-NR515_En.pdf under Listening mode - Mono ?
|
||
![]() |
||
FLarsen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 31-Maj-2006 Sted: Østjylland Status: Offline Point: 1473 |
|
To get the best from your surround sound system, you need to set the speaker settings automatically (➔ page 34) or manually (➔ page 52). Nej det er det ikke det er endten automatisk side 34 eller manuelt side 52. Du SKAL have styr på om din Onkyo tror der er en center højtaler. Det bør ikke være et problem at høre hvad der bliver sagt hvis der er sat rigtigt op. Køre selv uden center og det giver ingen problemer.
|
||
Hvad er forskellen på en musikelsker og en audiofil?
En musikelsker har et anlæg for at høre sin musik. En audiofil har musik for at høre sit anlæg. |
||
![]() |
||
KlausDM ![]() Platin medlem ![]() ![]() Oprettet: 12-Marts-2010 Sted: Hammel, Jylland Status: Online Point: 19569 |
|
Løb lige opsætningen af din forstærker igennem igen. Vær sikker på at den ikke tror at der er en centerhøjttaler. Klaus |
||
![]() |
||
Jonas_h ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 11-Marts-2011 Status: Offline Point: 4464 |
|
Ovenstående er ikke korrekt... Centerhøjttaleren er ikke optimeret til noget som helst i forhold til de øvrige højttalere. Hvad er højre/venstre højttaler så optimeret til? Idéelt set skal der ikke være forskel på de 3 højttalere i fronten, men da dette ikke er muligt i en normal stue, har producenterne valgt at lave samme klang/tone blot i andre dimensioner i de dedikerede centerkanaler. Hvis de går ind og ændrer et toneområde i centeren i forhold til højre/venstre, er det jo en direkte fejl og vil resultere i forkert klangbalance i fronten. |
||
![]() |
||
|
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |